Gjest anti-psykopat fakter Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Hva kjennetegner en psykopat?? Og hvor på nettet kan jeg lese om det? 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Komplett mangel på empati er vel det sikreste tegnet. Søk på "psykopat" eller "sociopat". 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 En psykopat er ofte smørblid ute blant folk, godt likt og hjelpsom og alt, men hjemme er vedkommende et mareritt. Voldelig og intolerant som bare det. Biblioteket har flere bøker om emnet. 0 Siter
Prozak Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Komplett mangel på empati er vel det sikreste tegnet. Søk på "psykopat" eller "sociopat". Hmmm....er psykopat og sosiopat "det samme"? Jeg er usikker på definisjonen av sistnevnte, og hva som skiller dem? "............................................." 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Hmmm....er psykopat og sosiopat "det samme"? Jeg er usikker på definisjonen av sistnevnte, og hva som skiller dem? "............................................." Jeg lette etter svar på dette for en stund siden, og det var flere nettsteder som påstod at det var det samme, eller påstod at psykopat var en gammeldags betegnelse, og at sociopat er den medisinske betegnelsen. 0 Siter
Gjest anti-psykopat fakter Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Jeg lette etter svar på dette for en stund siden, og det var flere nettsteder som påstod at det var det samme, eller påstod at psykopat var en gammeldags betegnelse, og at sociopat er den medisinske betegnelsen. Takk. Har funnet noen nettsteder der det står litt om psykopati... *grøss* 0 Siter
Gjest missa n. Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Hmmm....er psykopat og sosiopat "det samme"? Jeg er usikker på definisjonen av sistnevnte, og hva som skiller dem? "............................................." sosiopat er mere kriminiell psykopat kan være en tyrann, men ikke nødvendigvis bryte lover ute i samfunnet 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Takk. Har funnet noen nettsteder der det står litt om psykopati... *grøss* Ikke sant? Utrolig at det finnes sånne folk. 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Hmmm....er psykopat og sosiopat "det samme"? Jeg er usikker på definisjonen av sistnevnte, og hva som skiller dem? "............................................." "Psykopater" mangler som kjent empati. Det er ingen behandling for dette. Sosiopater er ødelagt av omgivelsene, og _kan_ med riktig behandling bli bedre. Til trådstarter, du finner antagelig mer seriøs informasjon om du søker på antisosial personlighetslidelse. 0 Siter
Prozak Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 "Psykopater" mangler som kjent empati. Det er ingen behandling for dette. Sosiopater er ødelagt av omgivelsene, og _kan_ med riktig behandling bli bedre. Til trådstarter, du finner antagelig mer seriøs informasjon om du søker på antisosial personlighetslidelse. Ok - medfødt versus ikke medfødt, altså. ".........................................." 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Ok - medfødt versus ikke medfødt, altså. ".........................................." Ja, men det høres nok lettere ut enn det er. Det kan være nærmest umulig å skille mellom disse. 0 Siter
Gjest anti.psykopat fakter Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Ikke sant? Utrolig at det finnes sånne folk. Ja det er helt sinnsykt. Hvem som helst kan være psykopater... han/hun på butikken,sjefen,kompisen eller venninna.... 0 Siter
muriel Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 http://www.doktoronline.no/section/nosection/?action=showNews;DocumentId=31125797 0 Siter
muriel Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 http://www.doktoronline.no/section/nosection/?action=showNews;DocumentId=31125797 For øvrig anbefaler jeg boka som det refereres til nederst på siden. 0 Siter
Gjest missa n. Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 "Psykopater" mangler som kjent empati. Det er ingen behandling for dette. Sosiopater er ødelagt av omgivelsene, og _kan_ med riktig behandling bli bedre. Til trådstarter, du finner antagelig mer seriøs informasjon om du søker på antisosial personlighetslidelse. lettere å finne seriøs informasjon når du staver det feil? :-) det heter antisosial perosnlighetsforstyrrelse. Og en trenger ikke være psykopat fordi om en har den diagnosen. En viss prosent av de som har diagnosen er psykopater. etc. Psykopat er "unionen" antisosial og narsisstisk (sikkert stava det feil) har jeg lest. 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 lettere å finne seriøs informasjon når du staver det feil? :-) det heter antisosial perosnlighetsforstyrrelse. Og en trenger ikke være psykopat fordi om en har den diagnosen. En viss prosent av de som har diagnosen er psykopater. etc. Psykopat er "unionen" antisosial og narsisstisk (sikkert stava det feil) har jeg lest. Min feil, sjeldent jeg skriver på norsk. Men antisosial personlighet_forstyrrelse_ er en egen diagnose, en undertype av personlighetsforstyrrelser. Og det er det nye navnet for psykopati..så det er det samme. Narsisstisk pf er noe annet, men det sammenfaller ofte med antisosial pf. 0 Siter
Gjest missa n. Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Min feil, sjeldent jeg skriver på norsk. Men antisosial personlighet_forstyrrelse_ er en egen diagnose, en undertype av personlighetsforstyrrelser. Og det er det nye navnet for psykopati..så det er det samme. Narsisstisk pf er noe annet, men det sammenfaller ofte med antisosial pf. Dette er veldig bra innlegg, forklarer om psykopater og diagnoser om du leser hele: http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1950602 "I en befolkning vil kanske så mange som 7% av menn være antisosiale (DSM-IV), 3-4% dyssosiale (ICD-10), mens kun 0,5 - 1,0% er psykopater." så det er ikke ensbetydende. Faktisk har en psykolog personlig sagt til meg: "Jeg jobber med antisosiale til daglig, og jeg skal ha meg FRABEDT at du kaller mine pasienter for psykopater!!" og det respekterer jeg. 0 Siter
Nikki Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 lettere å finne seriøs informasjon når du staver det feil? :-) det heter antisosial perosnlighetsforstyrrelse. Og en trenger ikke være psykopat fordi om en har den diagnosen. En viss prosent av de som har diagnosen er psykopater. etc. Psykopat er "unionen" antisosial og narsisstisk (sikkert stava det feil) har jeg lest. Er dyssosial personlighetsforstyrrelse det samme? (mener å ha hørt det begrepet en gang, men aner ikke hvordan det skrives) 0 Siter
Gjest missa n. Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Er dyssosial personlighetsforstyrrelse det samme? (mener å ha hørt det begrepet en gang, men aner ikke hvordan det skrives) http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1950602 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.