Gjest spesiell studiekompetanse Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Jeg har generell studiekompetanse, men ønsker spesiell studiekompetanse, dvs. matematikk, fysikk og kjemi som jeg ikke har. Kan jeg da ta allmenfaglig påbygning på videregående skole og bare ta disse tre fagene, eller bør jeg gjøre det på en annen måte? Jeg har ikke lyst å gå opp som privatist pga jeg tror jeg trenger litt undervisning. 0 Siter
Sofline Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Allmenn påbygning omfatter ikke utvidet matematikk, kjemi og fysikk, så det kan du ikke. Men du kan gå på privatskole, f.eks. Bjørknes, ta kurs på internett, f.eks. http://www.nettgymnaset.com eller gå på aftenskole, f.eks. AOF, skjekk kurskatalogene som pleier komme i posten vår og høst. Mange høyskoler/universitet tilbyr også forkurs i matematikk og fysikk, oftest i sommerferien, en del tilbyr det samme i kjemi. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Hør med en videregående skole eller privat gymnas om du kan ta fagene. Noen videregående skoler har voksenundervisning på kveldstid, og da kan du ta de fagene du ønsker. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Hør også med f.eks. NKI/NKS/folkets brevskole. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Hør også med f.eks. NKI/NKS/folkets brevskole. Tredje klasse matematikk via brevkurs? Jeg har prøvd det, og det er et helvete. "............................................." 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Tredje klasse matematikk via brevkurs? Jeg har prøvd det, og det er et helvete. "............................................." Da er det nok bedre å kontakte en videregående skole eller et privat gymnas. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 http://www.startsiden.no/skole_og_utdanning/skoler_og_studiesteder/videregaende/index.html 0 Siter
Prozak Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Da er det nok bedre å kontakte en videregående skole eller et privat gymnas. Hvis man skal gå på høyskole, så er det aller beste hvis de tilbyr forkurs. Da får man det komprimert ned til kun det relevante. "..........................................." 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Hvis man skal gå på høyskole, så er det aller beste hvis de tilbyr forkurs. Da får man det komprimert ned til kun det relevante. "..........................................." Jeg hadde et matte forkurs på høgskole, og det var utrolig vanskelig! Men da det ble kjekt og jeg fikk det til så var kurset ferdig... Men det var et godt kurs. 0 Siter
Prozak Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg hadde et matte forkurs på høgskole, og det var utrolig vanskelig! Men da det ble kjekt og jeg fikk det til så var kurset ferdig... Men det var et godt kurs. Jeg hadde det integrert, samtidig som første klasse ing. Det var greit, iom. at det ikke var noen eksamener, og jeg kunne være så dum å gi faen. Det straffet seg :-) "..........................................." 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg hadde det integrert, samtidig som første klasse ing. Det var greit, iom. at det ikke var noen eksamener, og jeg kunne være så dum å gi faen. Det straffet seg :-) "..........................................." Jeg jobbet som en gal med kurset, men fikk ingen studiepoeng (vi hadde en test). Det var surt.. Men økonomifaget som kom etterpå var alikevel vanskelig... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.