Gå til innhold

Israelske varer, hvor finner jeg det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så fryktelig lyst til å boikotte isrelske varer, men da må jeg vite hvor jeg kan finne dem.

Hvor finner jeg dem?

Jeg har funnet kinakål (burde vel heller hett jødekål?), poteter, en stjerneformet frukt som smakte fortreffelig, og appelsiner, men hva annet bør jeg boikotte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dadler?

Æsj.

:-)

Er det ikke noe som smaker bedre vi kan boikotte?

Mrs. Wallace
Skrevet

Æsj.

Er det ikke noe som smaker bedre vi kan boikotte?

Hehe. Kanskje du kan finne noe israelsk godteri hvis du leter godt.

Gjest Little big Sister
Skrevet

Alle som har lest to innlegg av deg vet at du gjerne boikotter varer, men ikke de fra Israel. Sistnevntes varer lar seg forøvrig ikke boikotte så lett, da det dreier seg mye om avansert elektronikk ol som finnes i pc'er ol.

Skrevet

I Israel.

Her fikk jeg en liste fra Israelsuvenner: (i grunnen fint at de oppgir hva jeg skal boikotte)

Carmel/ Agrexco

Avocado, druer, cherry tomater, grapefrukt, dadler, limefrukt, kinakål, stangselleri, paprika, sharon-frukt (eg.

daddelplommer/persimmon), sambucol og søtpoteter.

Jaffa. Appelsiner, mandariner, rød og gul grapefrukt, pomelo og sweetie.

Eldorado. Hermetisk tomatjuice.

Bama. Kumquats var det de het.

Nicola Nypoteter. De har jeg boikotta i flere år. Kjempegode.

Gartner. Soltørkede tomater.

River Jordan/Jordan Dadler. Æsj, men dog.

Jordan Valley. Varemerke på israelsk frukt.

Leon IV. Mango.

Top Avocado. Smaker såpe, men OK.

Carmel Wineyards. Adom Atic (rødvin), Chardonnay Private Collection, Carmel Cabernet Sauvignon.

Tzora Wineyards

Ahava-produktene

Hudpleie-/ kosmetikkartikler som inneholder mineraler fra Dødehavet. Produktene boikottes i Vita-butikkene.

Moraz-produktene Kosmetikk/ hudpleie.

Natural Sea Beauty-produktene

Kosmetikk/ hudpleie.

ISCAR Skjæreverktøy til industri.

El Al Flyselskap.

Vaskeservietter for spedbarn.

Boikottes kun på Rimi.

Barkan super Veggfeste for TV

Gottex Israelske klær. Badedrakter.

Plastprodukter - Keter

Claes Ohlson selger diverse plastprodukter, blant annet verktøykasser og fiskeutstyrboks av merket Keter fra Israel. Varene kan også bestilles online fra Claes Ohlson. Keter selger også plastkasser for oppbevaring av hagemøbler i Norge.

Plastprodukter - Technoplast

Boikottes på Plantasjen. hageutstyr fra Technoplast.

GaliHerb AS hvor vi kan boikotte hvitløkessens fra Israel som heter Bio Garlic Essence.

Helsekostprodukter- og hudpleie. Volare markedsfører for dr. Melumads laboratorier i Jerusalem.

Visonic Sikkerhetsproduktene boikottes hos Elkotek.

Aleph IT-system for bibliotek. Leverandør som kan boikotes i Norge: Bibliotekenes IT-senter AS

Checkpoint Brannmurer.

Ordkit ADSL-modem. Kan boikottes av bla a Telenor.

RadView ltd WebLoad, WebRM, WebFT, WebGTS. Programmer for testing av internettsider.

SCITEX Grafisk programvare og skriver. Produkter kan boikottes i trykk- og førtrykksproduksjon i grafisk sektor.

TestDirector. Verktøy for testing av programvare.

Zend. Zend Optimizer. Zend Optimizer er en optimiseringspakke for php, et av de mest boikottede server-side scripting-språk for web-servere.

Gjest renjd
Skrevet

Husk bare på at ve boikotting så går det utover de barn og ellers sivilbefolkningen. Hva godt skulle det komme ut av det?

Er du nazist?

