Meg1365380063 Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg lot meg friste, og kjøpte en flaske med brunfarge. Etter altfor mange somre som likblek, håpet jeg å kunne vise fram legger som antydet til mørkehvite... Ble anbefalt på Vita Natusan Holiday skin body lotion. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle smøre meg inn i en uke, så ville jeg ha fått fin farge, men jeg ville se forandring allerede etter få dager. Neste morgen smører jeg inn beina. Dagen går, og jeg smører meg inn på nytt neste morgen. Synes jeg kan se litt skille, det synes samboeren også at han gjør. På kvelden legger jeg merke til at jeg er brunere enkelte steder enn andre, for eksempel mellom tærne og under kneet. Jeg har trolig svettet litt, også ser det ut som om kremen har samlet seg der. Jeg synes også at det tar tid før kremen trekker inn i huden - etter en hel dag er det enda klissete på beina. Tredje morgen synes jeg at jeg har fått litt farge. Går i dusjen, men når jeg tørker meg blir håndkleet misfarget oransjeaktig, og fargen regelrett tørkes av beina! Jeg smører meg inn igjen. Men på kvelden har jeg igjen fått skjolder og blitt mørkere på føttene. Fjerde morgen tør jeg ikke smøre meg inn, med frykt for å bli permanent skjoldete. Etter det har flaska stått, og jeg dro på ferie med mine hvite legger... Er det noen som har erfaringer med denne kremen, eller tilsvarende? Er det noe jeg gjorde feil? Skulle skepsisen ha fått ha overtaket for desperasjonen her? 0 Siter
DarkPink Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Du må skrubbe huden først, og påføre mindre på tørre områder enn fuktigere (som albue, knær, etc). Og så må du la det tørke leeenge. Har ikke arfaring med den kremen, men jeg bruker oriflames, og den er asgod. Den har litt farge på når du påfører også, så du ser hvor du allerede har tatt. Resultatet blir utrolig jevnt og pent. 0 Siter
bb71 Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Scrubbe i dusjen, ta på rett etterpå. Jeg tar et tynt lag og passer nøye på å smøre jevnt. Smører ikke føtter, knær o.l. Går over med fuktet bomull nederst ved anklene for ev. å få med overflødig krem. Smør lite om gangen er mitt tips. 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Skrevet 23. juni 2006 Scrubbe i dusjen, ta på rett etterpå. Jeg tar et tynt lag og passer nøye på å smøre jevnt. Smører ikke føtter, knær o.l. Går over med fuktet bomull nederst ved anklene for ev. å få med overflødig krem. Smør lite om gangen er mitt tips. Jeg dusja rett før jeg tok på første gang, og tørket meg godt. Men tok nok på litt mye - tenkte at hudkrem er hudkrem... Får se om jeg gidder prøve igjen, men da skal jeg ta mye mindre. Ville ha brune legger til ferien jeg kom hjem fra i går... Men takk for forklaring! Det er jo enda mye igjen av sommeren, jeg må bare ha litt mer tålmodighet... 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Skrevet 23. juni 2006 Du må skrubbe huden først, og påføre mindre på tørre områder enn fuktigere (som albue, knær, etc). Og så må du la det tørke leeenge. Har ikke arfaring med den kremen, men jeg bruker oriflames, og den er asgod. Den har litt farge på når du påfører også, så du ser hvor du allerede har tatt. Resultatet blir utrolig jevnt og pent. Takk for svar! Jeg dusjet bare, uten å skrubbe først. Men hva mener du med tørke lenge? Første dagen tok jeg på krem, og gikk i shorts resten av dagen (smurte opp til der shortsen begynte for å kunne se etter skille) - da jeg skulle legge meg var jeg fremdeles klissete på leggene. Hvor mye/lite skal man egentlig ta på? 0 Siter
Gyda Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Mellom tærne er kritiske områder. Det vet jeg veldig godt av egen bitter erfaring. Overgangen mellom legg og fot er også kinkig. Nå stopper jeg å smøre ved anklene. Smører bare forsiktig litt over fotbladet. 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Skrevet 23. juni 2006 Mellom tærne er kritiske områder. Det vet jeg veldig godt av egen bitter erfaring. Overgangen mellom legg og fot er også kinkig. Nå stopper jeg å smøre ved anklene. Smører bare forsiktig litt over fotbladet. Men ser det ikke rart ut med føtter som er blekere enn legger? Eller blir det ikke så stor kontrast? Ikke at jeg trenger å bekymre meg, for jeg har en jevn og fin blekhvitfarge nå... :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Mellom tærne er kritiske områder. Det vet jeg veldig godt av egen bitter erfaring. Overgangen mellom legg og fot er også kinkig. Nå stopper jeg å smøre ved anklene. Smører bare forsiktig litt over fotbladet. Samme her.. jeg smører heller ikke på albuene. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg dusja rett før jeg tok på første gang, og tørket meg godt. Men tok nok på litt mye - tenkte at hudkrem er hudkrem... Får se om jeg gidder prøve igjen, men da skal jeg ta mye mindre. Ville ha brune legger til ferien jeg kom hjem fra i går... Men takk for forklaring! Det er jo enda mye igjen av sommeren, jeg må bare ha litt mer tålmodighet... Tynt lag er viktig. Smøre heller på litt oftere (morgen og kveld?) 0 Siter
