Angelica :o) Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Det er ikke bare deg som er litt mann når det gjelder doruller ;o) Wohoo 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg er glad jeg har et oppegående mannfolk, en som ikke setter tomme melkekartonger i kjøleskapet, og som er i stand til å henge opp en dorull. Herregud, man kan lure på hva slags mannfolk dere DOL-kjærringer har dratt inn i huset deres? Hvor finner dere disse raringene? I en grøftekant? 0 Siter
Sofline Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg er glad jeg har et oppegående mannfolk, en som ikke setter tomme melkekartonger i kjøleskapet, og som er i stand til å henge opp en dorull. Herregud, man kan lure på hva slags mannfolk dere DOL-kjærringer har dratt inn i huset deres? Hvor finner dere disse raringene? I en grøftekant? *lol* Min setter heller ikke inn tomme melkekartonger, og han tar seg også av dorullen. 0 Siter
Gyda Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Du kan så spørre. Jeg har bare godtatt at der er sånn her i huset. Dorullen er tom til jeg skifter. Jeg har foretatt små tester der jeg har latt den nye bare stå oppe på den gamle, tomme - men like forb.... blir den brukt til den er tom, og en ny kommer på samme stedet. (Da blir kanskje den nyest tømte kasta - søplebøtta står jo rett under ...) Når det er skrevet, så er mannen min enormt huslig på de aller fleste andre områder. Jeg kommer ikke på noe annet å "ta ham på". Han rydder og støvsuger og vasker klær og vanner planter og lager mat og - you name it (ubedt). Jeg lar være å pirke på det eventuelle genet og lar ham få slippe å bytte dorull, jeg. ) 0 Siter
Gyda Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg er glad jeg har et oppegående mannfolk, en som ikke setter tomme melkekartonger i kjøleskapet, og som er i stand til å henge opp en dorull. Herregud, man kan lure på hva slags mannfolk dere DOL-kjærringer har dratt inn i huset deres? Hvor finner dere disse raringene? I en grøftekant? Min mann er _ikke_ rar. Han er så søt, så! 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Kanskje det bare er sånn at ekte mannfolk ikke bytter dorull?? ;-) 0 Siter
fresja Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg aner ikke hva mennene gjør med den tomme dorullhylsen på jobb; vi har nemlig egne jentedo! Men jeg finne noen ganger en tom hylse likevel. Det som irriterer meg like nye, er at det rett som det er er tomt både for toilettpapir og tørkepapir på toilettet. Hos oss er det rengjøringspersonalet som skl fylle på. De må da kunne sette inn en ekstra rull eller to når de vasker. Jeg vet faktisk ikke hvor lageret er; tror et er låst. 0 Siter
Gjest min samboer er på opplæring Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Må le, for dette er ikke et uvanlig fenomen. Jeg og min samboer har bodd sammen i ett år nå og han er ennå på opplæring. Det vil si, han har lært at tomme melkekartonger, frokostbølandinger og annet søppel kan presses sammen for å gjøre minst mulig plass i søppeldunken. Han har lært at når jeg ber ham om å ta ut søppelet på badet, betyr det IKKE at det skal hives i søppelbøtta på kjøkkenet. Han har også lært at om ikke han hjelper til med husvask når vi skal få besøk blir det ei veldig sur og stressa samboer han har med å gjøre. Men han har ennå å lære å lukke skapdører og sette ting på plass etter bruk. Jeg liker det nemlig nogenlunde ryddig, og da betyr at alt som ligger midt på gulvet ikke skal ligge der bare fordi han skal vite hvor det er, selv om det er hans rot. Han har også ennå å lære å ta initiativ til å ta husvasken, men det regner jeg med kommer. Men jeg må si han er eksepsjonell i å ta oppvasken, og har helt av seg selv begynt å huske å sette ut søppla på de rette dagene. Men, som sakt, han flytta rett fra mamma inn med meg... så opplæringstiden er tidkrevende... Men jeg ler... og har tar seg selv i nakken mange ganger, og selvsakt har min terskel for rot blitt litt slakkere. Jeg har lært at vi er faktisk to som lever sammen, ikke bare ham som lever med meg 0 Siter
