Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest propell1

Så sprøtt at jeg snart er ferdig som gravid. :o) Er 37 uker på vei nå, hadde siste arbeidsdag i dag. Fra nå av skal jeg bare slappe av og kose meg hjemme, gjøre i stand alle de små tingene til bebisen og bare veeeeente... Prøver veldig å la være å fokusere på termindato, er førstegangsfødende og satser på å gå over tiden. Men hun må gjerne komme på tiden ja, he he. :o) Hun er utrolig aktiv, bukter og vrir seg og klager "høylydt" over liten plass.

Jeg fikk beskjed fra jordmor at jeg ikke burde ta omega 3 de siste ukene, det kunne visstnok hjelpe sånn at man ikke gikk over tiden. Har dere flergangsfødende noen smarte råd og tips for den siste tiden/fødselen? Er veldig frisk og rask, men det er jo slitsomt å tusle rundt med denne magen... ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235767-snart-mamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Nyt livet.

Nyt det å sove lenge om morgenen, det å lese bok i timesvis.

Rett og slett for å la den lille kose seg også. Fordi hele din kropp er rolig og avslappet, og full av lykkehormoner.

Gå i butikker. Hva som helst. Bare for å nyyyyte livet.

Det blir enda bedre når den lille kommer, men hvorfor ikke kose seg også de siste 3 ukene?

Når du blir lei- og vil ha fødsel i gang, så finnes det en rekke kjerringråd for det også.

Det jeg gjorde var følgende:

Jeg gikk. Jeg vasket rundt (ikke i høyden). Og jeg hadde sex. Siste runde med sex var termindato for førstemann- og etter sex'en ble det ikke ro i magen. Dvs sammentrekningene stoppet ikke. De gikk over i rier! Etter en rask fødsel var jeg blitt mor!

Så for å oppsummere:

Kooooos deg. Nyt dagene og samle krefter til å ta i mot den nye verdensborgeren.

;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235767-snart-mamma/#findComment-1807230
Del på andre sider

Du får nyte tiden - høres jo ut som om du er i forholdsvis bra form :)

Eneste tipset jeg har, er at vi hadde sex ca et døgn før riene startet. Dagen før termindato :)

Ellers gjelder det vel bare å nyte det å kunne gjøre ting uten å bli avbrutt HELE tiden! Og å spise varm middag ;) Babyer VET når mamma'n og pappa'n skal sette seg ned og spise, uansett om de har sovet kort eller lenge, eller om de akkurat har spist - det er bare en naturlov ;)

Og når jeg sitter sånn og skriver, så er det nesten så jeg begynner å mimre... Snuppa mi er 7 mnd nå :)

Kos deg masse, og lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235767-snart-mamma/#findComment-1807236
Del på andre sider

Gjest propell1

Nyt livet.

Nyt det å sove lenge om morgenen, det å lese bok i timesvis.

Rett og slett for å la den lille kose seg også. Fordi hele din kropp er rolig og avslappet, og full av lykkehormoner.

Gå i butikker. Hva som helst. Bare for å nyyyyte livet.

Det blir enda bedre når den lille kommer, men hvorfor ikke kose seg også de siste 3 ukene?

Når du blir lei- og vil ha fødsel i gang, så finnes det en rekke kjerringråd for det også.

Det jeg gjorde var følgende:

Jeg gikk. Jeg vasket rundt (ikke i høyden). Og jeg hadde sex. Siste runde med sex var termindato for førstemann- og etter sex'en ble det ikke ro i magen. Dvs sammentrekningene stoppet ikke. De gikk over i rier! Etter en rask fødsel var jeg blitt mor!

Så for å oppsummere:

Kooooos deg. Nyt dagene og samle krefter til å ta i mot den nye verdensborgeren.

;-)

Jeg lover å kose meg, gjør det allerede! :o) Men jeg er så spent på å se den lille tulla med mine egne øyne, mannen min også. Her om dagen lå han med munnen mot magen og pratet med henne, da fikk han et spark midt på munnen! He he!

Vi har hatt mye sex gjennom hele svangerskapet, har ingen planer om å slutte med det nå nei. ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235767-snart-mamma/#findComment-1807279
Del på andre sider

Gjest propell1

Du får nyte tiden - høres jo ut som om du er i forholdsvis bra form :)

Eneste tipset jeg har, er at vi hadde sex ca et døgn før riene startet. Dagen før termindato :)

Ellers gjelder det vel bare å nyte det å kunne gjøre ting uten å bli avbrutt HELE tiden! Og å spise varm middag ;) Babyer VET når mamma'n og pappa'n skal sette seg ned og spise, uansett om de har sovet kort eller lenge, eller om de akkurat har spist - det er bare en naturlov ;)

Og når jeg sitter sånn og skriver, så er det nesten så jeg begynner å mimre... Snuppa mi er 7 mnd nå :)

Kos deg masse, og lykke til!

Tusen takk, skal ha mye sex fremover.. ;o) Og jeg skal helt klart kose meg med "alenetiden", har et par bøker som ligger og roper på meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235767-snart-mamma/#findComment-1807285
Del på andre sider

Gjest trultemor26

De siste ukene husker jeg som laaaange for jeg hadde så mye plager. Selv om jeg bare får halvparten av plagene denne gang så gruer jeg meg til den siste tida. Men det virker jo som du er i toppform, så kos deg og nyt den siste tiden.

Mitt råd til deg: spis hvitløkspizza! Det spiste jeg siste kvelden før det hele satt igang! Hehe. Og et annet tips som faktisk FUNGERER er å besøke en nyfødt! Titte litt på den og kanskje holde på den. Hvis du kjenner noen som akkurat har født eller som føder før deg så er det topp! Det funker! Funka hvertfall på meg og venninna mi.

Lykke til! Og fortell gjerne om fødselen etterpå! Det går så bra så!

Hilsen ei som har lenge igjen.. 10+ 5 i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235767-snart-mamma/#findComment-1807328
Del på andre sider

Annonse

Ha mye sex, gå turer, sitt med beina høyt så de plutselig ikke har ti liter vann i hvert bein :), dusj lenge og les bøker.. dette får du ikke tid til når snuppa har kommet. :)

Du kan jo smøre magen og nedentil med jordnøttolje. skal hindre strekkmerker og kløe på mage, og hindre at du revner.. vet ikke om det er noe hjelp, men jeg gjorde det og har ingen strekkmerker på magen (jeg har strekkmerker andre steder jeg hadde fra før) og revner heller ikke noe under fødsel.. hadde kun to pyntesting innvendig jeg aldri merket noe til.. Så du kan jp prøve hvis du vil. ;)

Lykke til med fødselen, det er en fantastisk opplevelse du kan glede deg til!

Nyt den siste tiden max og plei deg selv.. Spis ute, gå på kino og kos deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235767-snart-mamma/#findComment-1808017
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...