DarkPink Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Hm.. nå fikk jeg dårlig samvittighet for at jeg var frekk, du som bare ville hjelpe. Unnskyld =/ Dark side of the moon er yndlingsplata mi, var bare en spøk til sdd siden jeg mener det er ganske selvklart å vite om og like gamle genis også =) genESis 0 Siter
tonie Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Fordi jeg har hørt Genesis med Phil Collins og blitt skremt, og så er jeg litt sta. Men du hadde vel hørt om Peter Gabriel? Det var nok staheten som tok over. Det har jeg stor forståelse for:-) 0 Siter
McLoud Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Hm.. nå fikk jeg dårlig samvittighet for at jeg var frekk, du som bare ville hjelpe. Unnskyld =/ Dark side of the moon er yndlingsplata mi, var bare en spøk til sdd siden jeg mener det er ganske selvklart å vite om og like gamle genis også =) Ikke noen misforståelser ute og går der. Jeg skjønte hva du mente. Har hatt sansen for Genesis i 30 år nå( oooops). Hører like gjerne på de i dag som på 70 og 80tallet. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 Men du hadde vel hørt om Peter Gabriel? Det var nok staheten som tok over. Det har jeg stor forståelse for:-) Ja. Peter Gabriel husker jeg godt fra hans soloepoke etter Genesis. Jeg husker spesielt en låt hvor det sto haugevis av sorkledde damer i lær og rocka rundt ham. Det er mulig det er damene jeg husker best ... 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Kanskje du har rett. Kanskje jeg skal prøve å last.. eh, jeg mener kjøpe en plate av dem. 0 Siter
DarkPink Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Ikke noen misforståelser ute og går der. Jeg skjønte hva du mente. Har hatt sansen for Genesis i 30 år nå( oooops). Hører like gjerne på de i dag som på 70 og 80tallet. Me too. Den beste musikken er definitivt allerede laget. 0 Siter
Simen Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Jeg har alt Genesis har gitt ut fram til ca. 1985, men 70-tallsplatene er desidert best. Trespass (1970), Foxtrot, Nursery Cryme, Lamb Lies down on Brodway, Selling England by the Pound, A Trick of the Tail (uten Gabriel, men kjempemessig), Wind and Wuthering, and Then there were three (denne er også uten Gabriel, men knallbra). Det er ingen gruppe jeg har hørt mer på enn Genesis og jeg hører dem stadig på nytt. akkurat nå er jeg inne i en slik "Genesis - periode" igjen. Den aller første heter "From Gensis to revelation" og kom på slutten av 60-tallet, men den er mer en raritet. 0 Siter
Simen Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 dark side of the moon :-) Dark side of the moon er med Pink Floyd :-) en av de beste platene som noen gang er utgitt. 0 Siter
DarkPink Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Dark side of the moon er med Pink Floyd :-) en av de beste platene som noen gang er utgitt. Dooh, det vet vi vel! =) 0 Siter
Simen Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Du er sikkert klar over det, men på play.com har de omtrent alt Genesis har utgitt. 0 Siter
McLoud Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Dark side of the moon er med Pink Floyd :-) en av de beste platene som noen gang er utgitt. Næææææææhhh, er det sant? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Skrevet 23. juni 2006 Me too. Den beste musikken er definitivt allerede laget. Det har du utrolig rett i. Og det beste er fra denne epoken. 60-/70-tallet. Det er da man skulle vært ung. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Skrevet 23. juni 2006 Jeg har alt Genesis har gitt ut fram til ca. 1985, men 70-tallsplatene er desidert best. Trespass (1970), Foxtrot, Nursery Cryme, Lamb Lies down on Brodway, Selling England by the Pound, A Trick of the Tail (uten Gabriel, men kjempemessig), Wind and Wuthering, and Then there were three (denne er også uten Gabriel, men knallbra). Det er ingen gruppe jeg har hørt mer på enn Genesis og jeg hører dem stadig på nytt. akkurat nå er jeg inne i en slik "Genesis - periode" igjen. Den aller første heter "From Gensis to revelation" og kom på slutten av 60-tallet, men den er mer en raritet. Thanks! Nå har jeg litt å sjekke ut. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Skrevet 23. juni 2006 Velkommen etter :-) Og nå er tiden inne for å høre på den andre Genesis lydorgasmen: The Lamb Lies Down on Broadway. Jeg er enig i at Genesis døde mer eller mindre etter at Gabriel sluttet. Muligens med unntak av Genesis (1983) - den platen hvor sangen Mama er. "..........................................." The Lamb... høres også veldig bra ut. Men er det bare jeg som synes stemmen til Peter Gabriel er veldig lik stemmen til Phil Collins? I går måtte jeg faktisk sjekke at albumet jeg hørte på var med Gabriel. Han må ha vært i stemmeskifte eller noe sånt på begynnelsen av 80-tallet. Musikken er dog veldig annerledes. Jeg så for meg diverse hits dog med en annen vokalist enn Collins. Så feil kan man ta. 0 Siter
Prozak Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 The Lamb... høres også veldig bra ut. Men er det bare jeg som synes stemmen til Peter Gabriel er veldig lik stemmen til Phil Collins? I går måtte jeg faktisk sjekke at albumet jeg hørte på var med Gabriel. Han må ha vært i stemmeskifte eller noe sånt på begynnelsen av 80-tallet. Musikken er dog veldig annerledes. Jeg så for meg diverse hits dog med en annen vokalist enn Collins. Så feil kan man ta. Du har rett. Phil Collins synger også noen steder på The Lamb Lies Down on Broadway, og det er ikke alltid like lett å høre hvem av dem som synger. Men sammenliknet med Phil Collins i senere tid (etter Gabriel forsvant fra Genesis), og ikke minst solodritten hans, så låter de ikke så likt lenger. "............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Men du hadde vel hørt om Peter Gabriel? Det var nok staheten som tok over. Det har jeg stor forståelse for:-) Nå tapte Gabriel seg også etter Genesis, spør du meg. Selv om han har mye bra. "..........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Har masse Genesis, og du verden så mye bra musikk det er til tross for at det er tilbake til midten av 70-tallet. "og du verden så mye bra musikk det er til tross for at det er tilbake til midten av 70-tallet." Til tross for?! Ærlig talt - 60 og 70-tallet går i ring rundt alle andre tiår (muligens med unntak av 1700-tallet) når det gjelder mengder av god musikk. "..........................................." 0 Siter
tonie Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Nå tapte Gabriel seg også etter Genesis, spør du meg. Selv om han har mye bra. "..........................................." Jo, han gjorde vel det. Han slår nå likevel Phil Collins med mange hestelengder spør du meg:-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Skrevet 23. juni 2006 Du har rett. Phil Collins synger også noen steder på The Lamb Lies Down on Broadway, og det er ikke alltid like lett å høre hvem av dem som synger. Men sammenliknet med Phil Collins i senere tid (etter Gabriel forsvant fra Genesis), og ikke minst solodritten hans, så låter de ikke så likt lenger. "............................................." Jeg merket det nå. Har hørt på Foxtrot, The Lamb..., Selling England by the Pound og Nursery Cryme i dag, før jeg nå satte på Trick of the Trail (første med Phil), og da var forskjellen enorm. Skrudde av etter første låta. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.