Gjest Mom33 Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg har ikke selv sett bilde av et dødt barn. Men jeg vet om flere som har bilder hengende av barn som har dødt like før eller under fødsel. Vet du, jeg syns ikke det er så merkelig. Jeg tror ikke jeg hadde reagert på å se det. Vi som har mistet barn før/under/like etter fødselen, har like stort behov for å vise fram disse som de levende barna våre. Og det forbeholder jeg meg retten til. Om noen blir støtt gir jeg jamt faen. Om noen synes det er leit, synd. Det er JEG som lever med sorget og savnet hver dag. Det er JEG som bestemmer i mitt hjem, over hva jeg vil vise. Jeg har fått utlukkende positive tilbakemeldinger på det at vi har bilder av henne, både på stua og på kontoret. 0 Siter
Gjest Bare det Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Hun døde inni magen, 4 uker før termin. Og ja, jeg har bilde av henne død. Opprører det deg? Neida, sånt opprører ikke meg, alle kjenner da noen det har skjedd med dessverre. Men jeg har aldri hørt om noen som har hatt et bilde av et dødt barn fremme på kontoret. Men det kommer jo an på om det er et arbeidskontor eller et kundekontor. Uansett får enhver gjøre som de føler for, personlig ville jeg ikke reagert noe negativt. 0 Siter
keinstein Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Skrevet 23. juni 2006 Jeg har ikke selv sett bilde av et dødt barn. Men jeg vet om flere som har bilder hengende av barn som har dødt like før eller under fødsel. Vet du, jeg syns ikke det er så merkelig. Jeg tror ikke jeg hadde reagert på å se det. Jeg reagerte heller ikke på det. Men på måten det blir presentert. Når jeg kommer i folks hjem og ser det, så har de gjerne et hjørne med bilder og småting som minner om barnet. Helt greit. Men på jobben? Og uten varsel? Nix. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Vi som har mistet barn før/under/like etter fødselen, har like stort behov for å vise fram disse som de levende barna våre. Og det forbeholder jeg meg retten til. Om noen blir støtt gir jeg jamt faen. Om noen synes det er leit, synd. Det er JEG som lever med sorget og savnet hver dag. Det er JEG som bestemmer i mitt hjem, over hva jeg vil vise. Jeg har fått utlukkende positive tilbakemeldinger på det at vi har bilder av henne, både på stua og på kontoret. Jeg tolket keinsteins innlegg som at vedkommende satt og viste bilder liksom tilfeldig, med den hensikt at andre skulle se det og spørre. For å få oppmerksomhet rundt det. Det blir noe annet, synes jeg. Litt påtrengende, det er vanskelig å vite hvordan man skal takle sånt på stående fot. Man er redd for å såre. Men det vet dere sikkert masse om. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Neida, sånt opprører ikke meg, alle kjenner da noen det har skjedd med dessverre. Men jeg har aldri hørt om noen som har hatt et bilde av et dødt barn fremme på kontoret. Men det kommer jo an på om det er et arbeidskontor eller et kundekontor. Uansett får enhver gjøre som de føler for, personlig ville jeg ikke reagert noe negativt. Det er et arbeidskontor. På et kundekontor hadde jeg ikke hatt noen av barna mine framme. 0 Siter
keinstein Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Skrevet 23. juni 2006 Neida, sånt opprører ikke meg, alle kjenner da noen det har skjedd med dessverre. Men jeg har aldri hørt om noen som har hatt et bilde av et dødt barn fremme på kontoret. Men det kommer jo an på om det er et arbeidskontor eller et kundekontor. Uansett får enhver gjøre som de føler for, personlig ville jeg ikke reagert noe negativt. Syns du vedkommende har en spesiell rett til å sjokkere og og opprøre andre? Det er nemlig ikke alle som tåler en slik opplevelse. Syns du ikke alle skal få velge om de vil involvere seg og oppleve slikt, evt hvordan det skal skje? 0 Siter
