Gjest Lene777 Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei! Jeg har en del tull med menstruasjonen min, mye smerter i forbindelse med den, skal begynne på en roaccutan-kur nå, men er blitt stressa på å prøve å bli gravid snart. Føler det er noe galt med meg, og er redd for å starte på roaccutan-kuren som utsetter graviditetsplanen min med minst 10 mnd. Jeg er 30 år og har brukt p-piller regelmessig i 6 år (Diane). Jeg sluttet med pillene i august 2005, og fikk da straks en vanlig blødning 2-3 dager etter. Jeg er klar over at mensen kan tulle litt etter avsluttet p-pillebruk, men etter 3 mnd uten mens opplevde jeg noen dager med en del magesmerter med brun utflod, og legen min sendte meg til gynekolog for sikkerhets skyld. Han fant ingenting unormalt, annet enn at jeg hadde ektopi. Mensen ble nok å komme, sa han. Den kom i slutten av januar 2006, varte i 7 dager, og alt virket som om det var normalt. Men siden da har den vært en del uregelmessig, og jeg har hatt utrolige menssmerter (paracet hjelper). Neste gang kom den etter 49 dager, så 30 dager etter, så etter 39 dager, og nå i juni er jeg på dag 36 og den er ikke kommet. Men vet den er på vei, for jeg får svært ømme bryst 7-10 dager før. Mellom hver gang har jeg hatt det jeg antar er eggløsningssmerter, men denne mnd har jeg hatt mye vondt i magen som har kommet og gått. Våknet en natt av takvise smerter som ga seg etter noen minutter. Dette var for ca 1 uke siden. I tillegg har jeg hatt disse antatte eggløsningssmertene 3 dager spredd utover de siste 17 dagene (med 4-6 dager mellom hver). Sist var for 4 dager siden, og for 2 dager siden kom det litt brun utflod. Merket det kun om morgenen, og det kom ikke mer utpå dagen. Jeg har 2 ganger tidligere (for noen år siden) vært hos gynekolog pga kraftige smerter nederst i magen, hvor det ble antatt en cyste som hadde sprukket begge gangene. Også da fikk jeg beskjed om at alt så normalt ut ellers. Nevner også at jeg i de senere år har slitt med smerter i skjeden under under starten av samleie, og har i perioder vært så vondt at jeg ikke har kunnet fortsette. Gynekologiske undersøkelser har dermed også vært en pine. Synes dette har bedret seg i den senere tid (det siste året). Vet det kan komme av at man strammer muskler eller ikke er helt klar før man starter med samleie, men nevner det bare i denne sammenhengen likevel. Jeg stresser altså med om det er dumt av meg å ta den roaccutan-kuren nå, slik at graviditetsplanen må utsettes minst 10 mnd. Er livredd for å ikke kunne bli gravid! (Kvisene har vært et stort problem i mange år, og jeg vet at det eneste som hjelper er roaccutan for meg. Etter 2 kvisefrie år har jeg fått tilbakefall). Bekymrer jeg meg uten grunn? Spiller det noen rolle med 10 mnd fra eller til? Jeg vet mine 30 år ikke er SÅ mye når man ønsker å få barn, og at gynekologen sa ultralyden var normal, men tenker mye på dette for tiden... Har nylig lest her inne om endometriose, PCOS og diverse, og skremte meg selv. Jeg har ellers aldri hatt kjønnsykdommer, men likevel mistanke(fra fastlegen) om to underlivsinfeksjoner som ble behandlet med antibiotika. Gynekologen trodde ikke jeg hadde hatt det. Har hatt fast partner i 10 år. Har aldri prøvd å bli gravid tidligere. På forhånd tusen takk for svar og råd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235823-uregelmessig-mens-og-store-smerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.