Gå til innhold

Hva gjøres med barn som ikke vil behandles av tannlege?

Anbefalte innlegg

Gjest mamman hennes

Jeg har ei jente på 6 år som har en del hull i tennene sine. Hullene kommer av flaskebruk og mye antibiotika. (det var i alle fall det tannpleiern sa)Hun er nå satt opp til time hos tannlegen og har vært der noen ganger. Men tannlegen får ikke gjort noe. Dattern min åpner munnen uten problemer i begynnelsen men med en gang borret kommer fram vil hun ikke mere. Hun lar tannlegen prøve en gang men så er det stopp. Hun hevder selv at det gjør veldig vondt. Hadde time hos tannlegen i dag hvor vi hadde snakket mye om dette på forhånd. Og vi gikk begge til tannlegen med innstillingen at her skulle det gjøres noe. Vi skulle til byen etterpå for å kjøpe belønningen hennes. Men ingenting fungerte selv med løfte om både nye klær og lekebutikk besøk. Vi har ny time i mai men jeg tviler på at tannlegen får til noe da heller. Hva kan vi gjøre?

I fjor til påske var vi hos den private tannlegevakta med min datter. Der fikk tannlegen reparert tannen som gjorde vondt. Men da hadde dattern min fått en halv paralgin forte etter samråd med lege. Vi fikk nemlig ikke tak i tannlegen først. Men tannlegen sa da at jenta mi var en drøm å jobbe med. Tannlegen arbeidet i fred uten en eneste protest og pappan var tannlegens assistent.

Hva kan vi gjøre nå? Skal vi bare fortsette å gå til tannlegen å håpe at noe blir gjort eller er det andre ting vi kan gjøre?

Hun har også feilemalje på begge 6 års jekslene sine noe som har ført til at hun har fått hull i den ene. Hun har også to jeksler som ikke vil ut som står og stanger mot de andre tennene. Ble oppdaget ved røntgen. Hun er mye plaget med denne munnen sin og skrekken er at hun skal få tannlegeskrekk. Tips og råd mottas med takk for nå er jeg ganske desperat.

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Ta problemet opp med tannlegen. Jeg synes faktisk det er et godt råd å søke en annen tannlege. Det kan ha noe med personligheten til tannlegen å gjøre uten at vedkommende behøver å være noe dårlig menneske av den grunn.

Et beroligende medikament bør også vurderes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...