Gå til innhold

NHD-gravid og drømmer, angst

Anbefalte innlegg

Gjest solveg
Skrevet

For to år siden endte et lengre samboerskap (nesten 10 år), nå har jeg en ny mann og vi venter barn. Alt har vært så fint til nå, er det egentlig enda. Har vært plaget med angst å nerver tidligere og synes drømmene mine nå tenker mye på eks. Han har også ny samboer.Kan det ha med svangerskapet å gjøre? Vi har det jo fint, har snakket med samboer om dette, men han synes jo tydeligvis dette ikke er så moro.Skjønner det godt. har ikke snakket med legen min om angsten etter for 2 år siden, er redd den brukes mot meg. Men hvorfor disse drømmene/tankene om eksen. Det var min "første kjærlighet", men jeg var sikker på at jeg hadde "glemt" ham i en slik sammenheng. Hva kan jeg gjøre?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nå er ikke jeg noen stor drømmetyder. De som driver med slik har kalt drømmene "Kongeveien til det ubevisste".

Hva drømmene om eksen betyr, kan ikke jeg eller noen annen fortelle deg. Men om dette blir for plagsomt for deg, synes jeg du skal ta noen timer sammen med en terapeut hvor dere kan drøfte dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...