Gå til innhold

Wow - Genesis er jo ikke bare søppel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm.. nå fikk jeg dårlig samvittighet for at jeg var frekk, du som bare ville hjelpe. Unnskyld =/

Dark side of the moon er yndlingsplata mi, var bare en spøk til sdd siden jeg mener det er ganske selvklart å vite om og like gamle genis også =)

genESis

Videoannonse
Annonse
  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

19

• ShitDiddelyDo

19

• DarkPink

17

• Simen

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fordi jeg har hørt Genesis med Phil Collins og blitt skremt, og så er jeg litt sta. :)

Men du hadde vel hørt om Peter Gabriel? Det var nok staheten som tok over. Det har jeg stor forståelse for:-)

Skrevet

Hm.. nå fikk jeg dårlig samvittighet for at jeg var frekk, du som bare ville hjelpe. Unnskyld =/

Dark side of the moon er yndlingsplata mi, var bare en spøk til sdd siden jeg mener det er ganske selvklart å vite om og like gamle genis også =)

Ikke noen misforståelser ute og går der. Jeg skjønte hva du mente.

Har hatt sansen for Genesis i 30 år nå( oooops). Hører like gjerne på de i dag som på 70 og 80tallet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men du hadde vel hørt om Peter Gabriel? Det var nok staheten som tok over. Det har jeg stor forståelse for:-)

Ja. Peter Gabriel husker jeg godt fra hans soloepoke etter Genesis.

Jeg husker spesielt en låt hvor det sto haugevis av sorkledde damer i lær og rocka rundt ham. :)

Det er mulig det er damene jeg husker best ...

Skrevet

Kanskje du har rett. Kanskje jeg skal prøve å last.. eh, jeg mener kjøpe en plate av dem.

Skrevet

Ikke noen misforståelser ute og går der. Jeg skjønte hva du mente.

Har hatt sansen for Genesis i 30 år nå( oooops). Hører like gjerne på de i dag som på 70 og 80tallet.

Me too. Den beste musikken er definitivt allerede laget.

Skrevet

Jeg har alt Genesis har gitt ut fram til ca. 1985, men 70-tallsplatene er desidert best. Trespass (1970), Foxtrot, Nursery Cryme, Lamb Lies down on Brodway, Selling England by the Pound, A Trick of the Tail (uten Gabriel, men kjempemessig), Wind and Wuthering, and Then there were three (denne er også uten Gabriel, men knallbra).

Det er ingen gruppe jeg har hørt mer på enn Genesis og jeg hører dem stadig på nytt. akkurat nå er jeg inne i en slik "Genesis - periode" igjen. Den aller første heter "From Gensis to revelation" og kom på slutten av 60-tallet, men den er mer en raritet.

Skrevet

dark side of the moon :-)

Dark side of the moon er med Pink Floyd :-)

en av de beste platene som noen gang er utgitt.

Skrevet

Dooh, det vet vi vel! =)

Skrevet

Du er sikkert klar over det, men på play.com har de omtrent alt Genesis har utgitt.

Skrevet

Næææææææhhh, er det sant?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Me too. Den beste musikken er definitivt allerede laget.

Det har du utrolig rett i.

Og det beste er fra denne epoken. 60-/70-tallet.

Det er da man skulle vært ung.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har alt Genesis har gitt ut fram til ca. 1985, men 70-tallsplatene er desidert best. Trespass (1970), Foxtrot, Nursery Cryme, Lamb Lies down on Brodway, Selling England by the Pound, A Trick of the Tail (uten Gabriel, men kjempemessig), Wind and Wuthering, and Then there were three (denne er også uten Gabriel, men knallbra).

Det er ingen gruppe jeg har hørt mer på enn Genesis og jeg hører dem stadig på nytt. akkurat nå er jeg inne i en slik "Genesis - periode" igjen. Den aller første heter "From Gensis to revelation" og kom på slutten av 60-tallet, men den er mer en raritet.

Thanks! Nå har jeg litt å sjekke ut.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Velkommen etter :-)

Og nå er tiden inne for å høre på den andre Genesis lydorgasmen: The Lamb Lies Down on Broadway.

Jeg er enig i at Genesis døde mer eller mindre etter at Gabriel sluttet. Muligens med unntak av Genesis (1983) - den platen hvor sangen Mama er.

"..........................................."

The Lamb... høres også veldig bra ut.

Men er det bare jeg som synes stemmen til Peter Gabriel er veldig lik stemmen til Phil Collins? I går måtte jeg faktisk sjekke at albumet jeg hørte på var med Gabriel.

Han må ha vært i stemmeskifte eller noe sånt på begynnelsen av 80-tallet. :)

Musikken er dog veldig annerledes. Jeg så for meg diverse hits dog med en annen vokalist enn Collins. Så feil kan man ta.

Skrevet

The Lamb... høres også veldig bra ut.

Men er det bare jeg som synes stemmen til Peter Gabriel er veldig lik stemmen til Phil Collins? I går måtte jeg faktisk sjekke at albumet jeg hørte på var med Gabriel.

Han må ha vært i stemmeskifte eller noe sånt på begynnelsen av 80-tallet. :)

Musikken er dog veldig annerledes. Jeg så for meg diverse hits dog med en annen vokalist enn Collins. Så feil kan man ta.

Du har rett. Phil Collins synger også noen steder på The Lamb Lies Down on Broadway, og det er ikke alltid like lett å høre hvem av dem som synger.

Men sammenliknet med Phil Collins i senere tid (etter Gabriel forsvant fra Genesis), og ikke minst solodritten hans, så låter de ikke så likt lenger.

"............................................."

Skrevet

Nå tapte Gabriel seg også etter Genesis, spør du meg. Selv om han har mye bra.

Skrevet

Har masse Genesis, og du verden så mye bra musikk det er til tross for at det er tilbake til midten av 70-tallet.

"og du verden så mye bra musikk det er til tross for at det er tilbake til midten av 70-tallet."

Til tross for?! Ærlig talt - 60 og 70-tallet går i ring rundt alle andre tiår (muligens med unntak av 1700-tallet) når det gjelder mengder av god musikk.

Skrevet

Nå tapte Gabriel seg også etter Genesis, spør du meg. Selv om han har mye bra.

Jo, han gjorde vel det. Han slår nå likevel Phil Collins med mange hestelengder spør du meg:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du har rett. Phil Collins synger også noen steder på The Lamb Lies Down on Broadway, og det er ikke alltid like lett å høre hvem av dem som synger.

Men sammenliknet med Phil Collins i senere tid (etter Gabriel forsvant fra Genesis), og ikke minst solodritten hans, så låter de ikke så likt lenger.

"............................................."

Jeg merket det nå. Har hørt på Foxtrot, The Lamb..., Selling England by the Pound og Nursery Cryme i dag, før jeg nå satte på Trick of the Trail (første med Phil), og da var forskjellen enorm.

Skrudde av etter første låta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...