Gå til innhold

Boligprisene hindrer skilsmisser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt tanken før. Jeg har vanskelig for å se hvordan oss to sparegriser skal kunne finne et sted å kjøpe sammen i en billig del av landet. Jeg tør ikke tenke på økonomien til single i storbyer.

Skrevet

Det er jo egentlig bra!

Folk skiller seg i dag uten å prøve å redde forholdet engang!

Man skal aldri forlate ett forhold hvis man ikke kan si til seg selv at man gjorde ALT for at det skulle virke.

Og det er det få som kan.

Gjest jobbe litt mer
Skrevet

Samtidig så kanskje dagens ektepar prøver å jobbe mer for å få ekteskapet til å fungere .... mange skiller seg for den minste ting idag.

Selvfølgelig er det ille der absolutt eneste løsning er skilsmisse, men jeg tror at de som virkelig må ut av ekteskapet klarer å løse husproblemet.

Skrevet

Trist.

I tillegg er de fleste tvangsakjoner på hus nå relatert til skilsmisser. Også på grunn av boligpriser og stadig økende overlåning.

Skrevet

Samtidig så kanskje dagens ektepar prøver å jobbe mer for å få ekteskapet til å fungere .... mange skiller seg for den minste ting idag.

Selvfølgelig er det ille der absolutt eneste løsning er skilsmisse, men jeg tror at de som virkelig må ut av ekteskapet klarer å løse husproblemet.

Hvor lenge syns du barn skal lide pga foreldre med dette problemet?

Etter min mening er det altfor lett å BLI i et dårlig ekteskap. Å skille seg er den vanskeligste løsningen, men den absolutt moralsk sett riktigste, og den beste for barna som lever med foreldre som egentlig ønsker seg langt vekk fra den andre, men lar være å ordne opp.

Skrevet

Det er jo egentlig bra!

Man skal aldri forlate ett forhold hvis man ikke kan si til seg selv at man gjorde ALT for at det skulle virke.

Dette er(unnskyld) noe forbannet tull.

Jeg tror neppe noen foreldre går til det skritt å skille seg uten at de har hatt en årelang prosess, både pga økonomien, og ikke minst barna.

Det er bare tull at de ikke prøver å "redde" forholdet. Men når følelsene for den andre er helt sloknet, så klarer man ikke få et samliv "til å virke".

Skrevet

Dette er(unnskyld) noe forbannet tull.

Jeg tror neppe noen foreldre går til det skritt å skille seg uten at de har hatt en årelang prosess, både pga økonomien, og ikke minst barna.

Det er bare tull at de ikke prøver å "redde" forholdet. Men når følelsene for den andre er helt sloknet, så klarer man ikke få et samliv "til å virke".

Du er tydeligvis skilt.

Jo, man kan faktisk vekke følelser til live igjen.

Terapi hjelper det, man kan finne tilbake til de som gjorde at man ble sammen i utgangspunktet.

Skrevet

Trist.

I tillegg er de fleste tvangsakjoner på hus nå relatert til skilsmisser. Også på grunn av boligpriser og stadig økende overlåning.

Det er faktisk veldig synd på folk som er stuck i et elendig forhold pga boligprisene. Slik tar barn mer skade av enn en skilsmisse.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er jo egentlig bra!

Hvordan vet du det?

Jeg kjenner mange skilte, men ingen som har gått fra hverandre med lett hjerte, i hvertfall ikke om de har barn sammen.

For mange er skilsmisse den beste løsningen.

Gjest jobbe litt mer
Skrevet

Hvor lenge syns du barn skal lide pga foreldre med dette problemet?

Etter min mening er det altfor lett å BLI i et dårlig ekteskap. Å skille seg er den vanskeligste løsningen, men den absolutt moralsk sett riktigste, og den beste for barna som lever med foreldre som egentlig ønsker seg langt vekk fra den andre, men lar være å ordne opp.

"Å skille seg er den vanskeligste løsningen"

er ikke enig med deg der, idag er det absolutt ikke det for veldig mange.

