Gå til innhold

Bildet var av et dødt barn

Anbefalte innlegg

Gjest spandex
Skrevet

Noen får aldri et levenede barn. Det dør under fødselen, eller kort tid etter før man får tatt bilde.

Det vet jeg faktisk. Det var derfor jeg sa at HVIS jeg hadde hatt bilde av barnet som levende osv.

Har vel sagt et annet sted i tråden at det hadde forholdt seg annerledes hvis barnet døde i forbindelse med fødselen.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

15

• Elis31

4

• jaime

2

• Ugga Bugga

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skjønner godt at folk som har vært gjennom noe så ufattelig trist som å miste barnet sitt, har en trang til å ha bilder og minner av det.

Så får vi som helst vil skånes for ubehagelige tanker og påminnelser om at lykken er skjør, takle å se dem.

Minnene og bildene er alt man sitter igjen med etter å ha mistet noen.

"Så får vi som helst vil skånes for ubehagelige tanker og påminnelser om at lykken er skjør, takle å se dem. "

Men hva hvis noen han viser disse bildene til faktisk har gått gjennom noe av det samme? Og vil reagere med sjokk på å se denslags bilder? Jeg tror jeg skulle takle å se noe slikt selv, men er ikke sikker på om alle vil gjøre det.

Skrevet

Da er vel ikke handlingene hans så veldig beviste. Håper dere kan hjelpe han. Evt be sjefen din om ta en prat med han om at han trenger hjelp.

Jeg skal bringe det videre. Han er blitt verre.

Skrevet

"Så får vi som helst vil skånes for ubehagelige tanker og påminnelser om at lykken er skjør, takle å se dem. "

Men hva hvis noen han viser disse bildene til faktisk har gått gjennom noe av det samme? Og vil reagere med sjokk på å se denslags bilder? Jeg tror jeg skulle takle å se noe slikt selv, men er ikke sikker på om alle vil gjøre det.

Der ligger det også noe, alle burde få forvarsel og få lov å unngå det. Det blir for bombastisk å kalle folk "pyser" eller "respektøse" når de ikke vil konfronteres.

Skrevet

"Jeg har aldri helt skjønt den trangen til å vifte sitt avkom i fjeset på alle og enhver..."

Der har jeg inntrykk av at besteforeldre er mye ivrigere enn foreldre!

Min mor har et lite skrytealbum som hun trekker frem i tide og utide. Ingen har mulighet til å komme seg unna ;-)

Helt greit, men fødselsbilder har jeg begynt å avsky.

Skrevet

Jo før jo bedre når det gjelder hjelp og psykose. Jeg synes dette høres så alvorlig ut at du kan ringe sjefen din nå, evt følge mannen på legevakta.

Skrevet

Å miste et barn er vel en av de verste sorger man kan oppleve. Jeg mener å ha lest at en skremmende stor andel av foreldre som har opplevd dette får et sammenbrudd e.l. og dette kan gjerne komme noen år etter.

Når det gjelder psykose så har jeg sett mennesker som aldri har blitt frisk, jeg bare håper derfor at dere får ut fingeren fort og skaffer litt hjelp til vedkommende. :)

Skrevet

Der ligger det også noe, alle burde få forvarsel og få lov å unngå det. Det blir for bombastisk å kalle folk "pyser" eller "respektøse" når de ikke vil konfronteres.

Enig.

Uansett hvor mye man sørger, eller hva man har gått gjennom, så bør man vel lære seg en viss taktfullhet, og man bør kunne oppføre seg ute blant folk. Hvis man ikke gjør det kan man heller ikke forvente så mye sympati.

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort hvis noen flashet bilder av døde barn foran øynene mine uten å advare meg først. Jeg ville nok hatt vanskeligheter med å omgås dette mennesket i framtiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...