Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjøkkenet er 9m2, to store vinduer dominerer helt den ene kortveggen. Jeg skal ha hvite skap, Ståt fra Ikea, ser litt hytteaktige ut. Ganske mye skap + både kjøleskap og fryseskap.

Jeg vil ha en lys farge, men altså en farge - ikke noe eggskallhvit eller kaffe latte-farget. Noen som kan komme opp med en fin og lys, men ikke for dillete både i blått og grønt? Har noen fargekart, men finner liksom ikke Fargen.

Fortsetter under...

Gjest Debra irl

Vi har Lys empir og Skagen. Veldig fornøyd med de valgene.

Men du bør tape fargeprøven på en skapdør og sette døren på det kjøkkenet der det skal være. En farge forandrer seg veldig mye fra når du ser den alene til når du ser den mot det materialet den skal stå til, og lyset har veldig mye å si.

Vi har Lys empir og Skagen. Veldig fornøyd med de valgene.

Men du bør tape fargeprøven på en skapdør og sette døren på det kjøkkenet der det skal være. En farge forandrer seg veldig mye fra når du ser den alene til når du ser den mot det materialet den skal stå til, og lyset har veldig mye å si.

Skapene er hvite og jeg hadde tenkt å male før skapene er i hus så det lar seg ikke gjøre med en dør. :o)

Skal sjekke fargene!

Vi har en farge som heter "Plaza" fra Lady Street.

Den er ganske lys grønn, men litt "skitten" i fargen, så den blir ikke klissete eller dillete. Har hatt den etpar år og er veldig fornøyd.

Har du sjekket Jotuns fargevelger?

Fargevelgeren er håpløs jo! Hvis man vil bytte farge på noe - hvordan gjør man det? Jeg får det ikke til... Grrr...

Mrs. Wallace

Fargevelgeren er håpløs jo! Hvis man vil bytte farge på noe - hvordan gjør man det? Jeg får det ikke til... Grrr...

Du klikker på fargen, slik at den kommer opp i feltet til venstre, under "aktiv farge". Deretter klikker du på det feltet på bildet du vil endre, eller krysser av i rammen på feks "vegg".

Vil du ha et nytt fargekart, går du på "Skift fargeutvalg" eller "fargesøk" til høyre.

Annonse

Den er ganske lys grønn, men litt "skitten" i fargen, så den blir ikke klissete eller dillete. Har hatt den etpar år og er veldig fornøyd.

Hmmm... Plaza så ikke så verst ut i grunnen. Vanskelig dette!

Du klikker på fargen, slik at den kommer opp i feltet til venstre, under "aktiv farge". Deretter klikker du på det feltet på bildet du vil endre, eller krysser av i rammen på feks "vegg".

Vil du ha et nytt fargekart, går du på "Skift fargeutvalg" eller "fargesøk" til høyre.

Fikk det ikke til ved å klikke på "vegg" i menyen, men å klikke rett på selve bildet fungerte utmerket! Takk og takk!

Nå har jeg fargesatt omtrent alle kjøkkenbildene hos Jotun og er helt forelsket i Plaza! :o) Tror den må være veldig lik en farge vi hadde der jeg bodde tidligere og som jeg syntes var helt nyyyyydelig!

Sannsynligvis har du overbevist meg om grønt kjøkken. Da må jeg ha nye gardiner og ny.... ;o)

Mrs. Wallace

Nå har jeg fargesatt omtrent alle kjøkkenbildene hos Jotun og er helt forelsket i Plaza! :o) Tror den må være veldig lik en farge vi hadde der jeg bodde tidligere og som jeg syntes var helt nyyyyydelig!

Sannsynligvis har du overbevist meg om grønt kjøkken. Da må jeg ha nye gardiner og ny.... ;o)

Godt valg! ;o)

Godt valg! ;o)

Jo mer jeg ser på bildene jo mer begeistret blir jeg for fargen. Har sett på den flere ganger nå i kveld og synes den blir bare finere og finere. :o)

Skal høre hva kjæresten sier om en liten stund... Ikke at det spiller noen rolle! ;o)

Annonse

Mrs. Wallace

Kjæresten syntes også fargen var fin! :o) Malingen er innkjøpt og skal på veggen i løpet av helgen. Gøy!

Hihi, da håper jeg du er like fornøyd når du er ferdig med å male - for ellers har troverdigheten min her inne fått seg en alvorlig trøkk. ;o)

Hvor finner jeg denne fargevelgeren?

Her:

http://jotun.iscgnet.com/selection-main.asp?MajorAreaID=3&MinorAreaID=8&CurrPage=1

Og så velger du type rom øverst og så får du flere alternativer å velge i. Når du skal legge farge på bildet så klikk rett på objektet (vegg, skap osv) på bildet, ikke bruk menyen til venstre, den var helt håpløs om man ville bytte farge synes jeg. Gøy!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...