Gå til innhold

Et etisk dilemma?

Anbefalte innlegg

Gjest litt forvirret..
Skrevet

Er langtidssykmeldt - er nå i aktiv sm, og skal være det over sommeren. Som aktiv sm. er man å betrakte som 100% sykmeldt. Da har man rett til å overføre et visst antall feriedager til neste år.

Så er spørsmålet; Bør jeg gå på jobb de 4 ukene jeg har "ferie" (være borte uten å AVVIKLE ferie - jeg har jo mulighet til det som 100% sm..) eller bør jeg møte og være "aktiv sm" på ordentlig..

Grunnen til at jeg i det hele tatt lurer, er at jeg kommer til å miste _minst_ 3 ukers ferie til neste år pga langtidssykemeldingen, og da trenger jeg å overføre noe, så det blir litt ferie på meg neste år også.. Har ikke råd til å ta ubetalt ferie. Om jeg ikke overfører ferie, men avvikler den i år, blir det jo ingen ferie neste år. Jeg trenger det!

Jeg VET at jeg har rett til å overføre ferien, og at jeg har mulighet til å "være borte fra jobb", men er det umoralsk å gjøre det?

Jeg sliter veldig med å kreve ting for min egen del, og å ta denne avgjørelsen er vanskelig. Jeg føler at jeg snyter på systemet. Jeg må også si at jeg er verdens ærligste menneske sånn til vanlig - men nå føler jeg meg klemt opp i et hjørne økonomisk om etisk og vurderer faktisk å være litt "uetisk".. Er jeg det??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...