Gjest n00blet Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Er det dyrt at eiendomsmegler skal ha 50.000 for å selge en leilighet? Bare lurte på om det er mye? 0 Siter
mrxx Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Det er jævlig mye, men det er nok det du må regne med dessverre. 0 Siter
Excelsion Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Det er jo ikke mye hvis man får ett par millioner for leiligheten da. Ikke mye hvis man får 1 mill for leiligheten heller synes nå jeg. 0 Siter
Gjest pris på leilighet ? Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Kommer an på hvor mye du kan få for leiligheten din det ? Men jeg syns det hørtes mye ut .... 0 Siter
kaffepiken Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Tror dessverre det er en ganske vanlig pris ja.. Vi har tenkt at vi må beregne omtrent samme beløp når vi skal selge. 0 Siter
keinstein Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Det er jo ikke mye hvis man får ett par millioner for leiligheten da. Ikke mye hvis man får 1 mill for leiligheten heller synes nå jeg. Det er relativisering. En urealistisk sammenligning. En meglersjappe er en grådig affære. De vil nødig opplyse om at folk faktisk kan ordne det hele selv med litt hjelp av f eks en takstmann, en rettshjelper og banken sin. Dermed slippe unna med en utgift på 5-7000 kr. Billig eller dyrt hus spiller ingen rolle for utgiften. Det er absurd at megler skal ha %-vis provisjon av salget, siden det er like lett/vanskelig å selge en dyr som en billig. Jeg er temmelig sjokkert over metodene de bruker for å vri mest mulig penger ut av folk. 0 Siter
Excelsion Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Det er relativisering. En urealistisk sammenligning. En meglersjappe er en grådig affære. De vil nødig opplyse om at folk faktisk kan ordne det hele selv med litt hjelp av f eks en takstmann, en rettshjelper og banken sin. Dermed slippe unna med en utgift på 5-7000 kr. Billig eller dyrt hus spiller ingen rolle for utgiften. Det er absurd at megler skal ha %-vis provisjon av salget, siden det er like lett/vanskelig å selge en dyr som en billig. Jeg er temmelig sjokkert over metodene de bruker for å vri mest mulig penger ut av folk. Tviler vel egentlig på at du hadde vært så mye rimeligere hadde du vært megler. Det er sikkert mye arbeid også. 0 Siter
keinstein Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Tviler vel egentlig på at du hadde vært så mye rimeligere hadde du vært megler. Det er sikkert mye arbeid også. Det er ikke mye arbeid. Det rent fysiske arbeidet er mindre enn en time. I tillegg kommer visninger og budrunder, noe du gjør selv. Boliger er milliardbutikk i dette landet. 0 Siter
Excelsion Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Det er ikke mye arbeid. Det rent fysiske arbeidet er mindre enn en time. I tillegg kommer visninger og budrunder, noe du gjør selv. Boliger er milliardbutikk i dette landet. Nja, er ikke enig med deg der du. Meglerene er jo alltid på visninger, de er tilgjengelige 24 timer i døgnet, budrunden tar jo de seg av. Og er det så JÆVLA mye billigere å selge boliger i andre land da? Tviler jeg på. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Det er ikke mye arbeid. Det rent fysiske arbeidet er mindre enn en time. I tillegg kommer visninger og budrunder, noe du gjør selv. Boliger er milliardbutikk i dette landet. Visninger og budrunder gjør du ikke selv, det tar megleren seg av - veldig greit synes jeg da. Så er man også sikret at alt går riktig for seg. Men det er alt for dyrt, det er jeg enig i. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Det er ikke mye arbeid. Det rent fysiske arbeidet er mindre enn en time. I tillegg kommer visninger og budrunder, noe du gjør selv. Boliger er milliardbutikk i dette landet. Du har nok rett i at det ikke er så veldig mye arbeid, sånn rent praktisk, men når man ikke har gjort dette før er det mye å sette seg inn i. Papirer skal være korrekte i forhold til jussen, man skal ha med alle papirer og ikke minst vite hvor man får tak i alt og når ting skal sendes hit og dit. Man må sette seg gruding inn i lover og regler, og for de fleste betyr det ganske mange timers arbeid. Vi solgte hus i vinter, og vurderte seriøst å gjøre det selv. Takk Gud for at vi ikke gjorde det, det viser seg at vi har solgt til Fanden himself & hans fru. Å betale 50 000,- er ganske vanlig her vi bor, i alle fall, der boligene ligger fra ca 1,2-1,7 mill. Ikke alle meglere tar % av salget heller, og noen tar kun prosenter av det man får over prisantydning. 0 Siter
Gjest trond-h Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Sølg for å velge megler som ikke skal ha honorar om han ikke greier å få akseptabel pris for leiligheten du selger. Ikke bruk Notar eller Krogsveen. 0 Siter
Zombiebob Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Det er jo ikke mye hvis man får ett par millioner for leiligheten da. Ikke mye hvis man får 1 mill for leiligheten heller synes nå jeg. Det er ekstremt dyrt med tanke på arbeidsinnsatsen, men det er dessverre det de tar - denne bransjen lider av prissamarbeid og trenger regulering. 0 Siter
Sofline Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Sørg for at megleren ikke tar penger av deg hvis h*n ikke får solgt leiligheten (eller hvis du ombestemmer deg -f.eks. hvis prisen ikke blir god nok). Om det er dyrt kommer an på hva taksten på leiligheten er. 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Meglerhonnoraret er en prosentdel av salgsummen, betaling for visninger + annonser i avisen på finn.no. Jeg betalte 86.000 for 2,5 år siden. Men du kan prute på prosenten da. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Meglerhonnoraret er en prosentdel av salgsummen, betaling for visninger + annonser i avisen på finn.no. Jeg betalte 86.000 for 2,5 år siden. Men du kan prute på prosenten da. Da vi solgte, kunne vi velge fastpris eller prosentvis av salgssummen. Det er nok litt forskjellig fra megler til megler. 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Da vi solgte, kunne vi velge fastpris eller prosentvis av salgssummen. Det er nok litt forskjellig fra megler til megler. Jeg shoppet litt rundt jeg for å høre hvor det var billig og bra ) 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Jeg shoppet litt rundt jeg for å høre hvor det var billig og bra ) Vi òg, det var i grunnen fort gjort her vi bor... He-he. Av 3 meglerfirmaer valgte det ene å la være å ringe tilbake (hadde ikke tid til å snakke da jeg ringte, de har enda ikke ringt enda dette var i vinter), det andre priset seg rett ut - men heldigvis var det tredje både seriøst og flinke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.