Som jeg skrev istad, så er det selvfølgelig noen som bør komme seg ut av ekteskapet fort pga bl.a. barna, men de klarer å finne seg husvære, garantert.

Voksne mennesker bør klare å skåne sine barn i en skilsmisseprosess samme søren !

Skrevet

Du er tydeligvis skilt.

Jo, man kan faktisk vekke følelser til live igjen.

Terapi hjelper det, man kan finne tilbake til de som gjorde at man ble sammen i utgangspunktet.

Joda, med masse naivitet som ballast, så håpet jeg også på et under i sin tid.

Et kjæresteforhold innledet i tenårene, hvor man der og da var sikker på at man hadde truffet livsledsageren, kan ikke gjenskapes med mindre man fortsatt befinner seg mentalt i tenårene. Problemet er bare at man endrer seg en hel del fra tenårene og fram til man er i 30-årene.

Gjest i gode og vonde dager .....
Skrevet

Et kjæresteforhold innledet i tenårene, hvor man der og da var sikker på at man hadde truffet livsledsageren, kan ikke gjenskapes med mindre man fortsatt befinner seg mentalt i tenårene. Problemet er bare at man endrer seg en hel del fra tenårene og fram til man er i 30-årene.

.

Skrevet

Som jeg skrev istad, så er det selvfølgelig noen som bør komme seg ut av ekteskapet fort pga bl.a. barna, men de klarer å finne seg husvære, garantert.

Voksne mennesker bør klare å skåne sine barn i en skilsmisseprosess samme søren !

Så de skal ikke skåne sine barn fra å leve i et falsk forhold? Barn skjønner at foreldrene lever på en løgn, de er ikke dumme.

Barn har mer godt av ærlighet og redelighet, enn at foreldrene prøver å legge lokk på noe barna skjønner er feil.

Skrevet

Hvordan vet du det?

Jeg kjenner mange skilte, men ingen som har gått fra hverandre med lett hjerte, i hvertfall ikke om de har barn sammen.

For mange er skilsmisse den beste løsningen.

Som jeg sa, hvis de kan si at de gjorde ALT som var mulig for å få det til å fungere, terapi etc.

Så er det greit.

Skrevet

De klarer å finne seg husvære garantert? Ja sikkert, men ofte må den ene forelderen flytte ganske langt bort for å ha råd til å bo.

Skrevet

.

Funker fint for både voksne og barn, når samlivet stort sett består av onde dager...*ironi*

Gjest Snart bryllupsdag og forelska.
Skrevet

Jeg traff min mann når jeg var 16 år, og vi er nå 35 år, og ha 15 års bryllupsdag i år. Vi har igjen og igjen funnet tilbake til den kjærligheten vi vet vi har for hverandre. Hadde vi fortsatt mentalt befunnet oss i tenåra tror jeg det ville vært umulig. Vilje , modenhet og naivitet er også en kombinasjon.

Skrevet

Jeg traff min mann når jeg var 16 år, og vi er nå 35 år, og ha 15 års bryllupsdag i år. Vi har igjen og igjen funnet tilbake til den kjærligheten vi vet vi har for hverandre. Hadde vi fortsatt mentalt befunnet oss i tenåra tror jeg det ville vært umulig. Vilje , modenhet og naivitet er også en kombinasjon.

Da er du blat de få heldige. Ingen ønsker noe mer enn å leve et livslangt forhold med den man i sin tid valgte. Men livet funker dessverre ikke alltid slik.

Skrevet

Så de skal ikke skåne sine barn fra å leve i et falsk forhold? Barn skjønner at foreldrene lever på en løgn, de er ikke dumme.

Barn har mer godt av ærlighet og redelighet, enn at foreldrene prøver å legge lokk på noe barna skjønner er feil.

Hvis forholdet mellom foreldrene er dårlig, tror du det blir særlig bedre for barna etter at de skiller seg egentlig? Mye tyder på at det ikke blir det, med tanke på den patetiske oppførselen mange voksne har, med å bruke ungene mot hverandre etc.

Det er uansett tull at det er vanskelig å skille seg. Det er nesten det enkleste som finnes, sammenliknet med hvordan det var for noen få titalls år siden.

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...