Gå til innhold

Hadde du beholdt dem?

Anbefalte innlegg

Gjest Thekla84
Skrevet

Såklart hadde jeg beholdt dem!.. men så kommer problemstillingen.. tenk om man tok med seg 200.000 cash for å sette i banken.. hadde ikke banken varslet noen som kunne sjekket dette opp? ville man blitt avslørt da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såklart hadde jeg beholdt dem!.. men så kommer problemstillingen.. tenk om man tok med seg 200.000 cash for å sette i banken.. hadde ikke banken varslet noen som kunne sjekket dette opp? ville man blitt avslørt da?

Tja, man hadde jo ikke trengt å sette inn alt i banken samtidig.

Gjest Thekla84
Skrevet

Tja, man hadde jo ikke trengt å sette inn alt i banken samtidig.

nei det er jo sant ;)

Skrevet

Jeg tenkte faktisk på akkurat dette i dag! Holder jo på å pusse opp og tekte litt på hvem som hadde eid det om jeg hadde funnet penger i veggen. :o)

Vet ikke hva jeg hadde gjort. Sjekket anonymt kanskje. Siden jeg eier en leilighet som mange har eid før meg ville det jo være umulig å finne tilbake til pengenes opprinnelige innehaver.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja, de hadde jeg beholdt - og tenkt at de fulgte med på kjøpet.

Skrevet

med mindre pengene var etterlyst av slekten til de avdøde, så hadde jeg nok beholdt dem ja.

Skrevet

De pengene hadde jeg glatt sett på som en bonus til meg og oppussingen, og bare heva standarden ytterligere på huset!

Eu jess!

Skrevet

De pengene hadde jeg glatt sett på som en bonus til meg og oppussingen, og bare heva standarden ytterligere på huset!

Eu jess!

Helt enig.

Gjest glaice
Skrevet

De hadde jeg beholdt, men vet ikke om mannen hadde gått med på det :-( han er mega-ærlig sånn...

Skrevet

Jeg aner ikke hav jeg ville ha gjort. Men ettersom vår bolig ble bygget av forrige eier, ville det vel ikke vært særlig tvil om hvem som eide pengene! ;-)

Men det jeg syens er rart med dett paret, er at de gikk til politiet selv om de trodde de hadde rett til å beholde pengene fordi pengene var eierløse!

Skulle jeg finne en hundrings på gata, VET jeg jo at lappen er eierløs, og da tar man den jo bare.

Men tror man at pengene har en eier, som f eks hvis man finner en lommebok, så leverer man den selvsagt til politiet og forventer ikke mer enn finnerlønna.

Rare folk....

Gjest prust
Skrevet

Ja det var lurt:

Jeg fant nettopp 200 000 i veggen min, skal jeg beholde dem eller gå til politiet (FU)

Gleder meg til jeg kan legge ut den FU'en :)

*LOL*

Gjest prust
Skrevet

Uff, jeg vet ikke helt hva jeg hadde gjort. Er vanligvis veldig ærlig når det gjelder sånne ting - MEN når en har kjøpt huset, ville jeg trodd at en hadde kjøpt hele huset - med eventuelle bortgjemte skatter???!!!

Veldig usikker på hva jeg hadde gjort.

Min far og hans søsken fant rundt 150.000 kr i cash gjemt i et skap da min farfar var død. Det ble selvfølgelig delt mellom arvingene.

Skrevet

Uff, jeg vet ikke helt hva jeg hadde gjort. Er vanligvis veldig ærlig når det gjelder sånne ting - MEN når en har kjøpt huset, ville jeg trodd at en hadde kjøpt hele huset - med eventuelle bortgjemte skatter???!!!

Veldig usikker på hva jeg hadde gjort.

Min far og hans søsken fant rundt 150.000 kr i cash gjemt i et skap da min farfar var død. Det ble selvfølgelig delt mellom arvingene.

Jeg er helt enig, det som er i huset følger huset og de nye eierne.

Hmmm.... Kanskje det skjuler seg litt av hvert bak den grusomme tapten på badet mitt... *Rive rive*

Skrevet

Jeg er helt enig, det som er i huset følger huset og de nye eierne.

Hmmm.... Kanskje det skjuler seg litt av hvert bak den grusomme tapten på badet mitt... *Rive rive*

Bare du ikke finner et hav av aksjer i Sunnmørsbanken (som jo gikk konkurs for noen år siden).

:-)

Skrevet

Bare du ikke finner et hav av aksjer i Sunnmørsbanken (som jo gikk konkurs for noen år siden).

Eller pengesedler fra 1942! ;-)

Ja ja, kunne kanskje ha en viss verdi for samlere....

Skrevet

Ja det var lurt:

Jeg fant nettopp 200 000 i veggen min, skal jeg beholde dem eller gå til politiet (FU)

Gleder meg til jeg kan legge ut den FU'en :)

basert på en historie vi har lest i avisen er erfaringen at arvingene får pengene, og du får 10 %, så jo, gå til politiet :)

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å beholde pengene, selv om det hadde vært fristende.

25 m2 golv, derimot...

Skrevet

Eller et gjeldsbrev?! *Lar tapeten henge*

petter smart
Skrevet

Jeg beholdt pengene jeg fant inne i veggen da jeg pusset opp i fjor. Men så var det bare en 2-øring også. Selv om den kanskje er verdt noen kroner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...