keinstein Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Jeg ble positivt overrasket, helt til jeg oppdaget at det er FRIVILLIG! http://www.odin.no/filarkiv/279639/Forslag_til_troskaplofte_og_gavebok.doc Hva er vitsen med et LØFTE hvis det er frivillig? Hvor feig går den an å bli? Fins ikke grenser. Snart kryper vi i støvet og kysser deres føtter. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Troskapsløfte for å bli statsborger? Tja...ingen av oss som er født her har vel avlagt noe slikt? Det er andre og mye viktigere ting som spiller inn når noen skal få statsborgerskap, enn en seremoni hvor man kan stå å si hva som helst mens man mener hva som helst. "............................................." 0 Siter
Gjest Lille pille trille Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Ville du selv lovet troskap til en stat? Er ikke en stats verdier og lover i stadig endring? Hva hvis statens verdier en gang i framtiden endrer seg til noe du ikke liker? Hva hvis du er uenig i noe staten din foretar seg? Hva med sivil ulydighet? Hvis "nordmenn" ikke ville ønske å love troskap til Norge, hvordan kan vi da forlange det av "utlendinger" som skal bli norske statsborgere? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Troskapsløfte for å bli statsborger? Tja...ingen av oss som er født her har vel avlagt noe slikt? Det er andre og mye viktigere ting som spiller inn når noen skal få statsborgerskap, enn en seremoni hvor man kan stå å si hva som helst mens man mener hva som helst. "............................................." Enig med siste taler For en gangs skyld hehe 0 Siter
keinstein Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 Ville du selv lovet troskap til en stat? Er ikke en stats verdier og lover i stadig endring? Hva hvis statens verdier en gang i framtiden endrer seg til noe du ikke liker? Hva hvis du er uenig i noe staten din foretar seg? Hva med sivil ulydighet? Hvis "nordmenn" ikke ville ønske å love troskap til Norge, hvordan kan vi da forlange det av "utlendinger" som skal bli norske statsborgere? En nasjon er bare tull. Norge er bare navnet på et sted på jorda. Alle på jorda skal leve i brorskap og solidaritet. Utslett landegrenser og innfør total likegyldighet. Utslett respekten for enkeltmennesket og deres verdier. Avliv den halvparten av befolkningen som ikke vil ofre alt de har for alle andre. Opphøy den halvparten som vil dele alt de ikke har selv med alle andre. 0 Siter
keinstein Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 Troskapsløfte for å bli statsborger? Tja...ingen av oss som er født her har vel avlagt noe slikt? Det er andre og mye viktigere ting som spiller inn når noen skal få statsborgerskap, enn en seremoni hvor man kan stå å si hva som helst mens man mener hva som helst. "............................................." Helt enig. En stor del av Norges befolkning har kun forakt til overs for vantro, og syns det er helt OK å lyve for dem. Si hva som helt for å lulle dem inn i troen på solidaritet mellom alle folkeslag. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Grunnlovens §100 tredje ledd: "Frimodige Ytringer om Statsstyrelsen og hvilkensomhelst anden Gjenstand ere Enhver tilladte. Der kan kun sættes slige klarlig definerede Grændser for denne Ret, hvor særlig tungtveiende Hensyn gjøre det forsvarligt holdt op imod Ytringsfrihedens Begrundelser." http://www.lovdata.no/all/tl-18140517-000-006.html#100 0 Siter
Gjest Lille pille trille Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 En nasjon er bare tull. Norge er bare navnet på et sted på jorda. Alle på jorda skal leve i brorskap og solidaritet. Utslett landegrenser og innfør total likegyldighet. Utslett respekten for enkeltmennesket og deres verdier. Avliv den halvparten av befolkningen som ikke vil ofre alt de har for alle andre. Opphøy den halvparten som vil dele alt de ikke har selv med alle andre. Hæ? Jeg regner med du kødder nå. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Helt enig. En stor del av Norges befolkning har kun forakt til overs for vantro, og syns det er helt OK å lyve for dem. Si hva som helt for å lulle dem inn i troen på solidaritet mellom alle folkeslag. hehe.... så da er du enig likevel hehe.. du var vel ikke satirisk eller ironisk nå vel? hehe 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 En nasjon er bare tull. Norge er bare navnet på et sted på jorda. Alle på jorda skal leve i brorskap og solidaritet. Utslett landegrenser og innfør total likegyldighet. Utslett respekten for enkeltmennesket og deres verdier. Avliv den halvparten av befolkningen som ikke vil ofre alt de har for alle andre. Opphøy den halvparten som vil dele alt de ikke har selv med alle andre. Bortsett fra det med avliving, var dette meget god tale! Som realisme, ikke som ironi hihi 0 Siter
keinstein Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 Hæ? Jeg regner med du kødder nå. i USA blir du tvunget til å lære innholdet i en tjukk bok, løfte hånda og bekjenne en troskapased. Hvorfor ikke? Her i landet gidder de nye ikke lære norsk en gang. En danske, en engelskmann og en greker jeg kjenner snakker ikke norsk, selv etter 20-30 år i Norge. 0 Siter
