Gå til innhold

Har man fått et godt bud når det er under 20.000 som er prisantydning?

Anbefalte innlegg

Gjest habbillo
Skrevet

Skal selge min leilighet. Fikk første bud i dag på 20.000 kr under takst. Har fått frist til kl halv to. Jeg er usikker. Det er ingen andre intereserte heller. Men hadde jo lyst på litt mer da.....

Videoannonse
Annonse
Gjest sandex
Skrevet

Det spørs jo hvor godt marked det er i området ditt, da?!

Om det er "sentrale" strøk, så ville jeg kanskje hatt is i magen!

Skrevet

Det kommer vel litt an på hva taksten er på. Det er mer interessant å vite hvor mange prosent under takst budet du har fått er på.

Skrevet

Umulig å svare på.

Prisantydning kan jo være feil også.

Hva med å si til potensiell kjøper at du får det til takst? Vet mange som har gjordt det slik.

Spørsmålet her er jo hvilket beløp DU synes er bra nok.

Gjest ha litt is i magen ?
Skrevet

Har på følelsen at alle får mer enn takst idag for leiligheter/hus de skal selge, men det kommer sikkert an på markedet hos deg da .....

Har leiligheten din ligget ute lenge for salg ?

Kanskje det lønner seg med litt is i magen ?

Skrevet

Ikke selg med en gang. Det tar ofte flere uker å gjøre et bra salg. Mange prøver seg med et lavt bud i førsten, i håp om at du har dårlig tid.

Gjest habbillo
Skrevet

Har på følelsen at alle får mer enn takst idag for leiligheter/hus de skal selge, men det kommer sikkert an på markedet hos deg da .....

Har leiligheten din ligget ute lenge for salg ?

Kanskje det lønner seg med litt is i magen ?

leiligheten min har ligget 1 mnd til salg.

Skrevet

leiligheten min har ligget 1 mnd til salg.

Jøss. Da er markedet elendig der du bor. Min ble lagt ut på nettet sist torsdag, i avisene på fredag, visning på mandag og solgt på tirsdag til 65" over prisantydning.

Gjest habbillo
Skrevet

Jøss. Da er markedet elendig der du bor. Min ble lagt ut på nettet sist torsdag, i avisene på fredag, visning på mandag og solgt på tirsdag til 65" over prisantydning.

Det burde ikke være dårlig marked her, heller det at min leilighet ikke er like fin som naboens som ble solgt dagen etter. Jeg bor i Tromsø, og her er et pressområde.

Skrevet

Det kommer an på hvor du bor... Jeg tror jeg ville ventet litt.

Skrevet

Da vi solgte leiligheten vår, bestemte vi selv hva prisantydningen skulle være.

Vi satte den til det minste som vi ville godta.

Så da vi fikk bud på 25000 under prisantydning ble vi litt i stuss. Etter å ha tenkt oss om ringte vi til megler og sa at vi selger hvis budgiver er villig til å betale prisantydning.

Det gikk greit, og vi var fornøyd med å slippe ha flere visninger. Kunne sikkert ha fått mer hvis vi hadde hatt litt is i magen, men vi ville bare bli ferdig med salget så fort som mulig.

Hvordan gikk det med deg forresten? Klokka er over halv to nå.

Skrevet

Det hadde ikke jeg godtatt. Jeg bestemte meg for at jeg ikke ville gå under en viss sum. Han som kjøpte leiligheten begynte på et bud 400 000 under det han betalte til slutt. Salgsummen var 50 000 mer enn summen jeg hadde bestemt meg forat jeg ikke ville gå under.

Skrevet

Du har jo muligheten til å komme med motbud.

Motbud? Selger skal da vel ikke komme med noe som helst bud?!

Skrevet

Må ikke, men kan.

Altså istedenfor å avslå budet, kan man komme med et motbud. Blir da nærmest litt forhandlingssituasjon.

Gjest habbillo
Skrevet

.

Jeg avslo, etter råd fra megler. Han mente jeg skulle vente og han ønsket helst å selge til den prisantydning han har satt. Jeg bor jo også i et område der det ikke skal være noen problem å selge heller. Så her er det bare å ha is i magen. Kommer tilbake senere og sier hvordan det gikk.

Skrevet

Jeg avslo, etter råd fra megler. Han mente jeg skulle vente og han ønsket helst å selge til den prisantydning han har satt. Jeg bor jo også i et område der det ikke skal være noen problem å selge heller. Så her er det bare å ha is i magen. Kommer tilbake senere og sier hvordan det gikk.

Spennende! :-)

Skrevet

Joda, man kan godt komme med motbud. Det gjorde jeg da jeg solgte leiligheten min.

F.eks i dette tilfellet hvor budet er 20.000 under prisantydning kan selger si at han ikke aksepterer budet, men at han selger om de går opp til prisantydning.

Skrevet

Nei, det er ikke bra. Veldig dårlig faktisk.

Jeg ser etter leilighet for tiden, og alle har gått 100.000 til 500.000 over takst :/

Hvor i landet selger du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...