Gjest vi pusser opp Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Vi pusser opp om dagen og var hos den lokale forhandleren og kjøpte nytt gulv. Vi gikk inn og sa hva vi skulle ha og en av guttene der lasset opp på tilhengeren mens vi var inne og betalte. Vi dro hjem og da vi bærte inn oppdaget vi at vi hadde fått ca. 25 kvadratmeter mer enn det vi har betalt for. Hadde du dratt og levert det tilbake eller beholdt det...? 0 Siter
org Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Selv om jeg vet at det egentlig ikke hadde vært riktig, hadde vi nok beholdt det. Så ærlig bør jeg iallefall være, at jeg sier det. 0 Siter
Gjest vi pusser opp Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Selv om jeg vet at det egentlig ikke hadde vært riktig, hadde vi nok beholdt det. Så ærlig bør jeg iallefall være, at jeg sier det. Vi har hatt det liggende et par dager nå, og det er fristende og beholde det og bruke det på andre steder i huset også... Selv om jeg til vanlig sier ifra om en i butikken gir meg igejn for mye veksel osv.... Selv om det er småpenger, så er det her snakk om ca. 5000,- kroner.... 0 Siter
org Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Vi har hatt det liggende et par dager nå, og det er fristende og beholde det og bruke det på andre steder i huset også... Selv om jeg til vanlig sier ifra om en i butikken gir meg igejn for mye veksel osv.... Selv om det er småpenger, så er det her snakk om ca. 5000,- kroner.... Uff, vet plutselig ikke... 5000 er mye penger! Mannen min ville sikkert ikke fortalt det til meg, for han vet at jeg er litt (for?) samvittighetsfull av meg. 0 Siter
KaVa Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg hadde uten tvil levert det tilbake. Skal jeg først gjøre meg til tyv, bør det være noe skikkelig STORT (kronjuvelene, f.eks) ;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Tror ikke jeg hadde hatt samvittighet til å bruke det uten å betale for det. Hadde nok gått ned til dem og sagt i fra (ikke telefon) - og håpet på at min ærlighet ville ha ført til reduksjon i prisen for de ekstra kvadratmeterne. 0 Siter
org Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Hadde glatt beholdt det. Puh... *tørker kaldsvetten av panna* Følte meg som en kjempekjeltring! 0 Siter
Gjest no problem Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Hadde beholdt det Kjøpte oss varmtvannstank for ett år siden (ca 5.000 inkl. montering), har fortsatt ikke mottatt noen faktura, kommer heller ikke til å purre på den. 0 Siter
Gyda Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg hadde _ikke_ dratt tilbake og levert det tilbake. Men jeg hadde nok tatt en telefon til byggvarefirmaet og fortalt hva som hadde skjedd, og så fikk de vurdere om de ville komme og hente det de hadde lessa på for mye. Det var jo tross alt ikke deres feil at dere fikk med for mye - og mener jeg at dere heller ikke skal ta belastningen det er å lesse opp og kjøre tilbake med det. 0 Siter
Gyda Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg hadde _ikke_ dratt tilbake og levert det tilbake. Men jeg hadde nok tatt en telefon til byggvarefirmaet og fortalt hva som hadde skjedd, og så fikk de vurdere om de ville komme og hente det de hadde lessa på for mye. Det var jo tross alt ikke deres feil at dere fikk med for mye - og mener jeg at dere heller ikke skal ta belastningen det er å lesse opp og kjøre tilbake med det. Med "deres" feil mener jeg altså ikke byggvarefirmaet (som det kan tolkes som), men dere. :-) 0 Siter
Gjest dobba Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Man leverer det tilbake garantert!! Vil du leve med vissheten om at du er en tyv? Eller har du ikke samvittighet? Ditt valg! 0 Siter
Cinnamona Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Hmmm... vanskelig. Er litt "Robin Hood" av meg, så hvis den lokale forhandleren hadde vært en liten butikk og jeg kjente innehaveren, så hadde jeg ikke hatt samvittighet til å beholde det. Er det en stor kjede derimot, så må jeg innrømme at det er stor sannsynlighet for at de ekstra kvadratmetrene ble liggende inntil vi "glemte" å gi dem tilbake 0 Siter
Gjest lever tilbake Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Levert tilbake. Og de oppdager det nok så alikevel... 0 Siter
keinstein Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Teknisk sett er handelen gjort, og dere trenger ikke levere det. Spørsmålet er om dere vil gå på et "uærlig gulv" :-) Jeg ville ventet til jeg var ferdig, og bedt butikken hente det som er til overs når jeg har holdt av noen kvm på et tørt sted til framtidige reparasjoner. 0 Siter
Tonette Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg hadde nok levert det tilbake. Jeg er ganske ærlig av meg. Men her en dagen var jeg i butikken, og kjøpte et frimerke, et frokostbrød, ei skillingsbolle og ei bok. Det ville de ha 13,50 for. Jeg sa at jeg ville betale for boka også. Strekkoden på boka virket ikke, og hun spurte en medarbeider om hva boka kostet. 14,50 sa han. Når to ansatte ikke forstår at ei bok koster mer enn 14,50, ja da får de ha det så godt. Man får ikke et ukeblad for det en gang. Så jeg bare betalte å gikk. Boka kostet 68kr. Det blir uansett bare småpenger i forhold til 5000,- i gulv. Det hadde jeg ikke hatt samvittighet til å beholde. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Hadde beholdt det Kjøpte oss varmtvannstank for ett år siden (ca 5.000 inkl. montering), har fortsatt ikke mottatt noen faktura, kommer heller ikke til å purre på den. He-he, hold av pengene, hvertfall, slike fakturaer har en tendens til å komme... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.