Gjest fortvilt traviola Skrevet 30. mars 2001 Del Skrevet 30. mars 2001 Da jeg fødte for 6 uker siden ble jeg klippet nedentil og tråklet sammen igjen ganske hastig virker det som. Det ser ihvertfall ikke ut som før der nede. Virker som om den ene indre leppen er mindre enn den andre og siste delen av kjeden er ikke grodd sammen. Det ser rart og unaturlig ut. Jordmødrene som så på såret på sykehuset mente det ble bra etterhvert, men dette er langt fra det jeg mener er bra. Syr man et sår sammen er det vel ingen grunn til at ting ikke blir som før dersom jordmor har gjort jobben sin? Et kutt i ansiktet blir jo fint som bare det om legen kan jobben sin. Synes dette blir å leke litt med andre folks liv, selv en litt eldre jordmor som jeg hadde må da vite at en kvinne vil ha tilbake underlivet sitt!!! Er skikkelig fortvilt og lei meg for dette. Fikk ikke time hos legen for kontroll før om 6 uker, så det blir "tolvukerskontroll". Det er vel ikke noe mer jeg kan gjøre uansett? Jeg blir vel som jeg har blitt - selv en plastisk kirurg kan vel ikke få dette til å bli særlig bedre. Må si jeg er skuffet over jordmora mi - jeg ba henne spesielt om å sy meg fint sammen. Det som ikke er grodd sammen, gror vel aldri sammen. Hva har dere andre gjort med dette - bare latt det bli som det blir? Takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23599-forandret-nedentil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 1. april 2001 Del Skrevet 1. april 2001 Jeg tror ikke du skal ta det for gitt at du aldri blir som før igjen. Det kan tenkes at med tiden vil forholdene endre seg ytterligere. Det er ikke uvanlig at man føler seg mer åpen i skjeden en god stund etter fødsel. En viktig ting du kan gjøre, er å jobbe med knipeøvelser. Jeg skjønner imidlertid at du er lei deg hvis du føler at du er fullstendig forandret og at du ikke ble godt behandlet på sykehuset. Det er synd at du ikke har fått tid til etterkontroll før om 6 uker. Jeg vil i utgangspunktet råde alle til å bestille etterkontroll ganske raskt etter fødsel. Ventetid må vi regne med. Hvis du ikke orker å vente så lenge, kan du sikkert bestille time hos en spesialist i gynekologi. Det er kanskje ikke så lett hvis du bor ute i distrikt, men i byene er det vanlig med et slikt tilbud. Du kan også skrive et brev til overjordmor på sykehuset der du fødte. Kanskje hadde det gått an å få en kontroll der, evt. av jordmor som sydde deg og evt. av en lege. Er det slik at dine rifter er sydd på en lite tilfredstillende måte, er det nok lurt at de får vurdert sitt eget arbeid. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23599-forandret-nedentil/#findComment-99857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.