Gjest tresna Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Det er ikke egoistisk å få barn men svært viktig for den neste norske generasjon. Jeg syns heller det er egositisk og ikke velge å få barn. Da er det også viktig å legge forholdene godt til rette for det. http://www.dagbladet.no/dinside/2006/06/22/469634.html 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Barn er livsviktig ja! Og veldig skjønne dah! hihi 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Jeg ser det ikke som min plikt å videreføre den ariske rase. Det er ikke min plikt å befolke verden med blonde og kristne barn. Jeg får barn hvis jeg en gang skulle få et egoistisk ønske om det, men ikke for å gjøre Norge en tjeneste. 0 Siter
asterix Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Jeg ser det ikke som min plikt å videreføre den ariske rase. Det er ikke min plikt å befolke verden med blonde og kristne barn. Jeg får barn hvis jeg en gang skulle få et egoistisk ønske om det, men ikke for å gjøre Norge en tjeneste. Det er da ingen som sier at barna dine må være hvite og kristne. ;-) Få barn hvordan (og da også med hvem) du vil du bare det blir barn av det fordi vi mangler folk her i landet framover er jo moralen i denne artikkelen. Selv kan jeg vel si at jeg har oppfyllt min barnekvote, selv om det ikke akkurat var landets framtid som var min motivasjon. *ler* Og mine barn er riktignok i kategorien hvite, men kristne er de ikke... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Nei vet du hva, det er _ikke_ egostisk å være frivillig barnløs! Snarere klokt: Ønsker man seg ikke barn, er det helt utrolig feil å få det for samfunnsøkonomiens skyld eller noen annen ytre grunn. Det er en flott tanke at assistert befruktning skal være gratis, men da burde man også øke adopsjonsstøtten. De to alternativene burde vært likestilte, økonomisk sett. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Det er da ingen som sier at barna dine må være hvite og kristne. ;-) Få barn hvordan (og da også med hvem) du vil du bare det blir barn av det fordi vi mangler folk her i landet framover er jo moralen i denne artikkelen. Selv kan jeg vel si at jeg har oppfyllt min barnekvote, selv om det ikke akkurat var landets framtid som var min motivasjon. *ler* Og mine barn er riktignok i kategorien hvite, men kristne er de ikke... Hehe, det skulle tatt seg ut om du fødte åtte barn helt uten personlig interesse og bare utfra nasjonens beste. Litt sånn "lukk øynene og tenk på fedrelandet". ;o) 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Det er da ingen som sier at barna dine må være hvite og kristne. ;-) Få barn hvordan (og da også med hvem) du vil du bare det blir barn av det fordi vi mangler folk her i landet framover er jo moralen i denne artikkelen. Selv kan jeg vel si at jeg har oppfyllt min barnekvote, selv om det ikke akkurat var landets framtid som var min motivasjon. *ler* Og mine barn er riktignok i kategorien hvite, men kristne er de ikke... Greit, det stod kanskje ikke i artikkelen at barna måtte være blonde og kristne, men ut fra hovedinnlegget fikk jeg litt sånn "få barn for fedrelandet"-assosiasjoner. Men det er da ingen som får barn for fedrelandet sin skyld, man får selvsagt barn for sin egen skyld. Når det er sagt, er jeg selvsagt enig i at man bør legge bedre til rette for folk som velger å få barn, både økonomisk og på andre måter. 0 Siter
Gjest barn nei takk! Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Det er da like egoistisk å få barn! Du får vel ikke barn for barnets skyld? Nei, du får det fordi du vil ha det selv! Jeg er så lei av folk som kaller meg egoist fordi jeg ikke vil ha barn! Uansett hvilket valg man tar i livet om å få barn eller ikke, er det like egoistisk. Her i landet har vi frihet til å velge hvordan vi vil leve. Jeg kan faktisk ikke fordra unger, derfor vil jeg ikke ha noen. Og det må jeg få lov til å velge uten å bli kalt for egoist. 0 Siter
laban Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg har, etter atskillig "strev" med sistemann, klart å få to barn. Og jeg skal love deg at det var ren egoisme som gjorde at jeg absolutt ville ha ett til. Man bør ikke få barn fordi venninnene, svigermor eller samfunnet / "normalitets-begrepet" presser en til det. Nesten alle er enige om at man ikke bør gå til anskaffelse av hund eller andre kjæledyr hvis man ikke er motivert for jobben og ansvaret. De samme hensyn bør (som et minimum) tas til barn synes 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.