Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan det ikke være sånn hele tiden?

Det er formiddag, og de er rolige og fredelige. Gjør det jeg skal, og prøver å tenke konstruktivt. I disse timene er jeg forsiktig optimist.

Hvorfor snur dette senere på dagen hver dag?

Jeg kan jo ennå håpe at dette er dagen da det ikke gjør det, men det har vært mønsteret i det siste.

Plutselig kommer angsten, og de destruktive tankene overtar.

Akkurat nå er jeg fornøyd med at jeg sloss meg gjennom gårdagen uten å finne på noe dumt enda så nært det var.

Skrevet

Kan det være virkning av medisinene jeg tar, slutt på virkningen som gjør at angsten og de destruktive tankene kommer tilbake utpå dagen hver dag?

Jeg tar 200 mg tegretol og 20 mg fontex hver morgen, og 400 mg tegretol hver ettermiddag/kveld.

Det er målt at innholdet i blodet av tegretol er høyt innenfor det normale. Det ble målt om morgenen.

Gjest Magna
Skrevet

Jeg skjønner hvordan du har det ift. angst, Soria. Du har nok mer angst enn meg, men jeg vet hvor vond den er. Jeg har nok også slåss mye mot angsten. Innimellom ødelegger den for meg i jobbsammenheng, men i livet mitt ellers går det greit. Jeg elsker friluftsliv, akkurat der når aldri angsten meg. Bortsett fra en gang da jeg gikk på kanten av Fanaråken og den kanten var like bratt på alle kanter. Da .....

Skrevet

Jeg skjønner hvordan du har det ift. angst, Soria. Du har nok mer angst enn meg, men jeg vet hvor vond den er. Jeg har nok også slåss mye mot angsten. Innimellom ødelegger den for meg i jobbsammenheng, men i livet mitt ellers går det greit. Jeg elsker friluftsliv, akkurat der når aldri angsten meg. Bortsett fra en gang da jeg gikk på kanten av Fanaråken og den kanten var like bratt på alle kanter. Da .....

Takk for svaret. Syntes jeg følte høyden på slutten der ja :-)

Ellers har det faktisk gått rimelig bra i dag som jeg håpet på.

Skrevet

Poenget er kanskje å forsøke å huske på at også de gode stundene kommer tilbake - akkurat som angsten. Etterhvert kan det vel også hende at angsten blir mindre.

Skrevet

Poenget er kanskje å forsøke å huske på at også de gode stundene kommer tilbake - akkurat som angsten. Etterhvert kan det vel også hende at angsten blir mindre.

Det hjelper kanskje når jeg ikke bare vet om de kommer, men når de kommer. Ellers er det så vondt at det kan være vanskelig å holde ut der og da, og i det hele tatt huske at det kan være annerledes.

Men nå hadde jeg en god dag i går, og kanskje blir ikke denne dagen for ille heller selv om den ikke er like god som i går.

Jeg jobber meg fremover ved å følge rutiner, og fylle dagen med i hvert fall noen oppgaver. Det hjelper når jeg klarer det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kan det være virkning av medisinene jeg tar, slutt på virkningen som gjør at angsten og de destruktive tankene kommer tilbake utpå dagen hver dag?

Jeg tar 200 mg tegretol og 20 mg fontex hver morgen, og 400 mg tegretol hver ettermiddag/kveld.

Det er målt at innholdet i blodet av tegretol er høyt innenfor det normale. Det ble målt om morgenen.

Det er 100% sikkert at dine problemer ikke kan forklares med minimale serumkonsentrasjonssvingninger av medisinene gjennom døgnet.

Skrevet

Det er 100% sikkert at dine problemer ikke kan forklares med minimale serumkonsentrasjonssvingninger av medisinene gjennom døgnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...