Gjest fargedilemma Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Er sååå i tvil på hva slags farge vi skal velge til huset vårt og jeg må bestemme meg innen imorgen. Hjeeelp! Nå er huset herregårdsgul, en farge jeg alltid har vært fornøyd med. Men skal vi heller velge en annen farge som grå, besj eller hvit. Eller bare beholde fargen vi har. Huset er blitt vasket i dag så neste trinn er å male det... Har egentlig mest lyst til å male det grått, men problemet er at naboen også har grått hus. Men det er veldig lysegrått, nesten hvitt. Vi har funnet en gråfarge vi liker godt som heter skifergrå og den er en del mørkere enn naboens gråfarge. Er vi frekke om vi også velger grå farge til huset? 0 Siter
cathlin Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Dere er litt "frekk" hvis dere velger ROSA:-) 0 Siter
soleil Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Frekkeste jeg har hørt. Hvitt eller grått er fint det da. 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Selvsagt er dere ikke frekke hvis dere også vil ha grått hus. Men personlig tror jeg jeg ville gått for fortsatt herregårdsgult, som jeg synes er en fin farge. Men det kommer litt an på hva slags hus dere har... 0 Siter
Gjest fargedilemma Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Frekkeste jeg har hørt. Hvitt eller grått er fint det da. Er det ikke dumt å velge grått når naboen har grått hus da? Skal male det grått med hvite kanter... 0 Siter
Gjest fargedilemma Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Dere er litt "frekk" hvis dere velger ROSA:-) Ja, det kan jeg godt være enig i du! Er det ikke dumt å velge grått når naboen har grått hus? Skal male det grått med hvite kanter... Ka du tru? 0 Siter
soleil Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Er det ikke dumt å velge grått når naboen har grått hus da? Skal male det grått med hvite kanter... Hvis det ikke er maken farge så er vel ikke det noe problem? Hva med de andre husene rundt da? Tror du naboen hadde spurt deg om han hadde villet skifte farge på huset? Tviler..? 0 Siter
Gjest fargedilemma Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Hvis det ikke er maken farge så er vel ikke det noe problem? Hva med de andre husene rundt da? Tror du naboen hadde spurt deg om han hadde villet skifte farge på huset? Tviler..? De andre husene rundt er hvite, to røde og ett blått... Nei, naboen spurte ikke oss da han malte. Tenkte bare siden han ogrå hadde grått, om det da blir dumt å ha den fargen selv. 0 Siter
Gjest fargedilemme Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Selvsagt er dere ikke frekke hvis dere også vil ha grått hus. Men personlig tror jeg jeg ville gått for fortsatt herregårdsgult, som jeg synes er en fin farge. Men det kommer litt an på hva slags hus dere har... Huset kler godt å være herregårdsgult så det er med tungt hjerte å male over den fargen da. Men samtidig hadde det vært spennende med noe nytt siden vi har hatt den fargen i ca 5 år... 0 Siter
cathlin Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Ja, det kan jeg godt være enig i du! Er det ikke dumt å velge grått når naboen har grått hus? Skal male det grått med hvite kanter... Ka du tru? Det blir sikkert stilig med et lys grått hus og et mørkegrått hus ved siden av hverandre. Selv om det blir fargeløst, er grått, sort og hvitt noe som er litt tidløst. Spennende med forandring! 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Huset kler godt å være herregårdsgult så det er med tungt hjerte å male over den fargen da. Men samtidig hadde det vært spennende med noe nytt siden vi har hatt den fargen i ca 5 år... Eventuelt kan dere jo male over til herregårdsgult om fem år igjen. :-) Men fem år i samme fargeprakt er ikke lenge da. 0 Siter
Gjest Kommunikasjon er tingen Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Jeg og hadd syntes det hadde vært litt "ekkelt" å begynne å male huset i samme farge som naboen. Men skjønner også at det i bunn og grunn ikke er noe å bry seg om. Forslag; spør naboen om de har noe i mot at dere maler grått. Du ser fort på første reaksjon hva h*n mener....Hn er responsen negativ, gir du f*** 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Vi malte huset vårt lys grått med hvite vinduskarmer. Det ble rålekkert! Naboen malte et par mndr senere i nesten samme gråfarge, jeg ble bare stolt jeg Langt ifra fornærmet. Så mal det som du vil, men måå si at jeg besøkte ei venninne her om dagen, de holdt på å male huset i en beige farge. Det var knallfint med hvite vinduer til!! lykke til! 0 Siter
EllaJo Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Selvsagt er dere ikke frekke. Fargekombinasjonen du skrev er jo kjempefint I gata jeg bor er det tre røde hus ved siden av hverandre, men forskjellige nyanser. Ser også i nyere boligfelt at mange har "like" farger, som hvitt/grått nyanser. Synes det er kjempefint jeg 0 Siter
Gyda Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Vi hadde grått hus med hvite karmer i mange år. (To av nabohusene er forøvrig også grå.) I fjor ble vi lei, og så malte vi hele greia helt hvitt. Både hus, karmer og grunnmur. (Vi har rød takstein.) Og så fresja vi opp de svarte takrennene med bengalakk. Det er jo litt avhengig av hvordan huset ser ut - men jeg har alltid hatt en forkjærlighet for helt hvite hus - og jeg angrer absolutt ikke på at vi gjorde det vi gjorde. Det ble rett og slett pent! (Og enklere å male når vinduskarmene har samme farge som huset, da ...) Lykke til med valget! 0 Siter
....AV Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Nei, dere kan male i hvilken farge dere vil. Hvis dere maler i skifergrå, vil dere dessuten skille dere ganske mye fra naboen, så det bør ikke være noe problem. Jeg ville riktignok ikke orket å skifte farge etter bare 5 år hvis du liker fargen. Når du skifter farge må du male to strøk, mens du vel ellers bare trenger ett strøk. 0 Siter
flisa Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Vårt er Herregårdsgult med hvite kanter - jeg er veldig fornøyd med det .) 0 Siter
serendipity Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Frekke??? Overhodet ikke. Hvor mange i et nabolag har ikke samme farge på huset. Nei, velg for all del den fargen dere liker best. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 En av naboene mine har et hvitt hus med grå kanter. Det er nydelig! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.