Gjest Calóni Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 En TV hver. De ble aldri enige om kanaler, og strakk kabel rundt. Til slutt kom kabelselskapet og krevet penger også. Verten hadde ikke betalt hverken lisenser eller kabel. Hm...huseier har iallfall betalt lisens for leiligheten vår, det er sikkert. Men om NRK ønsker 2000 kroner av hver av oss fem som bor her, altså 10.000 kroner i året, så får de nok slite litt mer med å få til det.. 0 Siter
Sofline Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Hm...huseier har iallfall betalt lisens for leiligheten vår, det er sikkert. Men om NRK ønsker 2000 kroner av hver av oss fem som bor her, altså 10.000 kroner i året, så får de nok slite litt mer med å få til det.. Man betaler kun lisens per husstand, ikke per person. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Man betaler kun lisens per husstand, ikke per person. Man skulle tro det. Men kanskje NRK "omgår" loven ved å si at når det bor studenter i et bofellesskap så blir de hver sin husstand, ettersom de hverken er i slekt eller er "samboere"? Jaja, gudene veit. En ting er sikkert,- ingen lisensmann slipper innenfor dørene her, selv om vi har betalt lisensen! Jeg hører ofte folk klage over "teite Norge, eneste landet som har lisens". Men jeg snakket senest her i forrige uke med en engelskmann, og de må betale lisens for å ha TV også, så NRK er ikke like unike som vi tror.. 0 Siter
Sofline Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Man skulle tro det. Men kanskje NRK "omgår" loven ved å si at når det bor studenter i et bofellesskap så blir de hver sin husstand, ettersom de hverken er i slekt eller er "samboere"? Jaja, gudene veit. En ting er sikkert,- ingen lisensmann slipper innenfor dørene her, selv om vi har betalt lisensen! Jeg hører ofte folk klage over "teite Norge, eneste landet som har lisens". Men jeg snakket senest her i forrige uke med en engelskmann, og de må betale lisens for å ha TV også, så NRK er ikke like unike som vi tror.. Jeg bor i Danmark, og her betaler vi også lisens, så det er ikke noe unikt norsk. Jeg gikk på en skole en gang der det var mange som bodde på skolen. Der ble lisensspørsmålet tatt opp fordi noen ønsket å ha TV på rommet. Skolen påstod at så lenge de betalte lisens, så kunne elevene ha så mange TVer de ville. 0 Siter
Gjest et forslag Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Jeg må få den ut av huset for den tid. Om jeg ikke finner eieren, så må jeg finne noen som kan ta den og gi den det den trenger. "............................................." Kanskje ringe dyrebeskyttelsen og høre om de kan oppbevare den midlertidig? 0 Siter
Prozak Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 Kanskje ringe dyrebeskyttelsen og høre om de kan oppbevare den midlertidig? Har tenkt på det, ja. "......................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.