Gjest hvem definerer Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Må le, for dette er ikke et uvanlig fenomen. Jeg og min samboer har bodd sammen i ett år nå og han er ennå på opplæring. Det vil si, han har lært at tomme melkekartonger, frokostbølandinger og annet søppel kan presses sammen for å gjøre minst mulig plass i søppeldunken. Han har lært at når jeg ber ham om å ta ut søppelet på badet, betyr det IKKE at det skal hives i søppelbøtta på kjøkkenet. Han har også lært at om ikke han hjelper til med husvask når vi skal få besøk blir det ei veldig sur og stressa samboer han har med å gjøre. Men han har ennå å lære å lukke skapdører og sette ting på plass etter bruk. Jeg liker det nemlig nogenlunde ryddig, og da betyr at alt som ligger midt på gulvet ikke skal ligge der bare fordi han skal vite hvor det er, selv om det er hans rot. Han har også ennå å lære å ta initiativ til å ta husvasken, men det regner jeg med kommer. Men jeg må si han er eksepsjonell i å ta oppvasken, og har helt av seg selv begynt å huske å sette ut søppla på de rette dagene. Men, som sakt, han flytta rett fra mamma inn med meg... så opplæringstiden er tidkrevende... Men jeg ler... og har tar seg selv i nakken mange ganger, og selvsakt har min terskel for rot blitt litt slakkere. Jeg har lært at vi er faktisk to som lever sammen, ikke bare ham som lever med meg Hvorfor er det riktig at det er du som skal få definere hvordan dere skal ha det hjemme. Skal han rydde fordi du ikke trives i rot? Skal han brette kartonger fordi du gjør det? 0 Siter
Sofline Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Må le, for dette er ikke et uvanlig fenomen. Jeg og min samboer har bodd sammen i ett år nå og han er ennå på opplæring. Det vil si, han har lært at tomme melkekartonger, frokostbølandinger og annet søppel kan presses sammen for å gjøre minst mulig plass i søppeldunken. Han har lært at når jeg ber ham om å ta ut søppelet på badet, betyr det IKKE at det skal hives i søppelbøtta på kjøkkenet. Han har også lært at om ikke han hjelper til med husvask når vi skal få besøk blir det ei veldig sur og stressa samboer han har med å gjøre. Men han har ennå å lære å lukke skapdører og sette ting på plass etter bruk. Jeg liker det nemlig nogenlunde ryddig, og da betyr at alt som ligger midt på gulvet ikke skal ligge der bare fordi han skal vite hvor det er, selv om det er hans rot. Han har også ennå å lære å ta initiativ til å ta husvasken, men det regner jeg med kommer. Men jeg må si han er eksepsjonell i å ta oppvasken, og har helt av seg selv begynt å huske å sette ut søppla på de rette dagene. Men, som sakt, han flytta rett fra mamma inn med meg... så opplæringstiden er tidkrevende... Men jeg ler... og har tar seg selv i nakken mange ganger, og selvsakt har min terskel for rot blitt litt slakkere. Jeg har lært at vi er faktisk to som lever sammen, ikke bare ham som lever med meg Min samboer gjør det du nevner, bortsett fra å lukke skapsdører og sette på plass ting. Han lærer aldri! 0 Siter
Gjest min samboer er på opplæring Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Hvorfor er det riktig at det er du som skal få definere hvordan dere skal ha det hjemme. Skal han rydde fordi du ikke trives i rot? Skal han brette kartonger fordi du gjør det? Er du en ikkebretter selv eller liker du bare ikke å få tips? Bretter man kartongene får man mer plass i søppla og trenger dermed ikke å gå ut med den så ofte. Dette fortalte jeg til min samboer som var helt grønn på det området. Ikke verre enn det. 0 Siter
Gjest min samboer er på opplæring Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Hvorfor er det riktig at det er du som skal få definere hvordan dere skal ha det hjemme. Skal han rydde fordi du ikke trives i rot? Skal han brette kartonger fordi du gjør det? "Men jeg ler... og har tar seg selv i nakken mange ganger, og selvsakt har min terskel for rot blitt litt slakkere. Jeg har lært at vi er faktisk to som lever sammen, ikke bare ham som lever med meg" 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Hvor mange menn er plaget med dårlig samvittighet for å overlate til andre å gjøre ting de ikke har lyst til? Hvor mange kvinner? Tror nok det her har noe med oppdragelse å gjøre. Lille Petter har det så travelt, han "glemmer" å henge opp ny. Lille Lise får ros hun husker det i starten. Etter hvert er det en selvfølge at lille Lise ikke løper av gårde før det er gjort. Kanksje det er sånn? Hos oss er det omvendt. Det står som regel en full dorull på golvet og så henger den påbegynte på veggen. Dersom Snuppa (snart 6 år) tømmer rullen, kaster hun den tomme og henger på den nye, men dersom det ikke står noen ny rull der blir tomhylsa hengende. Dersom poden (snart 8 år) tømmer rullen og det ikke står noen ny på do så går han inn på vaskerommet og henter en ny! ) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 "Hva er det som gjør at nesten alle menn lar den tomme dorullhylsen henge og overlater til andre å bytte rull?" Det var godt at du skrev "nesten alle". Jeg har ikke lagt merke til det. Her bytter vi voksne dorull, mens jeg ikke har fått lært opp barna til det enda. På jobb har vi ikke felles do, så hvordan det blir gjort eller ikke på herretoalettene aner jeg ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.