Gjest litt forvirret.. Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Er langtidssykmeldt - er nå i aktiv sm, og skal være det over sommeren. Som aktiv sm. er man å betrakte som 100% sykmeldt. Da har man rett til å overføre et visst antall feriedager til neste år. Så er spørsmålet; Bør jeg gå på jobb de 4 ukene jeg har "ferie" (være borte uten å AVVIKLE ferie - jeg har jo mulighet til det som 100% sm..) eller bør jeg møte og være "aktiv sm" på ordentlig.. Grunnen til at jeg i det hele tatt lurer, er at jeg kommer til å miste _minst_ 3 ukers ferie til neste år pga langtidssykemeldingen, og da trenger jeg å overføre noe, så det blir litt ferie på meg neste år også.. Har ikke råd til å ta ubetalt ferie. Om jeg ikke overfører ferie, men avvikler den i år, blir det jo ingen ferie neste år. Jeg trenger det! Jeg VET at jeg har rett til å overføre ferien, og at jeg har mulighet til å "være borte fra jobb", men er det umoralsk å gjøre det? Jeg sliter veldig med å kreve ting for min egen del, og å ta denne avgjørelsen er vanskelig. Jeg føler at jeg snyter på systemet. Jeg må også si at jeg er verdens ærligste menneske sånn til vanlig - men nå føler jeg meg klemt opp i et hjørne økonomisk om etisk og vurderer faktisk å være litt "uetisk".. Er jeg det?? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.