Gå til innhold

Butikkene åpne i Sandefjord idag?

Anbefalte innlegg

Gjest sept.brud
Skrevet

Har hørt noe om at Sandefjord har butikkene stengt dagen etter sthans, stemmer det enda? vi hadde tenkt oss til "fru larsen" (bryllupsklær)..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som noen har klarte å lure deg trill rundt. Ingen butikker har stengt dagen etter St. Hans med mindre det er en søndag. Evt. dersom de i Sandefjord har noen helt ekstremt rare vaner... ;o)

Gjest Debra irl
Skrevet

Høres ut som noen har klarte å lure deg trill rundt. Ingen butikker har stengt dagen etter St. Hans med mindre det er en søndag. Evt. dersom de i Sandefjord har noen helt ekstremt rare vaner... ;o)

i Vestfold er st.hans en festdag. Ikke lenge siden "dagen derpå" ble innført som uoffisiell fridag. Kanskje ikke i hele Vestfold (som ganske nord som jeg bor), men hvertfall Larvik, Stavern og Sandefjord.

Om det fortsatt er sånn vet jeg ikke. Men jeg tror faktisk det.

Gjest Debra irl
Skrevet

Du må ringe og høre. Vet ikke om det fortsatt er sånn.

Skrevet

Det har sklidd litt ut i det siste. Noen har åpent, andre har stengt.

Ring og sjekk.

Gjest Vestfoldboer
Skrevet

Her i nedre Vestfolk har 24.juni vært en fridag for butikkfolket. Vanlige firmaer også forresten. For hvert år blir det derimot færre og færre som har stengt. Sandefjord er vel den byen som har holdt lengst på denne tradisjonen. Leste i Sandefjords Blad at det er fortsatt noen få butikker som har stengt denne dagen derpå.

Da jeg var ung var det kjempekjekt da, alltid fri dagen etter St.Hans. For mange år siden ble det hos enkelte innført fri uten lønn. De kunne ikke nekte deg fri, men du fikk ikke lønn. Nå er det nok rett før denne merkelige hevdordningen er helt borte. Vet ikke hvorfor det har vært slik bare i lille Vestfold. Kanskje fordi vi har fin skjærgård og mange har båter, slik at vi alltid har feiret litt mer heftig den dagen enn i andre fylker?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...