Gå til innhold

Irish coffee i Irland?

Anbefalte innlegg

Gjest kaffekjerringa
Skrevet

Drikker de mye Irish Coffee i Irland? Kommer denne drikken virelig derifra?

Videoannonse
Annonse
Gjest a survivor
Skrevet

Godt spørsmål.

I samme slengen lurer jeg på hamburgere opprinnelig kommer fra den tyske byen Hamburg? :)

Skrevet

Godt spørsmål.

I samme slengen lurer jeg på hamburgere opprinnelig kommer fra den tyske byen Hamburg? :)

Nei, hamburgerne stammer fra Russland/Mongolia.

Gjest a survivor
Skrevet

Nei, hamburgerne stammer fra Russland/Mongolia.

Interessant. Har du historien bak det også?

Skrevet

Interessant. Har du historien bak det også?

Jeg vet ikke om den er sann altså -det var noe som stod i engelskboka mi på skolen hvis jeg husker rett.

Mongolerne/russerne (husker ikke helt) red mye og for å lagre maten på rideturene la de bl.a. kjøttet under salen. Det ble flatt, og var forløperen til den moderne hamburgeren. Lang historie, men jeg husker ikke alt.

Skrevet

Jeg vet ikke om den er sann altså -det var noe som stod i engelskboka mi på skolen hvis jeg husker rett.

Mongolerne/russerne (husker ikke helt) red mye og for å lagre maten på rideturene la de bl.a. kjøttet under salen. Det ble flatt, og var forløperen til den moderne hamburgeren. Lang historie, men jeg husker ikke alt.

Er det forløperen til hamburgeren? Det er derfra retten biff tartar kommer i alle fall.

Skrevet

Er det forløperen til hamburgeren? Det er derfra retten biff tartar kommer i alle fall.

Det stod i hvertfall i engelskboka vår. :-)

Skrevet

Det stod i hvertfall i engelskboka vår. :-)

Jeg tror deg jeg altså! :o)

Skrevet

Jeg tror deg jeg altså! :o)

:-) Men jeg går altså ikke god for forfatterens opplysninger. Det står sikker mye tull i slike skolebøker også.

Gjest a survivor
Skrevet

:-) Men jeg går altså ikke god for forfatterens opplysninger. Det står sikker mye tull i slike skolebøker også.

Det står nok endel usannheter i endel lærebøker ja :)

Og heldigvis avslører ofte ettertiden slikt :)

Skrevet

Tusen takk for informasjonen! Skulle gjerne dratt på den festivalen det stod om i artikkelen..:) Perhaps some day.. Irish coffee er bare såå godt!Namnam;-9

Det er jammen godt ja. Namnam. Synd det er så dyrt på utesteder i Norge.

Skrevet

Det er jammen godt ja. Namnam. Synd det er så dyrt på utesteder i Norge.

Det som er mer synd, er at så godt som ingen utesteder lager den ordentlig. Jeg ler når de kommer med kremboksen og pinne med brunt sukker på - det har overhodet ingenting med irish coffee å gjøre.

"..........................................."

Skrevet

Det som er mer synd, er at så godt som ingen utesteder lager den ordentlig. Jeg ler når de kommer med kremboksen og pinne med brunt sukker på - det har overhodet ingenting med irish coffee å gjøre.

"..........................................."

I Polen fikk jeg til og med kald irish coffee en gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...