Gå til innhold

Hva i alle dager er dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Skjønner nada
Skrevet

Fikk et brev fra noe som heter Gothia her om dagen.

Der står det: "Feriepenger eller skattepenger til gode? Du er sikkert klar over at nevnte beløp enda ikke er betalt".

Selskapet jeg visstnok skylder penger, har jeg ikke handlet hos på halvannet år, og jeg har betalt alt jeg skylder. Har heller ikke hørt et kvekk om at jeg har noe utestående, på halvannet år.

Hva har skjedd her? Kan man kreve et beløp (600 kr.) halvannet år etter sist man handlet, og attpåtil et beløp man ikke har fått noen som helst tidligere opplysninger om at man skylder?

Videoannonse
Annonse
Gjest Persille
Skrevet

Jeg tror kanskje at du får et bedre svar om du ringer dem, enn om du spør oss :)

Gjest ei som har opplevd det
Skrevet

Gothia er et inkasso firma

Skrevet

Den alminnelige foreldelsesfrist på pengekrav er 3 år, så treige kreditorer kan godt komme med krav om betaling etter 1,5 år.

ikke fast nick
Skrevet

Ta kontakt med dem skriftlig og forklar at du mener de ikke har noe utestående hos deg og be dem forklare hva det i tilfelle dreier seg om. De har ikke lov å gå videre med saken dersom du klager, så det bør du gjøre skriftlig. Send også en kopi til selskapet som mener du skylder dem penger.

Skrevet

Store firmaer kan sende purringer et år etter at fristen for betaling forfalt. Du får kontakte dem og høre hva kravet gjelder.

Gjest Prahaja
Skrevet

Har du barn som kan ha bestilt og hentet i ditt navn uten din viten?

Skrevet

Jeg ser stadig vekk purringer og inkassovarsler på jobben, og en sjelden gang hjemme, men har ennå ikke sett noen som har nevnt skatte- og feriepenger i sine brev! Det virker useriøst. kanskje de håper at noen betaler.

Dersom jeg ikke aner hva en

inkassosak gjelder, ringer jeg og spør, ev ber om kopi. Er kravet forlengst betalt, holder det som oftest at jeg sier det telefon. Er vi uenige i kravet, bør det klages skriftlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...