willow Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Leste et nettintervju med Erlend Loe. Han brukte ikke en eneste stor bokstav i løpet av intervjuet. Det var bare pes, sa han. jeg er fan av herr loe. koselig og glup fyr 0 Siter
willow Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Det ser overhode ikke bedre ut for det ser ut som om man skriver bare en eneste setning helt uten tegn og avsnitt og det er kjempeslitsomt å lese i lengden... det er forskjell på stor bokstav og et punktum/mellomrom 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 jeg er fan av herr loe. koselig og glup fyr Jupp. En fin mann. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 det er forskjell på stor bokstav og et punktum/mellomrom Men det ser ikke ut som om du har noen punktumer heller, når blikket ikke har noen store bokstaver å hvile på mellom alle de små. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jupp. En fin mann. Jeg er en av få som ikke skjønner bøkene hans. Jeg får ingenting ut av dem. Har lest "Naiv. Super.", "Doppler", "Maria og Jose" og en av Kurt-bøkene. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg er en av få som ikke skjønner bøkene hans. Jeg får ingenting ut av dem. Har lest "Naiv. Super.", "Doppler", "Maria og Jose" og en av Kurt-bøkene. Du kan umulig eie humor! 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Du kan umulig eie humor! Jeg tror min humor og Erlend loes humor ikke er i nærheten av hverandre i det hele tatt. ) Jeg lo så jeg grein av "Populærmusikk i Vittula" av Mikael Niemi da, boka vel og merke, ikke filmen. 0 Siter
willow Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Men det ser ikke ut som om du har noen punktumer heller, når blikket ikke har noen store bokstaver å hvile på mellom alle de små. det er jo fordi man er vant med å se store bokstaver rett etter punktum. likevel ser man alle komma. pussig. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 det er jo fordi man er vant med å se store bokstaver rett etter punktum. likevel ser man alle komma. pussig. Jo, men vanligvis er jo ikke setninger så lange, slik at man forventer at det en liten stund etter komma kommer et punktum. Og da forventer man stor bokstav etterpå. Hvis man ikke har stor bokstav etter punktum er det vel lett å feiltolke det som et komma, og tro at man lese ene eneste jævla lang setning. Noe som er svært tungt. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg tror min humor og Erlend loes humor ikke er i nærheten av hverandre i det hele tatt. ) Jeg lo så jeg grein av "Populærmusikk i Vittula" av Mikael Niemi da, boka vel og merke, ikke filmen. Filmen var ræva. Boka var veldig god. Jeg ler nesten av hver eneste setning i Erlend Loe sine bøker, og kan lese dem igjen og igjen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Filmen var ræva. Boka var veldig god. Jeg ler nesten av hver eneste setning i Erlend Loe sine bøker, og kan lese dem igjen og igjen. Jeg begynte på "Fakta om Finland" og jeg ser humoren i boka, men jeg gadd ikke lese den. ) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg begynte på "Fakta om Finland" og jeg ser humoren i boka, men jeg gadd ikke lese den. ) Fakta om Finland la jeg faktisk fra meg. Synes han bomma kraftig der. En helt annen skrivestil enn den Loeske stilen jeg liker så godt. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jo, men vanligvis er jo ikke setninger så lange, slik at man forventer at det en liten stund etter komma kommer et punktum. Og da forventer man stor bokstav etterpå. Hvis man ikke har stor bokstav etter punktum er det vel lett å feiltolke det som et komma, og tro at man lese ene eneste jævla lang setning. Noe som er svært tungt. Men det kommer jo an på hvordan personen skriver. Han over skrev f.eks. det siste innlegget veldig korrekt, og da skriver han jo som vi leser - altså ser vi punktum og komma fordi vi vet de skal være der. Verre er det hvis personen hadde skrevet som en idiot. Da vil ikke leseren vite hvor tegnene er ment å være. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Men det kommer jo an på hvordan personen skriver. Han over skrev f.eks. det siste innlegget veldig korrekt, og da skriver han jo som vi leser - altså ser vi punktum og komma fordi vi vet de skal være der. Verre er det hvis personen hadde skrevet som en idiot. Da vil ikke leseren vite hvor tegnene er ment å være. ... hvor de store bokstavene er ment å være, skulle det stå. Tegna er jo der. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Men det kommer jo an på hvordan personen skriver. Han over skrev f.eks. det siste innlegget veldig korrekt, og da skriver han jo som vi leser - altså ser vi punktum og komma fordi vi vet de skal være der. Verre er det hvis personen hadde skrevet som en idiot. Da vil ikke leseren vite hvor tegnene er ment å være. Jeg er litt enig med deg. ) 0 Siter
willow Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jo, men vanligvis er jo ikke setninger så lange, slik at man forventer at det en liten stund etter komma kommer et punktum. Og da forventer man stor bokstav etterpå. Hvis man ikke har stor bokstav etter punktum er det vel lett å feiltolke det som et komma, og tro at man lese ene eneste jævla lang setning. Noe som er svært tungt. jeg synes ikke tunghet alltid er avhengig av det. det handler også om hvilke ord man velger, om de er lette og tunge. men. greit. du kan få ha det slik du vil, men jeg synes fremdeles at på internett så er det lettest å lese uten stor bokstav etter punktum. 0 Siter
asterix Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg jobber som hovedkoordinator for fordeling av næringsmidler i en stor bedrift. I tillegg er jeg ansvarlig for overflatebehandling og redusering av bakterievekst, og så deler jeg ansvaret for kommunikasjon i samme bedrift. :-) Husmor? ;-) 0 Siter
amber sun Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Husmor? ;-) hehe nei. men bra forslag det og. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.