Gå til innhold

Hvordan få pulverkaffe til å holde seg lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg har åpnet den (og sikkert sluppet ut en gass som hindrer kaffevoksen å harskne), da holder den kun 2-3 uker, så blir den brått harsk som fy. Hvis den åpnes ofte og glasset er stort, går det fortere.

De fleste som sier pulverkaffe smaker vondt, har drukket den harsk. Nyåpnet samme dag er de fleste ganske gode.

Åpnet leverpostei blir sur og vond på to dager. Makrell i tomat og pepperkakrell smaker kraftig tran etter to dager.

Det virker som de er laget for å bli vonde fort.

Noen råd?

Skrevet

Ingen råd, men jeg synes leverpostei smaker vondt etter få timer åpnet. Men pulverkaffeproblemet ditt kjenner jeg ikke til. Her holder den lenge.

Skrevet

Ingen råd, men jeg synes leverpostei smaker vondt etter få timer åpnet. Men pulverkaffeproblemet ditt kjenner jeg ikke til. Her holder den lenge.

Jeg har prøvd ulike, og Euroshoppers holder seg best.

Skrevet

Jeg har prøvd ulike, og Euroshoppers holder seg best.

Den er vel billig også?

Skrevet

Den er vel billig også?

20 kr.

Nescafe Gull er ikke no mer holdbar.

Skrevet

20 kr.

Nescafe Gull er ikke no mer holdbar.

Er den like god?

Skrevet

Er den like god?

Euroshoppers er god nok.

Nescafe Gull er best, men 3 x dyrere.

Skrevet

Hehe... Da var det vel like greit at jeg kastet den jeg hadde, den ble vel åpnet for et års tid siden tenker jeg, og hadde gått ut på dato for en stund siden nå. ;)

Skrevet

Hehe... Da var det vel like greit at jeg kastet den jeg hadde, den ble vel åpnet for et års tid siden tenker jeg, og hadde gått ut på dato for en stund siden nå. ;)

Datoen på boksen spiller ingen rolle, selv lynfersk pulverkaffe blir harsk på to-tre uker etter åpning.

Skrevet

Datoen på boksen spiller ingen rolle, selv lynfersk pulverkaffe blir harsk på to-tre uker etter åpning.

Ja, og da tror jeg ikke den er god etter et år i tillegg til å ha gått ut på datoen. ;)

De burde kanskje selge de i porsjonspakninger. Det skjer bare en gang hvert jubelår at vi byr noen på kaffe, så det hadde jo vært greit å ikke måtte ha et helt nytt glass for hver gang.

Skrevet

Ja, og da tror jeg ikke den er god etter et år i tillegg til å ha gått ut på datoen. ;)

De burde kanskje selge de i porsjonspakninger. Det skjer bare en gang hvert jubelår at vi byr noen på kaffe, så det hadde jo vært greit å ikke måtte ha et helt nytt glass for hver gang.

Smart Club har slike, det er kanskje ikke dumt.

Men 20 kr er ikke så mye, og hvor mange poser får jeg for det? Vil det være nok med poser for 20 kr i tre uker? De må da helst koste mindre enn 1 kr pr pose for å lønne seg.

Det er synd å kaste et halvt glass kaffe, men det jeg kaster koster bare 10 kr.

Skrevet

Euroshoppers er god nok.

Nescafe Gull er best, men 3 x dyrere.

Jeg har bare prøvd Nescafé og en Coop-økologisk. Kanskje jeg burde prøve Euroshopper (hvis jeg får tak i den).

Gjest Calóni
Skrevet

I en periode hadde jeg det slik at jeg ikke klarte smaken av nyåpnet leverpostei, den måtte få ligge i en dager eller to før jeg syntes den var god. Nå skjønner jeg ikke hva jeg tenkte, for nå takler jeg ikke smaken av to-dager-gammel leverpostei *grøsse*

Skrevet

"De fleste som sier pulverkaffe smaker vondt, har drukket den harsk. Nyåpnet samme dag er de fleste ganske gode."

Drikk mere kaffe, da rekker den ikke å bli dårlig :)

"Åpnet leverpostei blir sur og vond på to dager. Makrell i tomat og pepperkakrell smaker kraftig tran etter to dager."

Den gode gamle leverposteien smaker fort litt vondt, jeg bytta merke til Gilde 'fersk leverpostei'. Den smaker like godt en uke etter at den blir åpnet.

Makrell i tomat kan vel kjøpes på tube nå?

"Det virker som de er laget for å bli vonde fort."

De oksideres.... Velg andre alternativer, eller spis varene opp raskere :)

Skrevet

Kanskje det hjelper å oppbevare den (eller deler av den) i fryseren?

Skrevet

Det går i hvertfall an å fryse vanlig kaffe.

Skrevet

Dæven, der sier du noe. Jeg prøver å putte halvparten i en pose med en gang jeg har åpnet den og suge lufta ut, og så fryse posen (done).

Så får vi se om et par uker når resten oppe i dagen blir harsk, o den frosne er fin og hvor lenge den holder seg. En kollega sier at jo mindre luft i glasset, jo lenger holder kaffen, og det kan stemme med at den blir fortere harsk jo mer glasset åpnes, og jo mer oksygen.

Besparelsen er bare 260 kr i året, men jeg sparer 1000 kr pr å å fylle bensin bare på søndagrer, så...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...