Gjest eljo Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Noen som vet ca hvor lang tid man må regne på ca 2,5kg storfefilet i ovnen på 125 grader for å komme opp i 65 grader? Går det å steke så mye på en gang i ovnen? Blir utefest på hytta ja... :-) 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Kjøp et steketermometer. Jadda, har jo det da! Men det er jo litt greit å vite om det tar 1, 2 eller 3 timer, sånn helt ca, så man vet når det passer å sette det hele i ovnen før gjestene kommer :-) 0 Siter
bb71 Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Ville stekt den i panne først for å få litt brunfarge. Ville tippet 3-4 timer på den temperatuen, men det må man sjekke underveis. Blir den tidlig ferdig pakker du den inn i folie og håndklær og legger et lunt sted. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Altså, i steketabellen min for min ovn, står det at ca 1 kg oksefilet, roastbiff, skal stekes på 190-210 grader i 45-55 minutter på varmluft. Men akkurat hvor mange grader den får inni vet jeg ikke, da... Har du prøvd å google dette? 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Altså, i steketabellen min for min ovn, står det at ca 1 kg oksefilet, roastbiff, skal stekes på 190-210 grader i 45-55 minutter på varmluft. Men akkurat hvor mange grader den får inni vet jeg ikke, da... Har du prøvd å google dette? Joa, men det er hundrevis av treff på indrefilet og steking, og det er mange forskjellige temperaturer ute og går, og forskjellige vekter. En sier 700g filet i 160 grader i 30 mintter til 55 grader. En annen sier 125 grader til 65 grader, men der står det ikke noe om tiden. Nå orker jeg ikke å lete og lese og klikke mer i dag. Får satse på tre timer kanskje, og heller holde det lunkent hvis det blir tidlig ferdig. Kan jo legge den litt på grillen rett før vi skal spise også. Hm, må vel ha lun potetsalat, og salat, og rødvin, og ... *tenke tenke* Nei, alt for seint, hjernen virker ikke så bra, nå _må_ det være slutt for i kveld! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.