keinstein Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Skrevet 23. juni 2006 Jeg tolket keinsteins innlegg som at vedkommende satt og viste bilder liksom tilfeldig, med den hensikt at andre skulle se det og spørre. For å få oppmerksomhet rundt det. Det blir noe annet, synes jeg. Litt påtrengende, det er vanskelig å vite hvordan man skal takle sånt på stående fot. Man er redd for å såre. Men det vet dere sikkert masse om. Jeg mistenker denne spesielle personen for å ville manipulere andre. Han gjentok stuntet enda en gang, og valgte ut en svakere. 0 Siter
Gjest Bare det Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg mistenker denne spesielle personen for å ville manipulere andre. Han gjentok stuntet enda en gang, og valgte ut en svakere. Tror du ikke han hadde vanskelig for å ta opp saken,ville snakke om det og syntes det var lettere å gjøre det på den måten? 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Syns du vedkommende har en spesiell rett til å sjokkere og og opprøre andre? Det er nemlig ikke alle som tåler en slik opplevelse. Syns du ikke alle skal få velge om de vil involvere seg og oppleve slikt, evt hvordan det skal skje? Jeg syns denne kolegaen gjorde dette noe merkelig. Har en venninne som mistet sitt barn, 6-7 mnd på vei. De har et album med bilder av barnet, som folk kan se i hvis de vil. Jeg ønsket å se bildene, og må si at det var ikke vakkert, beklager men jeg klarte ikke se det vakre som mamman pratet om...(så klart, jeg sa ikke at jeg ikke likte det jeg så) Hun var så død og blå, og i mine øyne ikke et pent syn. Hun har også venninner som ikke orker å se disse bildene, føler ikke behov for å se bilder av dette lille barnet, og det forstår faktisk mamman godt! Så ja, jeg hadde nok reagert som deg i en slik situasjon, blitt litt satt ut. 0 Siter
jaime Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Internett er fullt av siter hvor folk legger ut bilder av alt fra spontanaborterte fostre til dødfødte barn, og barn som døde like etter fødselen. Man må dog velge å oppsøke slike siter for å se slike bilder, et valg du og din kollega jo ikke fikk. Jeg har aldri helt skjønt den trangen til å vifte sitt avkom i fjeset på alle og enhver...enten de er døde eller levende. Jeg er ikke interessert. Derav dette med å få velge om man vil se dem eller ei. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Internett er fullt av siter hvor folk legger ut bilder av alt fra spontanaborterte fostre til dødfødte barn, og barn som døde like etter fødselen. Man må dog velge å oppsøke slike siter for å se slike bilder, et valg du og din kollega jo ikke fikk. Jeg har aldri helt skjønt den trangen til å vifte sitt avkom i fjeset på alle og enhver...enten de er døde eller levende. Jeg er ikke interessert. Derav dette med å få velge om man vil se dem eller ei. "Jeg har aldri helt skjønt den trangen til å vifte sitt avkom i fjeset på alle og enhver..." Enig med deg, men etter at jeg selv fikk barn skjønte jeg hvorfor. Man er så uendelig stolt av disse småtrollene sine. :-) Men jeg dytter ikke bildet av gutten min oppi nesa på alle og enhver uansett da, men det er det vel få som gjør.. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg har ikke selv sett bilde av et dødt barn. Men jeg vet om flere som har bilder hengende av barn som har dødt like før eller under fødsel. Vet du, jeg syns ikke det er så merkelig. Jeg tror ikke jeg hadde reagert på å se det. På stua her henger det et stort bilde av vår døde baby, de som ikke liker det får heller snu i døra for bildet skal henge til evig tid uansett. 0 Siter
