Gå til innhold

FU: Hvor i landet kommer de peneste mennene/kvinnene fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe.

Jeg er fra Stavanger men er ingen fan av dialekta selv. Liker best nordlandsk (troms og nordland) og østlandsk, jeg :)

Urk =p

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

15

• Ugga Bugga

10

• Lucretia

7

• DarkPink

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Lofotmål er sexy, ja.

Jeg liker egentlig de fleste dialekter, men ikke Stavangersk.

Hva slags dialekt har du, da?

Skrevet

Litt kjedelig kanskje.

neh, hvorfor det? Fordi det er på østlandet det bor flest mennesker og dermed flest som har den dialekta? Og den man hører mest på tv/radio?

Blir ikke nødvendigvis kjedelig av den grunn :)

Skrevet

neh, hvorfor det? Fordi det er på østlandet det bor flest mennesker og dermed flest som har den dialekta? Og den man hører mest på tv/radio?

Blir ikke nødvendigvis kjedelig av den grunn :)

Ja, det er jo ganske vanlig å ha den dialekta. Andre dialekter er jo mer eksotiske, da.

Skrevet

Ja, det er jo ganske vanlig å ha den dialekta. Andre dialekter er jo mer eksotiske, da.

akkurat nå har jeg ikke særlig dialekt lenger :P

Snakket jo pur stavangersk før, men omtrent i vgs-alder gikk jeg over til mer harde konsonanter (på enkelte ord)... og sa f.eks. "den valpen va søt" istedet for "den valpen va søde".

Og så flyttet jeg til Oslo og det ble enda mindre stavangersk. Og alle klager når jeg er hjemme i ferier hehe. Høres nok mer stavangersk ut enn noe annet tror jeg, men bare litt mer østlandsk-vennlig :P

Skrevet

akkurat nå har jeg ikke særlig dialekt lenger :P

Snakket jo pur stavangersk før, men omtrent i vgs-alder gikk jeg over til mer harde konsonanter (på enkelte ord)... og sa f.eks. "den valpen va søt" istedet for "den valpen va søde".

Og så flyttet jeg til Oslo og det ble enda mindre stavangersk. Og alle klager når jeg er hjemme i ferier hehe. Høres nok mer stavangersk ut enn noe annet tror jeg, men bare litt mer østlandsk-vennlig :P

Man tilpasser seg jo litt etter hvor man bor, det er helt naturlig. Jeg forandret nok også litt språk da jeg flyttet fra et lite sted på østlandet til Oslo.

mariaflyfly
Skrevet

Helt klart. Det er store holdningsforskjeller som gjør utslag i utstrålingen - til og med mellom postdistriktene, og de er så store at man omtrent ved å se på personene, og da snakker jeg ikke om klær og klokker og penger, men utstrålingen - altså noe som gir direkte utslag i utseende, at du nærmest kan se på dem hvilken kant av byen de kommer fra.

Og dere vinner soleklart.

(Det er naturligvis visse forbehold når det gjelder innflyttere).

Bra mann. :)

Skrevet

Helt klart. Det er store holdningsforskjeller som gjør utslag i utstrålingen - til og med mellom postdistriktene, og de er så store at man omtrent ved å se på personene, og da snakker jeg ikke om klær og klokker og penger, men utstrålingen - altså noe som gir direkte utslag i utseende, at du nærmest kan se på dem hvilken kant av byen de kommer fra.

Og dere vinner soleklart.

(Det er naturligvis visse forbehold når det gjelder innflyttere).

Du er vel en grei kar når jeg fisker etter komplimenter :o)

Skrevet

Grünerløkka er blitt mer "kvasi-kul vest" enn øst, på tross av at det ligger på østsiden av elven. Det er ikke særlig typisk "oslo øst".

"........................................."

Altså jeg har ikke bodd på Grünerløkka bare etterat det ble hipt jeg altså. Jeg er født her og så har jeg bodd et par andre steder og så har jeg bodd her i nøyaktig 17 år nå :o)

mariaflyfly
Skrevet

Jeg er enig i Bergensteorien din. Har et par eplekjekke bekjenter derfra. Makan.

Skrevet

Jeg er enig i Bergensteorien din. Har et par eplekjekke bekjenter derfra. Makan.

Eplekjekke er akkurat ordet. Nå ble jeg nysgjerrig på han nye kjæresten til dattera mi som denne gangen er fra Bergen.

Kan du skjønne hva hun tenker på? Kan hun ikke finne en vanlig kar fra østkanten da? Det har'a aldri gjort :o(

mariaflyfly
Skrevet

Eplekjekke er akkurat ordet. Nå ble jeg nysgjerrig på han nye kjæresten til dattera mi som denne gangen er fra Bergen.

Kan du skjønne hva hun tenker på? Kan hun ikke finne en vanlig kar fra østkanten da? Det har'a aldri gjort :o(

Det ville jaggu ikke vært en dag for tidlig!

Skrevet

Det ville jaggu ikke vært en dag for tidlig!

sover ikke du nå'a? Utestedet utenfor her sluttet å spille nå...

mariaflyfly
Skrevet

sover ikke du nå'a? Utestedet utenfor her sluttet å spille nå...

Har sitti oppe og nerda over et par glass vin med de andre, og nå er jeg plutselig ikke trøtt lenger. :)

Gjest Violsa
Skrevet

Har sitti oppe og nerda over et par glass vin med de andre, og nå er jeg plutselig ikke trøtt lenger. :)

hmmm...hvis jeg går på et utested på oslo vest så ser jeg ofte fryktelig mange kjekke menn enn om jeg drar på rorbua i Alta

Gjest Råvær
Skrevet

Kvinner.. sørlandet

Menn...vestlandet...de ser jo ut som jenter? :)

Skrevet

Vel - jeg måtte mange mil for å finne mannen i mitt liv. Han var å finne i Oslo!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...