Gå til innhold

Wow - Genesis er jo ikke bare søppel.

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

For første gang (tror jeg) har jeg hørt Genesis før Phil Collins. Lastet ned (eventuelt stjal ...) Selling England by the Pound, og det her var jo ikke halvgæernt i det hele tatt. Albumet er jo faktisk knallbra.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

19

• ShitDiddelyDo

19

• DarkPink

17

• Simen

6

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Intet er søppel :)

Kanskje ikke søppel, men jeg var knapt født da Peter Gabriel hadde noe med Genesis og gjøre, og musikken de sto for med Phil Collins er ikke helt etter min smak.

Men det albumet her er jo noe helt annet enn Genesis med en annen vokalist. Det er jo et helt annet band.

Av en eller annen grunn har jeg aldri sjekka ut Genesis utover halvmøkka jeg som barn hørte på Sky Channel. :)

Gjest a survivor
Skrevet

Kanskje ikke søppel, men jeg var knapt født da Peter Gabriel hadde noe med Genesis og gjøre, og musikken de sto for med Phil Collins er ikke helt etter min smak.

Men det albumet her er jo noe helt annet enn Genesis med en annen vokalist. Det er jo et helt annet band.

Av en eller annen grunn har jeg aldri sjekka ut Genesis utover halvmøkka jeg som barn hørte på Sky Channel. :)

Verden slutter aldri å overraske :)

Skrevet

Velkommen etter :-)

Og nå er tiden inne for å høre på den andre Genesis lydorgasmen: The Lamb Lies Down on Broadway.

Jeg er enig i at Genesis døde mer eller mindre etter at Gabriel sluttet. Muligens med unntak av Genesis (1983) - den platen hvor sangen Mama er.

"..........................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og nå er tiden inne for å høre på den andre Genesis lydorgasmen: The Lamb Lies Down on Broadway.

Jeg er enig i at Genesis døde mer eller mindre etter at Gabriel sluttet. Muligens med unntak av Genesis (1983) - den platen hvor sangen Mama er.

Det skal sjekkes ut. Og Foxtrot. Etter hva jeg leser.

Det eneste jeg har hørt av Genesis er vel egentlig singlene de ga ut med Phil Collins, og diverse samlealbum.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mama er jo bare avsindig bra!

Skrevet

Mama er jo bare avsindig bra!

Ja, og dermed skiller den seg veldig fra resten av phil collins gnålet.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, og dermed skiller den seg veldig fra resten av phil collins gnålet.

Næsj, liker Phil Collins, jeg. Eller likte før i alle fall, nå har jeg ikke hørt ham på årevis.

Skrevet

Næsj, liker Phil Collins, jeg. Eller likte før i alle fall, nå har jeg ikke hørt ham på årevis.

Søppel, spør du meg. Kjip stemme, og sangene hans er nesten utelukkende patetisk i-love-you møl, uten hverken sjel eller intelligens. Men noen få av genesislåtene med ham som vokalist var bra.

"..............................................."

Skrevet

Å, den er det lenge siden jeg hørte på nå!! *løper og finner fram vinylplata*

...We've got to get in to get out... Mmmmmm

Skrevet

Har masse Genesis, og du verden så mye bra musikk det er til tross for at det er tilbake til midten av 70-tallet.

Skrevet

Oppdaget i dag en gammel cd i en skuff. Dark moon, eller noe sånt. Ikke så halvgærn.

Skrevet

Oppdaget i dag en gammel cd i en skuff. Dark moon, eller noe sånt. Ikke så halvgærn.

dark side of the moon :-)

Skrevet

Enig, det er veldig bra. Hvorfor har du ikke hørt på det før nå? Du som er en musikkinteressert mann og alt.

Skrevet

i - r - o - n - i

Hadde jeg aldri klart å gjette

:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig, det er veldig bra. Hvorfor har du ikke hørt på det før nå? Du som er en musikkinteressert mann og alt.

Fordi jeg har hørt Genesis med Phil Collins og blitt skremt, og så er jeg litt sta. :)

Skrevet

dark side of the moon :-)

Hm.. nå fikk jeg dårlig samvittighet for at jeg var frekk, du som bare ville hjelpe. Unnskyld =/

Dark side of the moon er yndlingsplata mi, var bare en spøk til sdd siden jeg mener det er ganske selvklart å vite om og like gamle genis også =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...