Gå til innhold

Hva bruker du?

Anbefalte innlegg

Gjest Uviktig
Skrevet

Kanskje eller kansje, iblant eller iblandt, jenten eller jenta?

Jeg vet hva som er riktig, men ser at det praktiseres forskjellig. Nesten flere som skriver kansje enn det riktige kanskje osv.

Skrevet

Kanskje, iblant og jenta.

Skjønt, etter at jeg fikk den geniale ideen å rense tastaturet en gang for alle, har det blitt flere feilslag, ja.

Gjest Uviktig
Skrevet

Kanskje, iblant og jenta.

Skjønt, etter at jeg fikk den geniale ideen å rense tastaturet en gang for alle, har det blitt flere feilslag, ja.

Samme skjedde her!

Om du har stasjonær pc skal du dra på biltema å kjøpe nytt tastatur til gibortpris neste gang. Koster 30-40 kr, nesten mindre enn rensevæsken.

Skrevet

Jeg ser aldri "kansje", og er over gjennomsnittet interessert i grammatikk.. :-)

Skrevet

Samme skjedde her!

Om du har stasjonær pc skal du dra på biltema å kjøpe nytt tastatur til gibortpris neste gang. Koster 30-40 kr, nesten mindre enn rensevæsken.

Dra "og" kjøpe. ;-)

Gjest Calóni
Skrevet

Tror aldri jeg har sett "kansje", jeg. Eller jeg har vel sett det, men ikke som noen trend.

Gjest Råvær
Skrevet

kansje

iblandt(tror jeg)

jenta

Eller mener du KAN SKJE? da skriver jeg 'kan skje'

Gjest Råvær
Skrevet

Eller mener du KAN SKJE? da skriver jeg 'kan skje'

Hmm........ er kansje dialekta mi som er litt rar.. humr :)

Skrevet

Samme skjedde her!

Aaaahhh...god idè! Tar vel neppe lengre tid enn rensejobben heller!

*noterer tips*

Skrevet

Jeg blir lettere irritert når jeg ser skrivefeil som "kansje" og "iblandt". Finnes det noen som skriver "jenten" lenger?

Skrevet

Jeg bruker det som er riktig. Og jenta, da. Det er vel lov å skrive jenten, men nei takk. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...