Gå til innhold

Oppdatering intimbarbering

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Du våger vel ikke påstå at det er noe poeng, så lenge alle sier at det KUN er for sitt eget velvære at de shaver alt? ...og at det overhodet ikke har noe med partnerens ønsker å gjøre?;)

Jeg begynte å gjøre det fordi partneren min ville det, men jeg har fortsatt fordi jeg synes det føles best. Så jeg vet ikke hvilken kategori jeg skal plasseres i da.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

20

• morsan

15

• flisa

5

• Cillimor

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja.

Jeg mener å si at det ser ut som om flere og flere shaver seg, og at antallet fortsetter å øke.

Som sagt så aner jeg intet om trendene går opp eller ned, men det er da bare et par dager siden det var et iunnlegg på dol om ei spm etter lang tids intimbarbering hadde valgt å la håret gro.

Flere slike innlegg om mer omtale i avsier og blader, så vil vi helt sikkert se en nedgang.

Men kanskje ikke blant dem du "menger" deg med! ;-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Eventuelt får personen bare 40+ damer. Vil tro mange på den alderen fortsatt tviholder på de samme shavevanene de hadde den gang de var 20, nøyaktig som de på min alder vil tviholde på det vi har gjort hele tida. :)

Oh yea. :)

Glatt er best. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Som sagt så aner jeg intet om trendene går opp eller ned, men det er da bare et par dager siden det var et iunnlegg på dol om ei spm etter lang tids intimbarbering hadde valgt å la håret gro.

Flere slike innlegg om mer omtale i avsier og blader, så vil vi helt sikkert se en nedgang.

Men kanskje ikke blant dem du "menger" deg med! ;-)

Men hun som skrev innlegget er nesten 40 år gammel. Hun vokste ikke opp med samme trender som nesten 10 år yngre jeg har gjort, og det er enda mer ekstremt jo lenger ned i alder vi går.

Og det vi legger til oss av vaner som unge tar vi hjerne med oss videre, da vi anser det som normalt.

Det gjelder det meste. Det gjelder rimelig sikkert også shaving.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Oh yea. :)

Glatt er best. :)

Om akkurat det hersker det liten tvil. :)

Men det var nok sånn den gang folk begynte å shave seg under armene også.

Hvem var det som ikke forsto det? Det var selvfølgelig de eldre. De var ikke vant til det. Men de yngre gjorde det.

Nå gjør alle det.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Om akkurat det hersker det liten tvil. :)

Men det var nok sånn den gang folk begynte å shave seg under armene også.

Hvem var det som ikke forsto det? Det var selvfølgelig de eldre. De var ikke vant til det. Men de yngre gjorde det.

Nå gjør alle det.

Ja, men jeg dør ikke om jeg ser noen søte små hår som har vokst ut litt, altså. :)

Skrevet

Det er mer nærliggende å sammenligne med shaving av armhulene den gang det ble "inn".

Mulig, men også mulig ikke.

Armhuleneshaving kom først når moten førte til kjoler og topper uten ermer, og damene ville holde håret borte fra "offentligheten".

Det samme kan anføres når det gjelder bikini_linjen_.

Men fjerning av hår på en kroppsdel som de fleste av oss bare viser frem til partneren sin stiller i en litt annen kategori.

Selvsagt er det noen som alltid vil fortsette med dette, uansett, men jeg tror faktisk at det er såpass mange som har kastet seg på denne trenden fordi de tror at dette er noe som forventes av dem, og dermed vil en del av disse personene også endre oppfatning etterhvert.

Men jeg skjønner at vi er uenige om dette og har ulikt syn på det.

Det er vanskelig å spå, særlig om fremtiden *S*, men MIN spådom er ihvertfall at barberingshyppigheten vil avta noe på sikt! ;-)

Skrevet

Men hun som skrev innlegget er nesten 40 år gammel. Hun vokste ikke opp med samme trender som nesten 10 år yngre jeg har gjort, og det er enda mer ekstremt jo lenger ned i alder vi går.

Og det vi legger til oss av vaner som unge tar vi hjerne med oss videre, da vi anser det som normalt.

Det gjelder det meste. Det gjelder rimelig sikkert også shaving.

Men du glemmer at dem som er f eks 40 år nå har blitt "vokst" opp med vaner som man senere har sluttet med.

