Gå til innhold

Haster! Undulateksperter?

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

En TV hver. De ble aldri enige om kanaler, og strakk kabel rundt. Til slutt kom kabelselskapet og krevet penger også. Verten hadde ikke betalt hverken lisenser eller kabel.

Hm...huseier har iallfall betalt lisens for leiligheten vår, det er sikkert. Men om NRK ønsker 2000 kroner av hver av oss fem som bor her, altså 10.000 kroner i året, så får de nok slite litt mer med å få til det..;)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

11

• keinstein

8

• morsan

2

• Sofline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hm...huseier har iallfall betalt lisens for leiligheten vår, det er sikkert. Men om NRK ønsker 2000 kroner av hver av oss fem som bor her, altså 10.000 kroner i året, så får de nok slite litt mer med å få til det..;)

Man betaler kun lisens per husstand, ikke per person.

Gjest Calóni
Skrevet

Man betaler kun lisens per husstand, ikke per person.

Man skulle tro det. Men kanskje NRK "omgår" loven ved å si at når det bor studenter i et bofellesskap så blir de hver sin husstand, ettersom de hverken er i slekt eller er "samboere"? Jaja, gudene veit. En ting er sikkert,- ingen lisensmann slipper innenfor dørene her, selv om vi har betalt lisensen!

Jeg hører ofte folk klage over "teite Norge, eneste landet som har lisens". Men jeg snakket senest her i forrige uke med en engelskmann, og de må betale lisens for å ha TV også, så NRK er ikke like unike som vi tror..

Skrevet

Man skulle tro det. Men kanskje NRK "omgår" loven ved å si at når det bor studenter i et bofellesskap så blir de hver sin husstand, ettersom de hverken er i slekt eller er "samboere"? Jaja, gudene veit. En ting er sikkert,- ingen lisensmann slipper innenfor dørene her, selv om vi har betalt lisensen!

Jeg hører ofte folk klage over "teite Norge, eneste landet som har lisens". Men jeg snakket senest her i forrige uke med en engelskmann, og de må betale lisens for å ha TV også, så NRK er ikke like unike som vi tror..

Jeg bor i Danmark, og her betaler vi også lisens, så det er ikke noe unikt norsk.

Jeg gikk på en skole en gang der det var mange som bodde på skolen. Der ble lisensspørsmålet tatt opp fordi noen ønsket å ha TV på rommet. Skolen påstod at så lenge de betalte lisens, så kunne elevene ha så mange TVer de ville.

Gjest et forslag
Skrevet

Jeg må få den ut av huset for den tid. Om jeg ikke finner eieren, så må jeg finne noen som kan ta den og gi den det den trenger.

"............................................."

Kanskje ringe dyrebeskyttelsen og høre om de kan oppbevare den midlertidig?

Skrevet

Kanskje ringe dyrebeskyttelsen og høre om de kan oppbevare den midlertidig?

Har tenkt på det, ja.

"......................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...