Gyda Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Men ser det ikke rart ut med føtter som er blekere enn legger? Eller blir det ikke så stor kontrast? Ikke at jeg trenger å bekymre meg, for jeg har en jevn og fin blekhvitfarge nå... :-) Jeg passer på å ikke overdrive, og det går over i hverandre. Dessuten så er det jo i en overgangsfase der jeg begynner å sole meg og får en naturlig brunfarge også. 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Jeg er enig med deg. Kjøpte selv Natusan Holiday Skin, og har brukt den i litt over en uke nå. Fargen er sånn midt på treet syns jeg, minner litt om gulsott-farge. Syns den er forferdelig klissete og det tar lang tid før den tørker, selv om jeg tar på et kjempe tynt lag. Dessuten er jeg atopiker og burde vel egentlig ikke bruke slike kremer siden det nå har blusset opp eksem på armene mine på grunn av den. Jeg prøvde den der Piz Buin brunkremen som var sånn der skum-aktig. Den var jeg kjempe fornøyd med, tørket fort og finere farge enn denne Holiday-tulle-Skin-kremen til Natusan. Prøv Piz Buin, tror du vil bli mer fornøyd med den, da smører du deg bare èn gang, og fargen varer en ukes tid. Med Natusan må en jo smøre seg hver eneste dag! blir tullete i hodet av den der kremen jah!! hihi 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Skrevet 23. juni 2006 Jeg er enig med deg. Kjøpte selv Natusan Holiday Skin, og har brukt den i litt over en uke nå. Fargen er sånn midt på treet syns jeg, minner litt om gulsott-farge. Syns den er forferdelig klissete og det tar lang tid før den tørker, selv om jeg tar på et kjempe tynt lag. Dessuten er jeg atopiker og burde vel egentlig ikke bruke slike kremer siden det nå har blusset opp eksem på armene mine på grunn av den. Jeg prøvde den der Piz Buin brunkremen som var sånn der skum-aktig. Den var jeg kjempe fornøyd med, tørket fort og finere farge enn denne Holiday-tulle-Skin-kremen til Natusan. Prøv Piz Buin, tror du vil bli mer fornøyd med den, da smører du deg bare èn gang, og fargen varer en ukes tid. Med Natusan må en jo smøre seg hver eneste dag! blir tullete i hodet av den der kremen jah!! hihi Takk for svar! Godt å se at ikke bare jeg mislikte kremen. Skal notere tipset ditt bak øret. Dette var et rent spontankjøp, og jeg hadde hørt bra om andre kremer som Vita var utsolgt for akkurat da. Hvis lysten på farge melder seg igjen, kjøper jeg en annen! Akkurat nå pleier jeg flassing og rød hud på skuldre og nakke etter ferien... 0 Siter
DarkPink Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Takk for svar! Jeg dusjet bare, uten å skrubbe først. Men hva mener du med tørke lenge? Første dagen tok jeg på krem, og gikk i shorts resten av dagen (smurte opp til der shortsen begynte for å kunne se etter skille) - da jeg skulle legge meg var jeg fremdeles klissete på leggene. Hvor mye/lite skal man egentlig ta på? Hm.. høres rart ut. (Jeg mente bare at du ikke må trekke på deg klær med en gang, men det har du da ikke gjort) Det skal trekke inn ganske med det samme, mulig du svetta? Synes det høres ut som et dårlig produkt, jeg. Tar på som en bodylotion eller solkrem omtrent, men det må gjerne smøres litt jevnere enn sånn man bare klæsjer på annen krem. Hvertfall i ansiktet. 0 Siter
musikeren Skrevet 23. juni 2006 Skrevet 23. juni 2006 Hehe, tok lang tid før jeg skjønte at det var noe annet enn øll du snakka om. 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Skrevet 23. juni 2006 Hm.. høres rart ut. (Jeg mente bare at du ikke må trekke på deg klær med en gang, men det har du da ikke gjort) Det skal trekke inn ganske med det samme, mulig du svetta? Synes det høres ut som et dårlig produkt, jeg. Tar på som en bodylotion eller solkrem omtrent, men det må gjerne smøres litt jevnere enn sånn man bare klæsjer på annen krem. Hvertfall i ansiktet. Jeg svetta litt, for det var i en periode at moder natur her oppdaget at det var juni og skrudde opp termostaten. Jeg er i hvert fall misfornøyd med kremen, men ser at det kan være jeg smurte på litt for mye. 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Skrevet 23. juni 2006 Hehe, tok lang tid før jeg skjønte at det var noe annet enn øll du snakka om. Hehe! Men hvis for stort inntak av gulrot kan gi oransje hud, kan kanske tilstrekkelig inntak av sommerøl gi meg den gyldne hudfargen jeg drømmer om? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.