Gjest spandex Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 "Jeg har aldri helt skjønt den trangen til å vifte sitt avkom i fjeset på alle og enhver..." Enig med deg, men etter at jeg selv fikk barn skjønte jeg hvorfor. Man er så uendelig stolt av disse småtrollene sine. :-) Men jeg dytter ikke bildet av gutten min oppi nesa på alle og enhver uansett da, men det er det vel få som gjør.. Men ville ikke de fleste foretrekke (både selv og for å vise andre) bilde av barnet mens det ennå var i live? 0 Siter
Gjest spandex Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg har ikke selv sett bilde av et dødt barn. Men jeg vet om flere som har bilder hengende av barn som har dødt like før eller under fødsel. Vet du, jeg syns ikke det er så merkelig. Jeg tror ikke jeg hadde reagert på å se det. Jeg syns det blir noe annet med barn som døde før, under eller like etter fødsel. Hadde jeg opplevd det, så kan det nok godt hende at jeg hadde hatt bilde stående framme også av dette barnet. Men hvis jeg hadde mistet et eldre barn, hadde jeg aldri kunne tenkt meg å ha framme et bilde der barnet var dødt. Da hadde jeg definitivt foretrukket et "vanlig" bilde. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Men ville ikke de fleste foretrekke (både selv og for å vise andre) bilde av barnet mens det ennå var i live? Hva de fleste ville foretrekke kan vel ikke jeg uttale meg om..? 0 Siter
tuss&troll Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Venninna mi har bilde av sin nyfødte døde sønn på veggen. Reagerer ikke på det, eneste "de har igjen". Vi vet nok ikke hvordan det er før vi har vært oppe i samme situasjon. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Det er ikke sikkert han ønsker å sjokkere. Kanskje han bare ønsket å vise frem barnet sitt? Selv om det var dødt var han sikkert stolt av det, og ville dere skulle se det. 0 Siter
Gjest spandex Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Hva de fleste ville foretrekke kan vel ikke jeg uttale meg om..? Nei, du har rett - jeg uttrykte meg krøkkete. HVIS jeg hadde bilde av barnet mitt i levende live, så ville jeg ha hatt det framme isteden for bilde av det etter døden. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg syns denne kolegaen gjorde dette noe merkelig. Har en venninne som mistet sitt barn, 6-7 mnd på vei. De har et album med bilder av barnet, som folk kan se i hvis de vil. Jeg ønsket å se bildene, og må si at det var ikke vakkert, beklager men jeg klarte ikke se det vakre som mamman pratet om...(så klart, jeg sa ikke at jeg ikke likte det jeg så) Hun var så død og blå, og i mine øyne ikke et pent syn. Hun har også venninner som ikke orker å se disse bildene, føler ikke behov for å se bilder av dette lille barnet, og det forstår faktisk mamman godt! Så ja, jeg hadde nok reagert som deg i en slik situasjon, blitt litt satt ut. Jeg kjenner mange som har mistet sine barn. De som har mistet så tidlig som 6.-7. måned har ikke bilder av barna framme, de viser dem heller ikke til hvem som helst. Barna er ikke ferdig utviklet, det vet foreldrene godt. Barn som dør i mors liv like før termin er ferdig utviklet, de er bare små. Jeg kjenner heller ingen som har framme bilder av sine døde barn når de har bilder av dem da de levde. Vi som aldri har fått oppleve at våre barn har pustet, har kun bilder igjen. Om noen blir støtt og opprørt av å se dem - hva så? Det er også en del av livet. Og som sagt før, det er VI som bærer sorg og smerte hver forbanna dag, om ikke dere da skulle tåle det i noen små minutter er det dere som har et problem. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg mistenker denne spesielle personen for å ville manipulere andre. Han gjentok stuntet enda en gang, og valgte ut en svakere. Da blir det jo noe sykt over det. Hadde han tatt seg et rolig fem-minutt og sett for seg selv for å minnes henne så hadde det vært greit. Men å flashe bilder av sitt døde barn opp i trynet på andre for å se hvordan de reagerer, det er jo sykt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.