Gå til innhold

Usikker angående prevensjon

Gjest hormonbasert prevensjon er no herk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er usikker, og håper noen her kan komme med noen inspill. Jeg fikk satt inn implanat i januar i år, og har liksom mista interessen for sex. Jeg har sex, for jeg vet at det er godt. Og når jeg så har sex får jeg som regel orgasmer.

Men, jeg er ikke interessert i sex lengre, og har ikke denne sitrende følslsen jeg pleide å ha da jeg gikk på pillen. Kan det være denne implanaten i armen som påvirker dette? Jeg har lyst til å ha lyst på sex, men kroppen vil ikke liksom. Og konsekvensen er at jeg helt har sluttet å ta initiativ, til sorg for min samboer.

Gikk til legen men hun kunne ikke gi en en forklaring, bare gi meg informasjon om ulike prevensjonsmetoder.

Så nå er jeg i tvil, skal jeg ta ut implanaten og gå tilbake på pillen, som jeg er notorisk til å glemme? Eller beholde implanaten , som jeg ellers er godt fornøyd med?

Er det noen som har erfaringer på dette området og kan hjelpe? Vil legge til at jeg ikke er stresset, og har et veldig godt forhold med samboeren, så det er ingen ytre forklaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å prøve hormonspiral? P-pillen tok all sexlyst fra meg, men hormonspiralen var mye bedre i så måte.

Skrevet

Hva med å prøve hormonspiral? P-pillen tok all sexlyst fra meg, men hormonspiralen var mye bedre i så måte.

Legen sa jeg kunne få kopperspiral inn, men om vi planlegger barn om ett til to års tid ville hun ikke anbefale det. Hormonspiral blir vel lik?

Jeg aner jo ikke om det skal bli barn ennå, men jeg begynner snart å bli litt moden for barn, (nærmer meg kjapt 30) så jeg vil ikke vente alt for lenge. Men saken er at i dag er det absolutt ikke gunstig for oss å få barn.

Skrevet

Legen sa jeg kunne få kopperspiral inn, men om vi planlegger barn om ett til to års tid ville hun ikke anbefale det. Hormonspiral blir vel lik?

Jeg aner jo ikke om det skal bli barn ennå, men jeg begynner snart å bli litt moden for barn, (nærmer meg kjapt 30) så jeg vil ikke vente alt for lenge. Men saken er at i dag er det absolutt ikke gunstig for oss å få barn.

Nei, med hormonspiralen er man tilbake i gjenge omtrent med en gang den er tatt ut. Men den er kostbar da, særlig om man bare skal ha den en kort periode.

Gjest hormonspiralbruker
Skrevet

Nei, med hormonspiralen er man tilbake i gjenge omtrent med en gang den er tatt ut. Men den er kostbar da, særlig om man bare skal ha den en kort periode.

Lurer på om ikke vi to fikk satt inn omtrent likt Lillemus ..... min nye ligger nå på benken i gangen, skal snart bytte, allerede 5 år siden jeg fikk satt den inn ....

Skrevet

Lurer på om ikke vi to fikk satt inn omtrent likt Lillemus ..... min nye ligger nå på benken i gangen, skal snart bytte, allerede 5 år siden jeg fikk satt den inn ....

5 år siden... Høsten 2001? Jeg fikk vel satt inn min i juni 2001 tror jeg. Den ble fjernet i mars 2003 da jeg ble sterilisert da. :o) Men jeg var veldig fornøyd med den!

Gjest hormonspiralbruker
Skrevet

5 år siden... Høsten 2001? Jeg fikk vel satt inn min i juni 2001 tror jeg. Den ble fjernet i mars 2003 da jeg ble sterilisert da. :o) Men jeg var veldig fornøyd med den!

Det var i juni 2001 jeg fikk satt inn min også.

Så til uka skal den byttes ut :) sånn for sikkerhetsskyld. Det er en befrielse å være uten mens :).

Mister du mensen ved sterilisering ?

Skrevet

Det var i juni 2001 jeg fikk satt inn min også.

Så til uka skal den byttes ut :) sånn for sikkerhetsskyld. Det er en befrielse å være uten mens :).

Mister du mensen ved sterilisering ?

Nei, dessverre. De bare kutter og brenner egglederne slik at egget ikke skal finne frem fra eggstokken til livmoren. Men kroppen tror jo fremdeles det kommer ett egg hver mnd og menstruerer som normalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...