SoriaMoria Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Har tenkt å sjekke om speltmel er billigere i sverige og evt. handle det inn der. Men har aldri lagt merke til det når jeg har vært på handletur der - heter spelt noe annet i Sverige? Hva skal jeg i såfall se etter? 0 Siter
kaffepiken Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 *tenker høyt* Kanskje det heter dinkel? På helsekosten der jeg handler, var det en dame som sa at dinkel og spelt var det samme. Ikke vet jeg altså ;o) 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Skrevet 22. juni 2006 *tenker høyt* Kanskje det heter dinkel? På helsekosten der jeg handler, var det en dame som sa at dinkel og spelt var det samme. Ikke vet jeg altså ;o) Takk for svar Et google-søk så ut til å bekrefte at det heter "dinkel" på svensk. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 jeg har kjøpt speltmel i Sverige. Men det var grovmalt da, var ikke akkurat det jeg skulle ha. Men det het spelt, og var billigere enn i Norge. Det lå sammen med mat for allergikere osv.. 0 Siter
Speak Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg kjøpte det på Nordby. Kostet 44 (mener jeg) for 2 kilo. Det står fullkornsmjöl på posen. Jeg har ikke brukt det, og har aldri kjøpt det i norge, så jeg kan ikke uttale meg om det er bra eller ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.