Gå til innhold

Kursing i bruk av voks hårfjerning

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

*noterer*

Men har bestilt time hos profesjonelle vokser nå. Gruer meg litt:-)

Ta en brasiliansk med det samme du er der da! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en brasiliansk med det samme du er der da! :D

*kniper beina sammen og piper forskrekka*

DET tør jeg ikke. Tenk om hele glufsa blir med i dragsuget?

Gjest Princess Peach
Skrevet

*kniper beina sammen og piper forskrekka*

DET tør jeg ikke. Tenk om hele glufsa blir med i dragsuget?

HAHAHA! Scary! :D

Skrevet

HAHAHA! Scary! :D

Har du gjort det noen gang? Synes det høres helt grusomt vondt ut.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Har du gjort det noen gang? Synes det høres helt grusomt vondt ut.

Nei, det høres utrolig skummelt ut! ^_^

Gjest togli
Skrevet

Jeg anbefaler at du vokser i salong - ihvertfall til å begynne med.

Som Persille var inne på så er det ikke så dyrt. Jeg har prøvd Alle's Beauty Clinik (ja det skrives slik!!!) i oslo, og de er rimelige.

Men etterhvert har jeg begynt å gjøre det hjemme - ikke for å spare penger, men for å spare tid. Det tar ikke lang tid i salongen, men man skal jo gå dit, huske å betsille time etc etc.

Jeg synes at jeg har lært noen tips i salongen, så det er uansett ikke dumt å gå dit først! :-)

Av typer til hjemmebruk anbefaler jeg varm voks. Strips er noe herk!!

Du fikk svar fra gomle om dette med vask og gjenbruk av strips, hvilket er lurt, ettersom det ER litt for få strips i en pakke.

Men det går an å kjøpe ekstra strips ved siden av også, dersom du ønsker det.

Skulle det være noen få hårstrå som ikke følger med voksen kan du bruke en pinsett. det gjør de i salongen også.

Vet du hva det koster sånn ca?

Mannen min (og jeg..hehe) irriterer seg over hår bak på skuldrene og litt på brystkassa (hans altså ;-)). Han vil jeg skal vokse det, men jeg får det ikke helt til.. Jeg har foreslått salong, men alt sånt er visst bortkasta penger ;-)

Skrevet

På smerteterskelen vil jeg si meg enig med Persille at epilator er mye verre!! Det er skikkelig seigpining.

Og deretter så synes jeg at det er litt vondere å gjøre det selv enn å gjøre det i salong. I salong er nesten det verste at det kiler så fælt når de stryker på voksen på baksiden av leggene!! ;-)

Hehe, nå er det jo nesten så jeg gleder meg. Litt.

Gjest Sol&Sommer
Skrevet

Epilator er MYE verre.

Hva skal man si... Det er en rask smerte, over på sekunder på stedet man river. Det er litt ømt etterpå, men det går også ganske raskt over.

Hm, omtrent som å rive av et plaster :)

Er det vondere enn å pierce navlen eller nesa? (for det er dritvondt)

Gjest ekte voks
Skrevet

Helt klart den ordentlige voksen som du varmer opp (har ikke tenkt på at man kan bruke mikroen, men det er sikkert lurt. Selv har jeg varmet den i vannbad).

Ulempen er at hele prosedyren tar lang tid - circa en time har jeg pleid å bruke fra start til slutt.

Fordelen er at resultatet blir veldig pent og varer lenge.

Gjest Persille
Skrevet

Er det vondere enn å pierce navlen eller nesa? (for det er dritvondt)

Det har jeg ikke gjort, så det vet jeg ikke.

Om vi snakker om smerteøyeblikket er det vondere å pierce puppen - men det går jo like fort over...

Gjest Persille
Skrevet

Jeg innbiller meg jeg kommer til å se ut som ei ribba høne?

Bleike legger med røde nupper?

Hihi.

Fått time neste uke - skal sende rapport!

Jepp, det gjør du :)

Ganske lekkert faktisk!

Skrevet

Vet du hva det koster sånn ca?

Mannen min (og jeg..hehe) irriterer seg over hår bak på skuldrene og litt på brystkassa (hans altså ;-)). Han vil jeg skal vokse det, men jeg får det ikke helt til.. Jeg har foreslått salong, men alt sånt er visst bortkasta penger ;-)

Mener å huske at jeg betalte ca 200-250 kr for legger.

Hjemmekjøp koster vel en snau hundrings for en boks, og jg bruker ikke en hel boks per gang.

Skrevet

Nei, det høres utrolig skummelt ut! ^_^

D er litt skummelt - men så DEF verdt det!

Gjest togli
Skrevet

Mener å huske at jeg betalte ca 200-250 kr for legger.

Hjemmekjøp koster vel en snau hundrings for en boks, og jg bruker ikke en hel boks per gang.

Hvilket merke og hvor kjøper du den boksen? Tror du jeg fikser det selv?

Skrevet

Hvilket merke og hvor kjøper du den boksen? Tror du jeg fikser det selv?

Jeg har kjøpt varmvoks fra ... er det Veet den heter?? Finnes i helt vanlige parfymerier, og så slikt som Cubus og H&M osv.

Jeg klarer det jo selv, men ikke alltid like lett i begynnelsen. Synes at jeg har "lært litt" ved å observere i salong først.

Et nybegynnerproblem er vel å ha på for mye voks. Man bør jevne det på ganske tynt, og ikke ta på så veldig stor e områder på en gang.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har kjøpt varmvoks fra ... er det Veet den heter?? Finnes i helt vanlige parfymerier, og så slikt som Cubus og H&M osv.

Jeg klarer det jo selv, men ikke alltid like lett i begynnelsen. Synes at jeg har "lært litt" ved å observere i salong først.

Et nybegynnerproblem er vel å ha på for mye voks. Man bør jevne det på ganske tynt, og ikke ta på så veldig stor e områder på en gang.

Ok, får se om vi fikser det selv :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...