Gå til innhold

Verandablomstene drukner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det regner så voldsomt at blomstene i den ene kassa mi brekker og drukner. Det skjedde i fjor også.

Noen som har et forslag hva jeg kan gjøre for å redde dem. Vannet renner ned fra verandaen over. Den andre kassa klarer seg helt fint.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

21

• Gyda

2

• punkyB

2

• hare1365380455

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ta blomstene med inn :) hehe

Kassa går nok ikke an å flytte :o)

Skrevet

Sette ut en paraply? ;)

Jeg har satt en parasoll over halve kassa men resten av kassa ser elendig ut akkurat nå og har gjort det de siste dagene. Jeg får ikke flyttet parasollen.

Gjest a survivor
Skrevet

Kassa går nok ikke an å flytte :o)

Åja de står ikke i potter der altså? :) sorry tenkte ikke så langt :) hehe

Skrevet

Åja de står ikke i potter der altså? :) sorry tenkte ikke så langt :) hehe

De i pottene klarer seg veldig bra. Men de i kassa får all spruten fra leiligheten over.

Skrevet

Bor noen hull i kassene på undersiden. Da renner overflødig vann ut.

Skrevet

Bor noen hull i kassene på undersiden. Da renner overflødig vann ut.

Jeg gjorde det før jeg plantet men det er selve regnet som tar knekken på dem nå. Vi er ikke vant med sånt vær i Oslo med styrtregn :o) Den ene blomsten ligger som et slagt utover jorda :o(

Skrevet

Jeg gjorde det før jeg plantet men det er selve regnet som tar knekken på dem nå. Vi er ikke vant med sånt vær i Oslo med styrtregn :o) Den ene blomsten ligger som et slagt utover jorda :o(

Det er noen sommerblomster som ikke liker å få mye vann på kronbladene, blant annet petunia. Til neste år kan du spørre de du handler hos om du kan få noen som tåler mye regn.

Petunia har fløyelsblader. De blir veldig stygge når de får mye vann på seg, men fine er de.

Skrevet

Det er noen sommerblomster som ikke liker å få mye vann på kronbladene, blant annet petunia. Til neste år kan du spørre de du handler hos om du kan få noen som tåler mye regn.

Petunia har fløyelsblader. De blir veldig stygge når de får mye vann på seg, men fine er de.

Jeg har stemorsblomster. Jeg hadde petunia i fjor og det samme skjedde med dem i samme kasse. Tror det må være noe gærnt med verandaen over, vannet bare splasher ned på den siden av verandaen.

Gjest Shira12
Skrevet

Har ikke noe godt råd til deg, da jeg ikke eier grønne fingre ;-)

Men kom kom noen voldsomme byer da jeg var i Oslo, he he følte at alle utenfor Riksen ble helt paffe, jøss kan det regne slik her ;-) Men for meg som har bodd i Bergen var jo de byene ingenting :o)

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg lurer på om det var i jallabladet Nytt&Nyttig jeg så svaret på problemet: plante-paraplyer som du stikker i jorda :o) Voila!

Skrevet

Har ikke noe godt råd til deg, da jeg ikke eier grønne fingre ;-)

Men kom kom noen voldsomme byer da jeg var i Oslo, he he følte at alle utenfor Riksen ble helt paffe, jøss kan det regne slik her ;-) Men for meg som har bodd i Bergen var jo de byene ingenting :o)

Hihi, jeg har bare vært en gang i Bergen og da var det solskinn og jeg var på Bryggen og drakk pils :o)

Skrevet

Jeg lurer på om det var i jallabladet Nytt&Nyttig jeg så svaret på problemet: plante-paraplyer som du stikker i jorda :o) Voila!

Ja, det skulle jeg hatt nå. Men jeg tror snart at regnet har tatt knekken på dem allerede.

Skrevet

Ja, det skulle jeg hatt nå. Men jeg tror snart at regnet har tatt knekken på dem allerede.

Tror du må begynne å tenke på begravelsen.

Skrevet

Tror du må begynne å tenke på begravelsen.

Det ser nesten slik ut nå hvis det ikke holder opp å regne :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Hihi, jeg har bare vært en gang i Bergen og da var det solskinn og jeg var på Bryggen og drakk pils :o)

Det skal jeg også gjøre i sommer! Det er de som er sommer for meg :o)

Må bare bli pent vær først *titter ut på det grå været*

Skrevet

Det skal jeg også gjøre i sommer! Det er de som er sommer for meg :o)

Må bare bli pent vær først *titter ut på det grå været*

Ja, nå venter jeg på finværet. Dette er jo bare pyton og jeg som har barnefri fra i dag. Jeg vil ha utepils NÅ.

Gjest a survivor
Skrevet

De i pottene klarer seg veldig bra. Men de i kassa får all spruten fra leiligheten over.

Plantene er hardføre de.

Akkurat som oss mennesker.

Vi må ikke være så veldig mye bekymret!

Dette går bra! Og hvis ikke, så overlever de sterkeste av plantene :) Jeg nekter å tro at alle knekker av litt stormende regnvær :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...