keinstein Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Hvor mye er straffegebyret på, vet du det? Et års lisens i tillegg. Jeg ba om lovhjemler for kontrolløren to ganger, en med e-post og en med brevpost. Det fikk jeg aldri, for det finnes ikke. NRK har tatt seg til rette og opprettet en ny "myndighet" uten hjemler eller regler. Flere har opplevet å måtte stille omvendt bevisbyrde; de måtte bevise at de IKKE hadde TV. 0 Siter
Gjest fridalida Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Hvor mye er straffegebyret på, vet du det? Nervøs nå? Nei, det er 12 år siden jeg fikk besøk av kontrolløren, så jeg vet ikke hva det er nå - vet ikke hva det var da heller, forresten. Vet ikke en gang om de vandrer rundt på jakt etter syndere lenger, men det gjør de kanskje? 0 Siter
Gjest fridalida Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Hun pleier å gjøre det. Jeg har tatt fra henne både mus, frosker og småfugler. Den er i fin form nå, kvitrer og flakser rundt inne på badet. Så var det å finne eierne, da. Jeg kan ikke ha en undulat i huset :-) "............................................." Hallo? Dette er da en opplagt sak for Reiseradioen! 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Nervøs nå? Nei, det er 12 år siden jeg fikk besøk av kontrolløren, så jeg vet ikke hva det er nå - vet ikke hva det var da heller, forresten. Vet ikke en gang om de vandrer rundt på jakt etter syndere lenger, men det gjør de kanskje? Neida, jeg betaler lisens. De går fortsatt rundt og jakter, ja. Husker jeg var ganske nervøs de tre årene jeg ikke betalte lisens 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Et års lisens i tillegg. Jeg ba om lovhjemler for kontrolløren to ganger, en med e-post og en med brevpost. Det fikk jeg aldri, for det finnes ikke. NRK har tatt seg til rette og opprettet en ny "myndighet" uten hjemler eller regler. Flere har opplevet å måtte stille omvendt bevisbyrde; de måtte bevise at de IKKE hadde TV. Et års lisens i tilegg. De fleste som ikke betaler lisens klarer seg uten å bli tatt lenger enn ett år. Dermed vil det alltid lønne seg for enkeltpersonen å la være å betale lisens inntil man blir oppdaget. Good to know.. Huseieren betaler lisensen vår (aner ikke hvorfor han gidder), men når jeg en gang flytter igjen, så er det ikke umulig at jeg lar være å melde meg til NRK for at de skal få 2000 kroner i året av meg. Men det er som du sier, ja. NRK tror på "guilty until proven innocent". 0 Siter
keinstein Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Et års lisens i tilegg. De fleste som ikke betaler lisens klarer seg uten å bli tatt lenger enn ett år. Dermed vil det alltid lønne seg for enkeltpersonen å la være å betale lisens inntil man blir oppdaget. Good to know.. Huseieren betaler lisensen vår (aner ikke hvorfor han gidder), men når jeg en gang flytter igjen, så er det ikke umulig at jeg lar være å melde meg til NRK for at de skal få 2000 kroner i året av meg. Men det er som du sier, ja. NRK tror på "guilty until proven innocent". Huseier og leier skal betale hver sin lisens, så det er ikke sikkert han betaler lisensen din likevel? 0 Siter
collins Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Pass på så ikke nebbet vokser så mye at det bøyer seg innover mot brystet på den, så den ikke får i seg mat. Jeg skulle "hjelpe" en undulat med å spise litt lettere for noen år siden, og verktøyet var avbiter'n. Morgenen etter lå den stein dau i buret. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 Pass på så ikke nebbet vokser så mye at det bøyer seg innover mot brystet på den, så den ikke får i seg mat. Jeg skulle "hjelpe" en undulat med å spise litt lettere for noen år siden, og verktøyet var avbiter'n. Morgenen etter lå den stein dau i buret. Jeg må få den ut av huset for den tid. Om jeg ikke finner eieren, så må jeg finne noen som kan ta den og gi den det den trenger. "............................................." 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Huseier og leier skal betale hver sin lisens, så det er ikke sikkert han betaler lisensen din likevel? Joda, han betaler begge lisenser. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 Et års lisens i tilegg. De fleste som ikke betaler lisens klarer seg uten å bli tatt lenger enn ett år. Dermed vil det alltid lønne seg for enkeltpersonen å la være å betale lisens inntil man blir oppdaget. Good to know.. Huseieren betaler lisensen vår (aner ikke hvorfor han gidder), men når jeg en gang flytter igjen, så er det ikke umulig at jeg lar være å melde meg til NRK for at de skal få 2000 kroner i året av meg. Men det er som du sier, ja. NRK tror på "guilty until proven innocent". Jeg hadde aldri betalt noe sånt. Det finnes ikke juridisk grunnlag for det, såvidt jeg vet. "..........................................." 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Jeg hadde aldri betalt noe sånt. Det finnes ikke juridisk grunnlag for det, såvidt jeg vet. "..........................................." Akkurat som vi sitter og prater om lisenskontrollører og straffegebyrer og greier, så ringer telefonen min med skjult ID og det er fra politiet. Jeg skvatt litt, kan man si Men de skulle bare varsle fram om noe tyvegods de hadde funnet med navnet mitt på, da 0 Siter
Prozak Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 Akkurat som vi sitter og prater om lisenskontrollører og straffegebyrer og greier, så ringer telefonen min med skjult ID og det er fra politiet. Jeg skvatt litt, kan man si Men de skulle bare varsle fram om noe tyvegods de hadde funnet med navnet mitt på, da *LOL* "....................................." 0 Siter
keinstein Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Joda, han betaler begge lisenser. Det sa en utleier til fem ungdommer. Det endte med at hver og en fikk regning for lisens da det var kontroll. 0 Siter
keinstein Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Akkurat som vi sitter og prater om lisenskontrollører og straffegebyrer og greier, så ringer telefonen min med skjult ID og det er fra politiet. Jeg skvatt litt, kan man si Men de skulle bare varsle fram om noe tyvegods de hadde funnet med navnet mitt på, da Kontrollørene bruker telefonen også nå. De gidder ikke gå lenger. 0 Siter
morsan Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Kontrollørene bruker telefonen også nå. De gidder ikke gå lenger. Nei nå må dere gi dere snart! :-) Her tror jeg stadig vekk at jeg skal lese hyggelige oppdateringer på undulatfronten, og så handler det bare om lisenskontrollører! ;-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Hun pleier å gjøre det. Jeg har tatt fra henne både mus, frosker og småfugler. Den er i fin form nå, kvitrer og flakser rundt inne på badet. Så var det å finne eierne, da. Jeg kan ikke ha en undulat i huset :-) "............................................." Det er godt at pus holder deg i aktivitet :-) Lykke til i jakten på undulateieren. Og hold oss oppdatert... 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Det sa en utleier til fem ungdommer. Det endte med at hver og en fikk regning for lisens da det var kontroll. Selv om de delte en leilighet med én tv som var plassert i stua? 0 Siter
keinstein Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Nei nå må dere gi dere snart! :-) Her tror jeg stadig vekk at jeg skal lese hyggelige oppdateringer på undulatfronten, og så handler det bare om lisenskontrollører! ;-) Det gikk via manglende respekt for dyr og lisenskontrollører. Noe som henger nøye sammen med feriepenger og månens bakside. 0 Siter
keinstein Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Selv om de delte en leilighet med én tv som var plassert i stua? En TV hver. De ble aldri enige om kanaler, og strakk kabel rundt. Til slutt kom kabelselskapet og krevet penger også. Verten hadde ikke betalt hverken lisenser eller kabel. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 Det er godt at pus holder deg i aktivitet :-) Lykke til i jakten på undulateieren. Og hold oss oppdatert... Will do :-) "....................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.