Gjest Lille pille trille Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 i USA blir du tvunget til å lære innholdet i en tjukk bok, løfte hånda og bekjenne en troskapased. Hvorfor ikke? Her i landet gidder de nye ikke lære norsk en gang. En danske, en engelskmann og en greker jeg kjenner snakker ikke norsk, selv etter 20-30 år i Norge. Selvsagt bør man lære norsk hvis man ønsker å bo i Norge, men å pugge innholdet i en eller anne tjukk bok, legge hånden på den og love troskap blir litt for bisarrt for meg. 0 Siter
keinstein Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 hehe.... så da er du enig likevel hehe.. du var vel ikke satirisk eller ironisk nå vel? hehe Vel, profeten lurte mange av sine fiender av sin kultur med løgner og brutte løfter. Hans etterkommere siterer stadig hans handlinger og ytringer til etterfølgelse. 0 Siter
keinstein Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 Selvsagt bør man lære norsk hvis man ønsker å bo i Norge, men å pugge innholdet i en eller anne tjukk bok, legge hånden på den og love troskap blir litt for bisarrt for meg. I visse områder i Oslo ser det meget dårlig ut for både norsk språk og kultur. Det grunnlegges flere komplette paralellsamfunn med helt andre verdier og mål enn våre. 0 Siter
keinstein Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 Bortsett fra det med avliving, var dette meget god tale! Som realisme, ikke som ironi hihi Jeg fikk beskjed fra noen at alle burde dele - da jeg arvet noen penger. Men da de samme arvet, ville de ikke dele med meg. Rart? 0 Siter
keinstein Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 Selvsagt bør man lære norsk hvis man ønsker å bo i Norge, men å pugge innholdet i en eller anne tjukk bok, legge hånden på den og love troskap blir litt for bisarrt for meg. 3.5 USA I USA skal det avgis troskapsløfte til den amerikanske konstitusjonen ved innvilgelse av statsborgerskap. Løftet avgis i en seremoni som arrangeres av Attorney General eller en dom-stol. "I hereby declare, on oath, that I absolutely and entirely renounce and abjure all allegiance and fidelity to any foreign prince, potentate, state or sovereignty, of whom or which I have hereto-fore been a subject or citizen; that I will support and defend the Constitution and laws of the United States of America against all enemies, foreign and domestic; that I will bear true faith and allegiance to the same; that I will bear arms on behalf of the United States when required by the law; that I will perform noncombatant service in the armed forces of the United States when required by the law; that I will perform work of national importance under civilian direction when required by the law; and that I take this obligation freely without any mental reser-vation or purpose of evasion; so help me God." Ved sykdom, funksjonshemming og alderssvekkelse mv. kan en domstol dispensere fra kravet om troskapsløfte. 0 Siter
Gjest Lysglimt Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 En nasjon er bare tull. Norge er bare navnet på et sted på jorda. Alle på jorda skal leve i brorskap og solidaritet. Utslett landegrenser og innfør total likegyldighet. Utslett respekten for enkeltmennesket og deres verdier. Avliv den halvparten av befolkningen som ikke vil ofre alt de har for alle andre. Opphøy den halvparten som vil dele alt de ikke har selv med alle andre. Hvis alle gjorde en innsats for seg selv,ble glad i seg selv,ble harmoniske og glade,for så å overføre dette til famile,venner,samfunn,land, og til slutt hele Verden...da hadde det blitt Paradis på jorden... Og først da kunne vi bli inkludert med hele universet,for jorden "henger litt etter"....vi går i første klasse,det ser vi pga krig og vold,all elendigheten som råder på jorden... Vi har mye å lære,men jeg tror en gang vil vi ta eksamen og bestå,da vil grensene bli borte,alle vil være like mye verdt,alle vil respektere hverandre og fred vil råde. Men det ser ut som noen ikke er"metta" på smerte enda,den dagen de er det,er den dagen smertene forsvinner,for da vil de velge en annen vei,kjærlighetens vei.... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Vel, profeten lurte mange av sine fiender av sin kultur med løgner og brutte løfter. Hans etterkommere siterer stadig hans handlinger og ytringer til etterfølgelse. Kan representanten Keinstein gi noen eksempler på slikt lureri? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Jeg fikk beskjed fra noen at alle burde dele - da jeg arvet noen penger. Men da de samme arvet, ville de ikke dele med meg. Rart? Det er egoismen som råder. Trist. Men sant. Dette må vi endre... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 i USA blir du tvunget til å lære innholdet i en tjukk bok, løfte hånda og bekjenne en troskapased. Hvorfor ikke? Her i landet gidder de nye ikke lære norsk en gang. En danske, en engelskmann og en greker jeg kjenner snakker ikke norsk, selv etter 20-30 år i Norge. Det er jo fordi vi ikke prater norsk med dem... ...og fordi vi generelt sett ikke imøtegår og blir venner med innvandrere... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.