Gå til innhold

Blekes brunfargen av klorvann?

Anbefalte innlegg

Gjest Tiiiaa
Skrevet

Jeg skal til syden i to uker og har en hudtype som blir brun etterhvert, men det tar lang tid. Så når jeg først har fått brunfargen, vil jeg gjerne at den skal bli der!

Lurte på å prøve å trene litt der nede, det må jo da bli svømming i bassenget, ca 20 minutter annen hver dag. Har hørt at det er relativt lite klor i bassenget der.

Vil dette kunne bleke den brunfargen jeg får mens jeg er der nede? Litt eller mye?

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

20

• morsan

7

• amber sun

3

• hare1365380455

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tviler på at det er noen fare.

Men hvorfor i alle dager skal du ligge å plaske i et lite basseng når du (sannsynligvis) har et stort og deilig hav i umiddelbar nærhet?

Skrevet

Tviler på at det er noen fare.

Men hvorfor i alle dager skal du ligge å plaske i et lite basseng når du (sannsynligvis) har et stort og deilig hav i umiddelbar nærhet?

Spørs hvor hun skal da.

Tyrika og sånn er jo vannbiller, hai og alt mulig :-p

ShitDiddelyDo
Skrevet

Spørs hvor hun skal da.

Tyrika og sånn er jo vannbiller, hai og alt mulig :-p

Hai? :o

Det er ikke hai rundt Mallorca, ikke sant?

Gjest missa n.
Skrevet

nei klor påvirker ikke pigmentene i huden..

var 3 uker i spania som 10 åring, kom tilbake som neger. Plaska masse i bassenget.

ingen fare.

Gjest togli
Skrevet

Nervøs? ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nervøs? ;-)

Jeg har irrasjonell frykt for hai. Tror det er Haisommer sin skyld.

Jeg liker virkelig ikke hai, og selv i Norge kan jeg begynne å tenke på hai når jeg er ute og svømmer.

Jada, jeg er fullstendig klar over at det er dumt, men jeg tenker på det lell.

Uten at det holder meg unna vannet, altså, men jeg liker ikke hai. :)

Skrevet

Jeg liker virkelig ikke hai, og selv i Norge kan jeg begynne å tenke på hai når jeg er ute og svømmer.

Skulle vært med meg til Thailand du da! Hadde en skikkelig ekkel opplevelse der med en hai. Det hele skjedde så fort at når jeg fikk tid til å reagere var jeg langt oppå stranden.

Den var ikke stor og hadde nok ikke spist meg, men det var nå en hai....:o)

Skrevet

Finnes hai i norskehavet også! ;-)

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1064066.ece

Gjest virker kanskje på hår
Skrevet

Du må vel nærmest bo i bassenget døgnet rundt før brunfargen påvirkes av klor. Det eneste jeg kan tenke meg kan påvirkes noe, er hårfargen. Særlig hvis de har hatt i for mye klor i bassenget. Men det er noe som vil gå vekk igjen etterhvert. Jeg trener i klorvann mange timer i uka, og det eneste jeg merker noe til er at fargen på håret har blitt noe gråere. Men det kan også være en naturlig endring, det vet jeg ikke.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skulle vært med meg til Thailand du da! Hadde en skikkelig ekkel opplevelse der med en hai. Det hele skjedde så fort at når jeg fikk tid til å reagere var jeg langt oppå stranden.

Den var ikke stor og hadde nok ikke spist meg, men det var nå en hai....:o)

Jeg har lenge lurt på om jeg i det hele tatt kommer til å ta sjanse på å bade når jeg en eller annen gang drar til Thailand eller Australia. :)

Gjest togli
Skrevet

Gubban, nå har du fått meg på tanker jeg ikke bør ha. Hai har liksom ikke vært i mitt bekymringsvokabular før nå (og mitt bekymringsvokabular er stort nok uten haier!)

Og jeg som skal til Spania om tre uker!!!!!!!!!!!!!!!!!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Gubban, nå har du fått meg på tanker jeg ikke bør ha. Hai har liksom ikke vært i mitt bekymringsvokabular før nå (og mitt bekymringsvokabular er stort nok uten haier!)

Og jeg som skal til Spania om tre uker!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er bra.

Hvis du blir spist opp av hai er haien sikkert mett når jeg kommer nedover. :)

Gjest togli
Skrevet

Det er bra.

*ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ*

Skrevet

Det er hai i Norge også. Fikk en i garnet en gang.

De fleste haier er helt ufarlige. Jeg har både dykket med dem og matet dem (ikke med deler av meg selv...)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er hai i Norge også. Fikk en i garnet en gang.

De fleste haier er helt ufarlige. Jeg har både dykket med dem og matet dem (ikke med deler av meg selv...)

Jo, men jeg er jo ikke redd for sånne små, søte haier.

Jeg er mer redd for å måte på hvithai. :)

Som sagt: En helt irrasjonell frykt. :)

Gjest Persille
Skrevet

Det er bra.

*lol*

Aldri så galt at det ikke er godt for noe, med andre ord :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

*lol*

Aldri så galt at det ikke er godt for noe, med andre ord :)

Men på den annen side: Det er vel ingen nordmenn som noensinne har blitt spist opp av hai på Mallorca? Skal man først bli spist er det jo alltid litt artig å være den første. :)

Nei. Det der vil jeg ikke spøke om.

Gjest Persille
Skrevet

Men på den annen side: Det er vel ingen nordmenn som noensinne har blitt spist opp av hai på Mallorca? Skal man først bli spist er det jo alltid litt artig å være den første. :)

Nei. Det der vil jeg ikke spøke om.

Det er muligens ikke så artig for den som blir spist, men om du kjente en som ble spist - så kan du jo skryte av at du kjente den første nordmannen som ble spist av hai på Mallorca.

Morbid skryt - men likevel :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er muligens ikke så artig for den som blir spist, men om du kjente en som ble spist - så kan du jo skryte av at du kjente den første nordmannen som ble spist av hai på Mallorca.

Morbid skryt - men likevel :)

Jeg kan jo gjøre det til en vane å sende kompisen ut i vannet først. Så kan jeg stå klar med kameraet. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...