Gjest Thekla84 Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Såklart hadde jeg beholdt dem!.. men så kommer problemstillingen.. tenk om man tok med seg 200.000 cash for å sette i banken.. hadde ikke banken varslet noen som kunne sjekket dette opp? ville man blitt avslørt da? 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Såklart hadde jeg beholdt dem!.. men så kommer problemstillingen.. tenk om man tok med seg 200.000 cash for å sette i banken.. hadde ikke banken varslet noen som kunne sjekket dette opp? ville man blitt avslørt da? Tja, man hadde jo ikke trengt å sette inn alt i banken samtidig. 0 Siter
Gjest Thekla84 Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Tja, man hadde jo ikke trengt å sette inn alt i banken samtidig. nei det er jo sant 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Jeg tenkte faktisk på akkurat dette i dag! Holder jo på å pusse opp og tekte litt på hvem som hadde eid det om jeg hadde funnet penger i veggen. ) Vet ikke hva jeg hadde gjort. Sjekket anonymt kanskje. Siden jeg eier en leilighet som mange har eid før meg ville det jo være umulig å finne tilbake til pengenes opprinnelige innehaver. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Ja, de hadde jeg beholdt - og tenkt at de fulgte med på kjøpet. 0 Siter
Lucretia Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 med mindre pengene var etterlyst av slekten til de avdøde, så hadde jeg nok beholdt dem ja. 0 Siter
Gyda Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 De pengene hadde jeg glatt sett på som en bonus til meg og oppussingen, og bare heva standarden ytterligere på huset! Eu jess! 0 Siter
org Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 De pengene hadde jeg glatt sett på som en bonus til meg og oppussingen, og bare heva standarden ytterligere på huset! Eu jess! Helt enig. 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 De hadde jeg beholdt, men vet ikke om mannen hadde gått med på det :-( han er mega-ærlig sånn... 0 Siter
morsan Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg aner ikke hav jeg ville ha gjort. Men ettersom vår bolig ble bygget av forrige eier, ville det vel ikke vært særlig tvil om hvem som eide pengene! ;-) Men det jeg syens er rart med dett paret, er at de gikk til politiet selv om de trodde de hadde rett til å beholde pengene fordi pengene var eierløse! Skulle jeg finne en hundrings på gata, VET jeg jo at lappen er eierløs, og da tar man den jo bare. Men tror man at pengene har en eier, som f eks hvis man finner en lommebok, så leverer man den selvsagt til politiet og forventer ikke mer enn finnerlønna. Rare folk.... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Ja det var lurt: Jeg fant nettopp 200 000 i veggen min, skal jeg beholde dem eller gå til politiet (FU) Gleder meg til jeg kan legge ut den FU'en *LOL* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Uff, jeg vet ikke helt hva jeg hadde gjort. Er vanligvis veldig ærlig når det gjelder sånne ting - MEN når en har kjøpt huset, ville jeg trodd at en hadde kjøpt hele huset - med eventuelle bortgjemte skatter???!!! Veldig usikker på hva jeg hadde gjort. Min far og hans søsken fant rundt 150.000 kr i cash gjemt i et skap da min farfar var død. Det ble selvfølgelig delt mellom arvingene. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Uff, jeg vet ikke helt hva jeg hadde gjort. Er vanligvis veldig ærlig når det gjelder sånne ting - MEN når en har kjøpt huset, ville jeg trodd at en hadde kjøpt hele huset - med eventuelle bortgjemte skatter???!!! Veldig usikker på hva jeg hadde gjort. Min far og hans søsken fant rundt 150.000 kr i cash gjemt i et skap da min farfar var død. Det ble selvfølgelig delt mellom arvingene. Jeg er helt enig, det som er i huset følger huset og de nye eierne. Hmmm.... Kanskje det skjuler seg litt av hvert bak den grusomme tapten på badet mitt... *Rive rive* 0 Siter
Gyda Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg er helt enig, det som er i huset følger huset og de nye eierne. Hmmm.... Kanskje det skjuler seg litt av hvert bak den grusomme tapten på badet mitt... *Rive rive* Bare du ikke finner et hav av aksjer i Sunnmørsbanken (som jo gikk konkurs for noen år siden). :-) 0 Siter
morsan Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Bare du ikke finner et hav av aksjer i Sunnmørsbanken (som jo gikk konkurs for noen år siden). :-) Eller pengesedler fra 1942! ;-) Ja ja, kunne kanskje ha en viss verdi for samlere.... 0 Siter
flisa Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Ja det var lurt: Jeg fant nettopp 200 000 i veggen min, skal jeg beholde dem eller gå til politiet (FU) Gleder meg til jeg kan legge ut den FU'en basert på en historie vi har lest i avisen er erfaringen at arvingene får pengene, og du får 10 %, så jo, gå til politiet 0 Siter
Cinnamona Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å beholde pengene, selv om det hadde vært fristende. 25 m2 golv, derimot... 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Bare du ikke finner et hav av aksjer i Sunnmørsbanken (som jo gikk konkurs for noen år siden). :-) Eller et gjeldsbrev?! *Lar tapeten henge* 0 Siter
Gyda Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Eller et gjeldsbrev?! *Lar tapeten henge* Haha! 0 Siter
petter smart Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg beholdt pengene jeg fant inne i veggen da jeg pusset opp i fjor. Men så var det bare en 2-øring også. Selv om den kanskje er verdt noen kroner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.