Gå til innhold

Latterliggjøring

Anbefalte innlegg

Gjest a survivor
Skrevet

En meget kjent jødisk person i USA sier at hans livsoppgave er å få folk til å le av de som gjør galt.

For da ser folk hvor galt de gjør.

Det nytter ikke å forsøke å ta dem med deres egne midler.

Videoannonse
Annonse
Gjest Snorkfrøkenen
Skrevet

Ja, men i utgangspunktet hadde denne personen noe ekstra, en stor dose selvironi.

Uten det vil man aldri lykkes, bare survive.

Skrevet

er det ikke en større egenskap og le av seg selv når man gjør noe feil/galt?

Det og le av andre mennesker synes jeg er respektløst i de fleste tilfeller, om det ikke er ekstremister da som forsøker belære andre med trusler og vold:)

Gjest a survivor
Skrevet

Ja, men i utgangspunktet hadde denne personen noe ekstra, en stor dose selvironi.

Uten det vil man aldri lykkes, bare survive.

hehe... om jeg ikke har selvironi ennå... så kan det være at den kommer etterhvert... og den er på vei...

og da blir det "utrygt" å være helsepersonell i dette landet :)

Gjøkeredet har jo allerede blitt laget..... jeg har aldri sett filmen..

Men det er klart at dersom man ville... så kunne man laget de mest hylende morsommet komedier omkring psykiatere og psykepleieres virksomhet...

Men de gjør jo det de gjør i fullt alvor og med full overbevisning om at deres virksomhet er bra. Så derfor kan jeg jo ikke latterliggjøre dem. De ville jo kunne få sammebrudd selv.

Tenk å finne ut at det man har bedrevet i mange år, i virkeligheten bare ødela for mennesker? Det må da være en grusom erkjennelse....

Jeg kan virkelig ikke gjøre det...

Gjest a survivor
Skrevet

er det ikke en større egenskap og le av seg selv når man gjør noe feil/galt?

Det og le av andre mennesker synes jeg er respektløst i de fleste tilfeller, om det ikke er ekstremister da som forsøker belære andre med trusler og vold:)

jeg er enig.

men vi skal heller ikke bruke humor rundt vold. Slettes ikke.

Humor hører ikke hjemme på slike areaner.

Humor skal være snill, og omkring ufarlige og nøytrale teamer...

Som den lille musa og elefanten på badeplassen....

Eller om de to tomatene som går langs veien...

Eller om neshornet og flodhesten...

Gjest Homsedeisa
Skrevet

hehe... om jeg ikke har selvironi ennå... så kan det være at den kommer etterhvert... og den er på vei...

og da blir det "utrygt" å være helsepersonell i dette landet :)

Gjøkeredet har jo allerede blitt laget..... jeg har aldri sett filmen..

Men det er klart at dersom man ville... så kunne man laget de mest hylende morsommet komedier omkring psykiatere og psykepleieres virksomhet...

Men de gjør jo det de gjør i fullt alvor og med full overbevisning om at deres virksomhet er bra. Så derfor kan jeg jo ikke latterliggjøre dem. De ville jo kunne få sammebrudd selv.

Tenk å finne ut at det man har bedrevet i mange år, i virkeligheten bare ødela for mennesker? Det må da være en grusom erkjennelse....

Jeg kan virkelig ikke gjøre det...

Visste du at de fleste gynekologer og allmenpraktiserende leger har for liten pikk,

og at det er derfor de så ofte forgriper seg på yngre pasienter?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...