Gå til innhold

Tenk tilbake til sist gang du...

Anbefalte innlegg

Gjest skal grilles
Skrevet

...var på jobbintervju.

Hva var du uforberedt på?

Hva var du ufornøyd med?

Hva var du fornøyd med?

(jeg tenker her mest på egeninnsats)

Hvordan gikk det, ble jobben din?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var forberedt, var fornøyd med egen innsats, og jaggu fikk jeg ikke jobben også. ;-P

Skrevet

Var i grunnen ganske greit intervju. Kan ikke huske at det var noe som kom spesielt uforberedt. Og jeg var mest fornøyd med at jeg klarte meg gjennom hele intervjuet uten å besvime :P

Har bare vært på ett jobbintervju i hele mitt liv, jeg. Og jeg fikk jobben.

Men dæven så nervøs jeg var på forhånd.

Gjest survivor f99
Skrevet

Jeg var forberedt på følgende to spørsmål:

1. Hva er dine svake punkter?

Jeg sier kort hva det svake punktet er, og så bruker jeg tid på forklare hvordan jeg tenker å vri dette svake punktet til å kunne bli en styrke.

2. Hvor er du om fem år?

Da svarer jeg alt etter dagsformen at jeg enten sannsynligvis er i samme bedrift, men at det er vanskelig å si grunnet markedets instabilitet, eller jeg svarer at er det noe livet har lært meg, så er det at fremtiden kan man ikke planlegge.

For øvrig forsøker jeg å være meg selv etter beste evne under intervjuet.

Og ha gjerne et godt svar på ting du spør om, ikke bli taus, men svar som rett er, dersom du ikke har kunnskap omkring akkurat det området eksempelvis. Men at du synes det ville være interessant å lære seg det, dersom du virkelig mener det da.

Lykke til!

Skrevet

Veldig fornøyd med siste jobbintervju - og ja fikk jobben.

Usedvanelig god intervjuer, som også blir den jeg skal arbeide tettest med så det er bra. Fikk knapt nok et eneste "standardspørsmål", men blant annet situasjonsbeskrivelser - "hvordan vil du takle dette?", og svarte tydligvis så bra at jeg fikk jobben foran en som hadde mer relevant CV. Er mest fornøyd med at jeg klarte å svare på en positiv måte om hvorfor jeg ønsket å slutte i nåværende jobb, selv om hovedgrunnen var at jeg ikke trives med sjefen min - og er dypt uenig med ham en en del sentrale spørsmål (i likhet med mange andre på tidligere arbeidsplass).

Skrevet

...var på jobbintervju.

Hva var du uforberedt på?

- det meste desverre.

Hva var du ufornøyd med?

- at jeg ikke hadde noen spørsmål,og virket mer engasjert

Hva var du fornøyd med?

- at det virket som de likte meg

(jeg tenker her mest på egeninnsats)

Hvordan gikk det, ble jobben din?

- ja. men bare fordi førstevalget deres sa nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...