Gå til innhold

hvordan få spesiell studiekompetanse

Anbefalte innlegg

Gjest spesiell studiekompetanse
Skrevet

Jeg har generell studiekompetanse, men ønsker spesiell studiekompetanse, dvs. matematikk, fysikk og kjemi som jeg ikke har.

Kan jeg da ta allmenfaglig påbygning på videregående skole og bare ta disse tre fagene, eller bør jeg gjøre det på en annen måte?

Jeg har ikke lyst å gå opp som privatist pga jeg tror jeg trenger litt undervisning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Allmenn påbygning omfatter ikke utvidet matematikk, kjemi og fysikk, så det kan du ikke. Men du kan gå på privatskole, f.eks. Bjørknes, ta kurs på internett, f.eks. http://www.nettgymnaset.com eller gå på aftenskole, f.eks. AOF, skjekk kurskatalogene som pleier komme i posten vår og høst.

Mange høyskoler/universitet tilbyr også forkurs i matematikk og fysikk, oftest i sommerferien, en del tilbyr det samme i kjemi.

hare1365380455
Skrevet

Hør med en videregående skole eller privat gymnas om du kan ta fagene. Noen videregående skoler har voksenundervisning på kveldstid, og da kan du ta de fagene du ønsker.

hare1365380455
Skrevet

Hør også med f.eks. NKI/NKS/folkets brevskole.

Skrevet

Hør også med f.eks. NKI/NKS/folkets brevskole.

Tredje klasse matematikk via brevkurs? Jeg har prøvd det, og det er et helvete.

"............................................."

hare1365380455
Skrevet

Tredje klasse matematikk via brevkurs? Jeg har prøvd det, og det er et helvete.

"............................................."

Da er det nok bedre å kontakte en videregående skole eller et privat gymnas.

Skrevet

Da er det nok bedre å kontakte en videregående skole eller et privat gymnas.

Hvis man skal gå på høyskole, så er det aller beste hvis de tilbyr forkurs. Da får man det komprimert ned til kun det relevante.

"..........................................."

hare1365380455
Skrevet

Hvis man skal gå på høyskole, så er det aller beste hvis de tilbyr forkurs. Da får man det komprimert ned til kun det relevante.

Jeg hadde et matte forkurs på høgskole, og det var utrolig vanskelig! Men da det ble kjekt og jeg fikk det til så var kurset ferdig... Men det var et godt kurs.:)

Skrevet

Jeg hadde et matte forkurs på høgskole, og det var utrolig vanskelig! Men da det ble kjekt og jeg fikk det til så var kurset ferdig... Men det var et godt kurs.:)

Jeg hadde det integrert, samtidig som første klasse ing. Det var greit, iom. at det ikke var noen eksamener, og jeg kunne være så dum å gi faen. Det straffet seg :-)

hare1365380455
Skrevet

Jeg hadde det integrert, samtidig som første klasse ing. Det var greit, iom. at det ikke var noen eksamener, og jeg kunne være så dum å gi faen. Det straffet seg :-)

Jeg jobbet som en gal med kurset, men fikk ingen studiepoeng (vi hadde en test). Det var surt.. Men økonomifaget som kom etterpå var alikevel vanskelig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...