Skrevet

Husk bare på at ve boikotting så går det utover de barn og ellers sivilbefolkningen. Hva godt skulle det komme ut av det?

Er du nazist?

Du skal være ganske lite våken for ikke å skjønne at keinsteins innlegg var ironisk.

"..........................................."

Skrevet

Er du nazist?

Jeg er akkurat i ferd med å lage en boikott-salat. Når de som irriterer meg mest i dette landet ber meg å gjøre ting, så får jeg så uendelig lyst til å være trassig.

Derfor har jeg endret betydningen av boikott. Hvis de åpner en boikott-butikk, så handler jeg der også.

Skrevet

Du skal være ganske lite våken for ikke å skjønne at keinsteins innlegg var ironisk.

Døh...

Nå prøver jeg å finne ut hvor jeg skal sette inn de ulike støta, og så kommer du her og ødelegger!

Gjest Debra irl
Skrevet

Her fikk jeg en liste fra Israelsuvenner: (i grunnen fint at de oppgir hva jeg skal boikotte)

Carmel/ Agrexco

Avocado, druer, cherry tomater, grapefrukt, dadler, limefrukt, kinakål, stangselleri, paprika, sharon-frukt (eg.

Leon IV. Mango.

Carmel Wineyards. Adom Atic (rødvin), Chardonnay Private Collection, Carmel Cabernet Sauvignon.

Tzora Wineyards

Ahava-produktene

Hudpleie-/ kosmetikkartikler som inneholder mineraler fra Dødehavet. Produktene boikottes i Vita-butikkene.

Kosmetikk/ hudpleie.

El Al Flyselskap.

Boikottes kun på Rimi.

Plastprodukter - Keter

Claes Ohlson selger diverse plastprodukter, blant annet verktøykasser og fiskeutstyrboks av merket Keter fra Israel. Varene kan også bestilles online fra Claes Ohlson. Keter selger også plastkasser for oppbevaring av hagemøbler i Norge.

GaliHerb AS hvor vi kan boikotte hvitløkessens fra Israel som heter Bio Garlic Essence.

Helsekostprodukter- og hudpleie. Volare markedsfører for dr. Melumads laboratorier i Jerusalem.

Aleph IT-system for bibliotek. Leverandør som kan boikotes i Norge: Bibliotekenes IT-senter AS

Checkpoint Brannmurer.

RadView ltd WebLoad, WebRM, WebFT, WebGTS. Programmer for testing av internettsider.

SCITEX Grafisk programvare og skriver. Produkter kan boikottes i trykk- og førtrykksproduksjon i grafisk sektor.

Zend. Zend Optimizer. Zend Optimizer er en optimiseringspakke for php, et av de mest boikottede server-side scripting-språk for web-servere.

Du får boikotte dadlene ekstra til jul da vet du. Det er da det går mest av dem. Jeg syns de er rågode å boikotte.

Gjest Violsa
Skrevet

israelsk rødvin er virkelig godt!

forøvrig tror jeg senteret med fred for israel har en svær liste med ting du kan boikotte :P

Skrevet

Carmel/ Agrexco

Leon IV. Mango.

Tzora Wineyards

Ahava-produktene

Kosmetikk/ hudpleie.

El Al Flyselskap.

Boikottes kun på Rimi.

Plastprodukter - Keter

Checkpoint Brannmurer.

Det var en merkelig handleliste!

Gjest jphoenix
Skrevet

Hva godt skulle det kommme ut av det? Boikott er ikke fredskapende!

Skrevet

israelsk rødvin er virkelig godt!

forøvrig tror jeg senteret med fred for israel har en svær liste med ting du kan boikotte :P

I morgen lager jeg en nydelig potetsalat. Med utmerkede israelske boikottpoteter. De er personlig forbannet av en rødsnuppe, og skal smake utmerket.

Skrevet

Hva godt skulle det kommme ut av det? Boikott er ikke fredskapende!

*smatt*

Denne boikottkinajødekålen er da særdeles sprø og velsmakende?

Gjest girasol
Skrevet

He,he, men jeg skjønte det først nå ;-) Og skal innrømme at jeg stussa et øyeblikk

Skrevet

*smatt*

Denne boikottkinajødekålen er da særdeles sprø og velsmakende?

Hehe, nå er du bare patetisk (og litt morsom:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...