Gå til innhold

På ferie alene?

Anbefalte innlegg

Gjest sugen på ferie
Skrevet

Jeg har lyst langt vekk i ferien, feks. Thailand eller USA. Problemet er at alle venninnene mine har barn og lite penger. Er det trygt for en 27 år gammel jente å reise ut i den store verden alene? Jeg er vant med å reise og finne fram på ukjente plasser, men har aldri vært i andre verdensdeler sett bort i fra Tyrkia og Kypros.

Noen som har gode erfaringer fra å reise på tur alene?

Videoannonse
Annonse
hare1365380455
Skrevet

Det høres herlig ut! :D Kjenner noen som har gjort det, og det har gått helt fint.

Gjest reiser mye alene
Skrevet

Jeg har reist mye alene i USA og det er ikke farlig. Jeg koser meg med å reise alene og har ikke problemer med det. Irak og Iran har jeg reist en del til, men dit vil jeg ikke alene. Da har jeg vært i organiserte grupper.

Skrevet

Det er mange som gjør det. Og Thailand og USA er fine land for alene-kvinner å reise i.

Skrevet

Se der ja, trodde det var bare meg... Har ikke så mange å reise med jeg heller, de jeg kjenner har enten en partner i kofferten eller dårlig råd.

Jeg har reist utenlands tidligere, men alltid sammen med andre. Om ikke annet, så har jeg da hatt ungene med, men som regel har vi vært to eller flere voksne.

I sommer skal jeg på min aller første aleneferie, og da mener jeg alene som i absolutt bare meg ut i den store verden. (Må innrømme at jeg er litt spent og usikker, så jeg "varmer opp" med noen dagers storbyferie bare.)

Generelle tips fra reisehåndbøker og slikt går stort sett på generell forsiktighet og sunn fornuft.

Gjest Violsa
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å reise som backpacker. Ikke bo på dyre familiehoteller og lignende.Anbefaler spessielt Australia da. Men thailand og asia er kjempefint og billig også..

Jeg var backpacker i australia og fikk masse nye venner. Var aldri noe problem og kjente meg ikke ensom et minutt engang. Forøvrig bodde jeg noen dager på et veldig fint hotell og da var det ikke så selvfølge å bli kjent med noen..

Gjest sugen på ferie
Skrevet

Jeg har reist mye alene i USA og det er ikke farlig. Jeg koser meg med å reise alene og har ikke problemer med det. Irak og Iran har jeg reist en del til, men dit vil jeg ikke alene. Da har jeg vært i organiserte grupper.

Noen spesielle plasser i USA som er verdt å reise til. Jeg liker best å oppsøke naturen når jeg er ute på tur. Ikke så veldig glad i store byer. Men new York frister...

Gjest reiser mye alene
Skrevet

Noen spesielle plasser i USA som er verdt å reise til. Jeg liker best å oppsøke naturen når jeg er ute på tur. Ikke så veldig glad i store byer. Men new York frister...

Jeg har aldri vært i Nevada og Arizona, men dit skal jeg engang. Tror jeg ville tatt turen dit når du snakker om natur. New York er byen over alle byer. Der kan du tilbringe mye tid alene eller sammen med noen.

Oregon og Stillehavskysten er naturopplevelser som jeg aldri glemmer.

Skrevet

Jeg har aldri vært der, men innbiller meg at Vestkysten er fantastisk. Pluss Grand Canyon og de der kjempetrærne i California.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg kastet meg på en Hellas-tur, alene, i fjor sommer.

Det var deilig.

Men nå trives jeg også godt i eget selskap.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg kastet meg på en Hellas-tur, alene, i fjor sommer.

Det var deilig.

Men nå trives jeg også godt i eget selskap.

Men du er ikke en 27 år gammel jente, da. ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men du er ikke en 27 år gammel jente, da. ;)

Nei, men jeg er ganske feminin. :)

Jeg er i hvert fall svært lite bereist, og turen i fjor var min andre tur til syden.

Men det var en fin tur. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nei, men jeg er ganske feminin. :)

Jeg er i hvert fall svært lite bereist, og turen i fjor var min andre tur til syden.

Men det var en fin tur. :)

Det var det nok. :)

Jeg og vil til syden! :P

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det var det nok. :)

Jeg og vil til syden! :P

Jeg skal i august! :)

Men i år skal jeg med en kompis.

Skrevet

Det går fint. På et sted hvor du kan språket (f.eks. USA?) bør det ihvertfall ikke bli noe problem.

Gjest trives i utlendighet, jeg!
Skrevet

Jeg reiste mye alene før i verden, Jeg likte det veldig godt, og savner det faktisk nå når jeg "etablert".

Ville ikke reist til India alene av de landene jeg har vært i, Tror ikke nødvendigvis er farlig, men det blir i alle fall fryktelig slitsomt. Har ikke vært i Thailand, så det vet jeg ikke. Men ut i fra hva folk forteller, høres det ut som om det går bra å reise alene der.

Jeg har vært i New York City alene - det syntes jeg var helt fantastisk! Bodde på YMCA og traff masse backpack'ere, så jeg hadde ikke trengt å være alene et sekund om jeg ikke hadde villet.

Sikker på at dette går veldig bra, dersom du tar normale forholdsregler. Både Lonely Planet og Rough Guide har "jentetips" og "reise alene tips" i bøkene sine.

God tur! Jeg er misunnelig :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg skal i august! :)

Men i år skal jeg med en kompis.

Heldiggriser. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Heldiggriser. :)

Ja. Det skal bli godt. En uke med sol og varme og god mat ute og øl og fargerike drinker med is og jordbær. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja. Det skal bli godt. En uke med sol og varme og god mat ute og øl og fargerike drinker med is og jordbær. :)

Og glattbarberte damer? ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...