Gå til innhold

Jeg har uvelkomne gjester!

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Og de tar seg til rette, for de er nemlig maur!

Jeg trodde jeg var ett forholdsvis snilt menneske jeg, men nå kommer den onde siden i meg frem, der jeg koser meg for hver maur jeg kan ta knekken på.

Jeg prøvde og innbille bikkja at hun egentlig var en maursluker, men hun gikk fort lei den leken.

Jeg har ikke invitert dem inn, så de er igrunnen ganske frekke synes jeg.

Jeg hadde også regnet med at jungeltelegrafen hadde gått i maurland, da jeg ved forrige besøk, forgiftet de alle, og torturerte noen av de for og sette ett eksempel.

*stirrer stygt ned på de*

Gjest Shira12
Skrevet

strø litt maurpulver der du ser noen...

Jeg har en seig guffe som heter Nippon som skal være bra.

Men jeg er litt redd for at bikkja skal få i seg noe om jeg strør rundt meg her, hun er ikke av de smarteste, men veldig snill da :o)

Skrevet

Min mor har prøvd seg gjennom det meste av maurkverk, og da var det et pulver som vi strødde der mauren gikk som virket best.

Du må være obs hvis du får mye problemer med maur på at det kan være fuktskader et sted.

Hos min mor viste det seg å være fuktskader i vegger og tak. Da dette ble fikset ble vi kvitt mauren også.

Gjest Shira12
Skrevet

Min mor har prøvd seg gjennom det meste av maurkverk, og da var det et pulver som vi strødde der mauren gikk som virket best.

Du må være obs hvis du får mye problemer med maur på at det kan være fuktskader et sted.

Hos min mor viste det seg å være fuktskader i vegger og tak. Da dette ble fikset ble vi kvitt mauren også.

Huset er helt nytt, vi flyttet inn i januar, så jeg tror ikke det er fuktskader.... Eller kan det være det? Har ikke peiling jeg, får høre med sambo når han kommer hjem.

Skrevet

Huset er helt nytt, vi flyttet inn i januar, så jeg tror ikke det er fuktskader.... Eller kan det være det? Har ikke peiling jeg, får høre med sambo når han kommer hjem.

Hvis det er noen få maur, så trenger du ikke stresse deg opp, men hvis det blir et gjentagende problem, ville jeg ha undersøkt nærmere.

Hos min mor ble vi kvitt maurene med å bruke maurkverk, men så gikk det ikke så lang tid før de dukket opp igjen. Og igjen og igjen.

Hun trodde at hun skulle bli kvitt de da vi fikset taket, men nei da!

Da hun fant ut at hun skulle bytte bordkledning oppdaget vi årsaken til problemene. Tømreren som hun hadde leid for anledningen hadde aldri sett maken. Det var ca 1 billion maur i veggen! Helt sinnsykt! Måtte ta kontakt med skadedyrutrydderfirma for å ta knekken på mauren før tømreren fikk fortsette arbeidet.

Går ut i fra at det ikke er så ille hos dere som bor i et nytt hus.

Gjest Mom33
Skrevet

Hva slags maur er det, da?

Vi har små, svarte jævler på badet nede. De har nå kostet oss drøyt 10 000,- i skadedyrutrydding, men ikke faen om de blir borte.

Og ja, vi har prøvd alt som er å få kjøpt for penger av ulike stoffer. Ingenting virker. Sannsynligvis bor de under huset, og hvem tar vel opp betong for å finne maur?!

Lykke til med utryddelsen!

Gjest litt skuffa
Skrevet

Kjipt med maur, men jeg trodde du skulle komme med en saftig historie om en stor familie som hadde kommet på besøk og tok seg til rette. Så for meg at de skulle være i to uker og dere hadde bare ett bad og ingen ekstra soverom..

DET hadde vært no`det!

Gjest Shira12
Skrevet

Hva slags maur er det, da?

Vi har små, svarte jævler på badet nede. De har nå kostet oss drøyt 10 000,- i skadedyrutrydding, men ikke faen om de blir borte.

Og ja, vi har prøvd alt som er å få kjøpt for penger av ulike stoffer. Ingenting virker. Sannsynligvis bor de under huset, og hvem tar vel opp betong for å finne maur?!

Lykke til med utryddelsen!

Oj, det var voldsomt.

De er svarte ja, men tidligere år har vi greidd og bli kvitt de.

Gjest Shira12
Skrevet

Hvis det er noen få maur, så trenger du ikke stresse deg opp, men hvis det blir et gjentagende problem, ville jeg ha undersøkt nærmere.

Hos min mor ble vi kvitt maurene med å bruke maurkverk, men så gikk det ikke så lang tid før de dukket opp igjen. Og igjen og igjen.

Da hun fant ut at hun skulle bytte bordkledning oppdaget vi årsaken til problemene. Tømreren som hun hadde leid for anledningen hadde aldri sett maken. Det var ca 1 billion maur i veggen! Helt sinnsykt! Måtte ta kontakt med skadedyrutrydderfirma for å ta knekken på mauren før tømreren fikk fortsette arbeidet.

