Gjest kaffekjerringa Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Drikker de mye Irish Coffee i Irland? Kommer denne drikken virelig derifra? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Godt spørsmål. I samme slengen lurer jeg på hamburgere opprinnelig kommer fra den tyske byen Hamburg? 0 Siter
NeaNoor Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel337.asp 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Godt spørsmål. I samme slengen lurer jeg på hamburgere opprinnelig kommer fra den tyske byen Hamburg? Nei, hamburgerne stammer fra Russland/Mongolia. 0 Siter
Gjest kaffekjerringa Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel337.asp Tusen takk for informasjonen! Skulle gjerne dratt på den festivalen det stod om i artikkelen.. Perhaps some day.. Irish coffee er bare såå godt!Namnam;-9 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Nei, hamburgerne stammer fra Russland/Mongolia. Interessant. Har du historien bak det også? 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Interessant. Har du historien bak det også? Jeg vet ikke om den er sann altså -det var noe som stod i engelskboka mi på skolen hvis jeg husker rett. Mongolerne/russerne (husker ikke helt) red mye og for å lagre maten på rideturene la de bl.a. kjøttet under salen. Det ble flatt, og var forløperen til den moderne hamburgeren. Lang historie, men jeg husker ikke alt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg vet ikke om den er sann altså -det var noe som stod i engelskboka mi på skolen hvis jeg husker rett. Mongolerne/russerne (husker ikke helt) red mye og for å lagre maten på rideturene la de bl.a. kjøttet under salen. Det ble flatt, og var forløperen til den moderne hamburgeren. Lang historie, men jeg husker ikke alt. Er det forløperen til hamburgeren? Det er derfra retten biff tartar kommer i alle fall. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Er det forløperen til hamburgeren? Det er derfra retten biff tartar kommer i alle fall. Det stod i hvertfall i engelskboka vår. :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Det stod i hvertfall i engelskboka vår. :-) Jeg tror deg jeg altså! ) 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg tror deg jeg altså! ) :-) Men jeg går altså ikke god for forfatterens opplysninger. Det står sikker mye tull i slike skolebøker også. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 :-) Men jeg går altså ikke god for forfatterens opplysninger. Det står sikker mye tull i slike skolebøker også. Det står nok endel usannheter i endel lærebøker ja Og heldigvis avslører ofte ettertiden slikt 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Tusen takk for informasjonen! Skulle gjerne dratt på den festivalen det stod om i artikkelen.. Perhaps some day.. Irish coffee er bare såå godt!Namnam;-9 Det er jammen godt ja. Namnam. Synd det er så dyrt på utesteder i Norge. 0 Siter
Prozak Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Det er jammen godt ja. Namnam. Synd det er så dyrt på utesteder i Norge. Det som er mer synd, er at så godt som ingen utesteder lager den ordentlig. Jeg ler når de kommer med kremboksen og pinne med brunt sukker på - det har overhodet ingenting med irish coffee å gjøre. "..........................................." 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Det som er mer synd, er at så godt som ingen utesteder lager den ordentlig. Jeg ler når de kommer med kremboksen og pinne med brunt sukker på - det har overhodet ingenting med irish coffee å gjøre. "..........................................." I Polen fikk jeg til og med kald irish coffee en gang. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.