Gå til innhold

Haster! Undulateksperter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plutselig, med litt "hjelp" fra katten, fått inn en liten blå undulat i huset. Det er for sent å tråle nabolaget for å finne eierne nå, så derfor: Hva skal jeg gi den? Den har fått et "eget rom", og en liten skål med vann, og den virker å være i fin form bortsett fra at den er litt skremt. Men den burde kanskje få noe å spise?

".........................................."

Videoannonse
Annonse
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

11

• keinstein

8

• morsan

2

• Sofline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har du salatblader? Eller en kokt potet?

Men den klarer seg sikkert fint med bare vann til imorgen.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Salat,eple, gulrot (rensket) brød, har du noe frø i huset? Solsikkefrø, f.eks. Det holder til i morgen når butikkene åpner og du kan kjøpe frøblanding.

Slitan med ny fuggel ;o)

Skrevet

Har du salatblader? Eller en kokt potet?

Men den klarer seg sikkert fint med bare vann til imorgen.

Skal se hva jeg finner av salat. Takk for tipset :-)

"............................................."

Skrevet

"Fra din vanlige husholdning bør fuglen få varierte smakebiter av brød, hardkokt egg, frukt og rå grønnsaker (revet gulrot er populært). I sommerhalvåret er friske løvetannblader, vanngress og ikke minst små bunter av gresstrå med frø populært. Pass på at grøntfôr som plukkes utendørs ikke er forurenset av sprøytemidler, veistøv eller lignende".

nzb.no

hare1365380455
Skrevet

Jeg ville gitt noe å spise, ja. Jeg er ingen ekspert, men brødsmuler og f.eks. solsikkekjerner (om du har frokostblanding hjemme)?

Kos deg med besøket!:)

Skrevet

Salat,eple, gulrot (rensket) brød, har du noe frø i huset? Solsikkefrø, f.eks. Det holder til i morgen når butikkene åpner og du kan kjøpe frøblanding.

Slitan med ny fuggel ;o)

Noe av det der skal jeg nok klare å finne, ja. Takk for tips :-)

"........................................."

Skrevet

"Fra din vanlige husholdning bør fuglen få varierte smakebiter av brød, hardkokt egg, frukt og rå grønnsaker (revet gulrot er populært). I sommerhalvåret er friske løvetannblader, vanngress og ikke minst små bunter av gresstrå med frø populært. Pass på at grøntfôr som plukkes utendørs ikke er forurenset av sprøytemidler, veistøv eller lignende".

nzb.no

Takker :-)

"......................................"

Skrevet

Takker :-)

"......................................"

No problem.

Kos deg med den vettskremte gjesten. ;)

Skrevet

Dakkar liten undulat. Hva skal du gjøre med den imorgen da? ;)

Skrevet

Dakkar liten undulat. Hva skal du gjøre med den imorgen da? ;)

Får tråkke rundt i nabolaget og høre om noen savner den :-)

"............................................"

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Kom katten bærende inn med undulaten uskadd? For en utrolig historie!

Går det bra med den lille gjesten din?

Skrevet

Gulrot, paprika, broccoli og frukt. Gi ikke avocado (som er dødelig for fugler). Unngå matos og røyk.

Skrevet

Ser du fikk svar. Egentlig er det en slags papegøye, av familien flathaleparakitter.

Den bor nok rett i nærheten.

Mulig noen har sluppet den ut fordi de ikke vil ha den lenger, dessverre.

Gjest fridalida
Skrevet

Ser du fikk svar. Egentlig er det en slags papegøye, av familien flathaleparakitter.

Den bor nok rett i nærheten.

Mulig noen har sluppet den ut fordi de ikke vil ha den lenger, dessverre.

Hva tror du de sier når snille prozak kommer på døra med den, da? Sier de at den ikke er deres, eller klarer de ikke å lyve, tror du.

Redd vi aldri får vite det, men.

Jeg hadde aldri klart å lyve, jeg klarte ikke å snike meg unna TV-lisensinnkreveren en gang, da jeg var student. Men han var grei, da - slapp straffegebyr. Og nå betaler jeg natruligvis lisensen "med glede"

Skrevet

Hva tror du de sier når snille prozak kommer på døra med den, da? Sier de at den ikke er deres, eller klarer de ikke å lyve, tror du.

Jeg hadde aldri klart å lyve, jeg klarte ikke å snike meg unna TV-lisensinnkreveren en gang, da jeg var student. Men han var grei, da - slapp straffegebyr. Og nå betaler jeg natruligvis lisensen "med glede"

Vi er et land av hyklere og lydige slaver.

Lisenskontrolløren har ikke hjemmel i lov eller forskrifter, og er ikke offentlig tjenestemann. Spør når du treffer en om han har skriftlig instruks for stillingen.

Det eneste du trenger si er at du har lånt TV-en en uke. Lisens utløses ikke før du har hatt den bestemte TVen i 14 dager, før det kan du bytte med naboen eller flytte den.

Gjest Calóni
Skrevet

Hvor mye er straffegebyret på, vet du det?

Skrevet

Kom katten bærende inn med undulaten uskadd? For en utrolig historie!

Går det bra med den lille gjesten din?

Hun pleier å gjøre det. Jeg har tatt fra henne både mus, frosker og småfugler.

Den er i fin form nå, kvitrer og flakser rundt inne på badet. Så var det å finne eierne, da. Jeg kan ikke ha en undulat i huset :-)

Skrevet

Hun pleier å gjøre det. Jeg har tatt fra henne både mus, frosker og småfugler.

Den er i fin form nå, kvitrer og flakser rundt inne på badet. Så var det å finne eierne, da. Jeg kan ikke ha en undulat i huset :-)

Du får sette opp oppslag på telefonstolper o.l. Kanskje kontakte Aften Aften, men husk at da blir du avslørt for alle dol'erne som abonnerer på avisa! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...