Jøje meg, nå ble jeg litt skremt her altså.

Tror ikke det er så ille her. Har hatt de før da vi bodde i nabohuset, og greidde og ta knekken på de da, så jeg satser på at jeg greier det her også.

Gjest Shira12
Skrevet

Kjipt med maur, men jeg trodde du skulle komme med en saftig historie om en stor familie som hadde kommet på besøk og tok seg til rette. Så for meg at de skulle være i to uker og dere hadde bare ett bad og ingen ekstra soverom..

DET hadde vært no`det!

Beklager det var virkelig ikke ,meningen og skuffe deg!

Heldigvis er våre dager med ett bad og for lite soverom over, nå har vi to bad og fire soverom :o)

Gjest Mom33
Skrevet

Oj, det var voldsomt.

De er svarte ja, men tidligere år har vi greidd og bli kvitt de.

Midlertidig, kanskje, men de forsvinner ikke før man finner og fjerner tua.

Det er noe skikkelig dritt, altså, å få slike i hus. Det beste er om man finner en fuktskade i huset og reparerer den, det er gjerne rundt vann de lever.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg har en seig guffe som heter Nippon som skal være bra.

Men jeg er litt redd for at bikkja skal få i seg noe om jeg strør rundt meg her, hun er ikke av de smarteste, men veldig snill da :o)

Det finnes noen små bokser (i størrelse ca som snusbokser) med bittesmå inngangs- og utgangshull til maurene.

De går inn, forsyner seg med maurkverk og tar det med tilbake til tua, hvor de deler med de andre - og etter hvert har du rett og slett tatt problemet ved roten.

Vi har brukt det på hytta med stort hell. Veldig trygt i forhold til hunder, småbarn og andre nysgjerrige. ;o)

Gjest Shira12
Skrevet

Midlertidig, kanskje, men de forsvinner ikke før man finner og fjerner tua.

Det er noe skikkelig dritt, altså, å få slike i hus. Det beste er om man finner en fuktskade i huset og reparerer den, det er gjerne rundt vann de lever.

Jeg har en liten mistanke om hvor de da kanskje kan stamme fra, får ta med meg sambo når han kommer på maurjakt.

Gjest Shira12
Skrevet

Det finnes noen små bokser (i størrelse ca som snusbokser) med bittesmå inngangs- og utgangshull til maurene.

De går inn, forsyner seg med maurkverk og tar det med tilbake til tua, hvor de deler med de andre - og etter hvert har du rett og slett tatt problemet ved roten.

Vi har brukt det på hytta med stort hell. Veldig trygt i forhold til hunder, småbarn og andre nysgjerrige. ;o)

Vi har hatt noen slike når jeg tenker meg om. Får kjøpe inn noen i morgen og plassere ut.

Skrevet

Vi har hatt noen slike når jeg tenker meg om. Får kjøpe inn noen i morgen og plassere ut.

De små krekene heter visst sukkermaur og finnes ikke farlige - men kan være j***a irriterende.

Forsøk å strø maurpulver rundt hele husveggen på huset og sett maurlokkebokser inne. Skru av varmekabler i gulvet på sommeren - de liker at det er varmt.

Hvis bikkja også reker rundt ute og spiser alt han kommer over, må du kanskje bruke lokkebokser ute også.

I tillegg; sett opp små skilt i bakkehøyde som de kan lese på:

"Dere er ikke bedt hit - vennligst finn et annet sted å bo"

*lol*

Gjest Shira12
Skrevet

De små krekene heter visst sukkermaur og finnes ikke farlige - men kan være j***a irriterende.

Forsøk å strø maurpulver rundt hele husveggen på huset og sett maurlokkebokser inne. Skru av varmekabler i gulvet på sommeren - de liker at det er varmt.

Hvis bikkja også reker rundt ute og spiser alt han kommer over, må du kanskje bruke lokkebokser ute også.

I tillegg; sett opp små skilt i bakkehøyde som de kan lese på:

"Dere er ikke bedt hit - vennligst finn et annet sted å bo"

*lol*

Det med skiltet var lurt! Kanskje med ett varsel om at eieren av huset er særdeles ond ;-)

Strø ute var lurt ja. Må ta meg en hamstre tur på butikken i morgen og kjøpe inn midler, kanskje jeg skal sette de på trappa ei stund, slik at de får en siste sjangse til og flykte ;-)

Skrevet

Det med skiltet var lurt! Kanskje med ett varsel om at eieren av huset er særdeles ond ;-)

Strø ute var lurt ja. Må ta meg en hamstre tur på butikken i morgen og kjøpe inn midler, kanskje jeg skal sette de på trappa ei stund, slik at de får en siste sjangse til og flykte ;-)

Hehe. Det er jo nesten for snilt, da. Bedre å ta dem på senga;-)

Gjest Shira12
Skrevet

Hehe. Det er jo nesten for snilt, da. Bedre å ta dem på senga;-)

Sant det *smiler ondskapsfullt*

Skrevet

Herregud! Da hadde jeg dødd. Evt. tent på hele huset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...