Det er ikke noe nytt fenomen at man sverger til noe en periode som det eneste "riktige", og så skifter man mening etterhvert.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, men jeg dør ikke om jeg ser noen søte små hår som har vokst ut litt, altså. :)

Og jeg dør heller ikke hvis det er snakk om tredagershår, og en veltrimmet trekant/stripe er helt ok. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Og jeg dør heller ikke hvis det er snakk om tredagershår, og en veltrimmet trekant/stripe er helt ok. :)

Ah, det var bra. Trodde du var helt fanatisk på at det ikke skulle være en skjeggstubb igjen. :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

"Ja, men jeg dør ikke om jeg ser noen søte små hår som har vokst ut litt, altså. :)"

Det minner meg om at datteren min kom og var veldig bekymret. Hun hadde oppdaget ett hår som vokser i den ene armhulen. Jenta lurte på om det var noe galt med seg. Så jeg måtte fortelle henne at alle damer har hår under armene, men at de barberer dem bort. Det hadde hun aldri lagt merke til.

Så jeg slo til og fortalte om barbering av legger også. Det hadde hun imidlertid fått med seg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Mulig, men også mulig ikke.

Armhuleneshaving kom først når moten førte til kjoler og topper uten ermer, og damene ville holde håret borte fra "offentligheten".

Det samme kan anføres når det gjelder bikini_linjen_.

Men fjerning av hår på en kroppsdel som de fleste av oss bare viser frem til partneren sin stiller i en litt annen kategori.

Selvsagt er det noen som alltid vil fortsette med dette, uansett, men jeg tror faktisk at det er såpass mange som har kastet seg på denne trenden fordi de tror at dette er noe som forventes av dem, og dermed vil en del av disse personene også endre oppfatning etterhvert.

Men jeg skjønner at vi er uenige om dette og har ulikt syn på det.

Det er vanskelig å spå, særlig om fremtiden *S*, men MIN spådom er ihvertfall at barberingshyppigheten vil avta noe på sikt! ;-)

Men hypen har først kommet de siste par årene.

Det er 10 år etter at jeg ble seksuelt aktiv, og selv den gang var det vanlig.

Så vi kan ikke kun skylde på media.

Gjest Princess Peach
Skrevet

"Ja, men jeg dør ikke om jeg ser noen søte små hår som har vokst ut litt, altså. :)"

Det minner meg om at datteren min kom og var veldig bekymret. Hun hadde oppdaget ett hår som vokser i den ene armhulen. Jenta lurte på om det var noe galt med seg. Så jeg måtte fortelle henne at alle damer har hår under armene, men at de barberer dem bort. Det hadde hun aldri lagt merke til.

Så jeg slo til og fortalte om barbering av legger også. Det hadde hun imidlertid fått med seg.

Haha, ja det er bra de får lære om livets harde realiteter. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men du glemmer at dem som er f eks 40 år nå har blitt "vokst" opp med vaner som man senere har sluttet med.

Det er ikke noe nytt fenomen at man sverger til noe en periode som det eneste "riktige", og så skifter man mening etterhvert.

Selvsagt. Men her snakker vi om en vane som kun medfører noe positivt.

Det er ingen grunn til å legge av seg noe sånt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ah, det var bra. Trodde du var helt fanatisk på at det ikke skulle være en skjeggstubb igjen. :)

Nei. Skjeggstubber er intet problem.

Problemet er ikke stubber, men hår.

Det klarer jeg ikke engang å snakke om uten å bli uvel. :)

Skrevet

Selvsagt. Men her snakker vi om en vane som kun medfører noe positivt.

Det er ingen grunn til å legge av seg noe sånt.

derom strides de lærde! ;-)

Eller det vil si: De lærde strides IKKE!! ;-)

*knegg*

Skrevet

*he he* Jeg har fått spørsmål fra poden om jeg vokser leggene fordi jeg må pga jobben!! ;-)

han har hørt oss snakke om hva man kan/kan ikke gå kledt i på jobb etc!

Heldigvis bestemmer ikke sjefene noe om hårfjerningen til sine ansatte! ;-)

Skrevet

*LOL*

Gjest Princess Peach
Skrevet

*he he* Jeg har fått spørsmål fra poden om jeg vokser leggene fordi jeg må pga jobben!! ;-)

han har hørt oss snakke om hva man kan/kan ikke gå kledt i på jobb etc!

Heldigvis bestemmer ikke sjefene noe om hårfjerningen til sine ansatte! ;-)

Hehe. Nevøen min (da han var liten) spurte mor si om det var sommer nå, siden hun barberte leggene. Hun hadde nemlig sagt at det gjorde hun ikke om vinteren. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nei. Skjeggstubber er intet problem.

Problemet er ikke stubber, men hår.

Det klarer jeg ikke engang å snakke om uten å bli uvel. :)

Det greier jeg fint, men så gjør jeg mye rart uten å bli uvel også. Yrkeshemmelighet. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...