Gå til innhold

Biltur i Tyskland, trenger tips

Anbefalte innlegg

Gjest tysklandsfareren
Skrevet

Har du noen tips til morsomme og interessante ting å se/gjøre, eller fine steder å besøke (for voksne)på veien fra Danmark til Sør-Tyskland?

Videoannonse
Annonse
Gjest tysklandsfareren
Skrevet

Hvilken vei kjører dere?

Der er vi ganske fleksible. Det vi har bestemt er at vi skal innom Skagen i Danmark og München i Tyskland. Mellom de to stedene er det derimot ganske blankt, så vi trenger litt input:)

Skrevet

Der er vi ganske fleksible. Det vi har bestemt er at vi skal innom Skagen i Danmark og München i Tyskland. Mellom de to stedene er det derimot ganske blankt, så vi trenger litt input:)

Jeg ville foreslått Skagen... Jeg har bodd der, veldig fint om sommeren. Århus (kalt verdens minste storby) er en annen fantastisk by på vei til Tyskland. Ikke vanskelig å få tiden til å gå der.

Gjest tysklandsfareren
Skrevet

Jeg ville foreslått Skagen... Jeg har bodd der, veldig fint om sommeren. Århus (kalt verdens minste storby) er en annen fantastisk by på vei til Tyskland. Ikke vanskelig å få tiden til å gå der.

Ja, jeg har hørt at det er veldig fint på Skagen, med all kunsten/skagenmalerne, bl.a. Så der skal vi faktisk være i to dager:) Men vi må nok komme oss videre til Tyskland også en gang. Får se om vi får til en tur innom Århus, kanskje. Er det noe spesielt å oppleve der, som du vil anbefale? Eller er det byen/atmosfæren i seg selv?

Skrevet

Ja, jeg har hørt at det er veldig fint på Skagen, med all kunsten/skagenmalerne, bl.a. Så der skal vi faktisk være i to dager:) Men vi må nok komme oss videre til Tyskland også en gang. Får se om vi får til en tur innom Århus, kanskje. Er det noe spesielt å oppleve der, som du vil anbefale? Eller er det byen/atmosfæren i seg selv?

Byen og atmosfæren i seg selv, men det er sikkert mange attraksjoner å se også. Mange sier "den gamle by" (har ikke vært der selv) er noe av det beste.

Gjest Flystripa
Skrevet

Fornøyelsespark: Heide-Park, ligger i Soltau, mellom Hamburg og Hannover.

Gamlebyen i Bremen er pen.

Regner med at dere kjører Hamburg - Hannover - Kassel - Nürnberg - München. Da blir Bremen 10 mil sørvest for Hamburg.

Andre ting å se/oppleve i dette landet: tur med en elvebåt, lekre dalfører vest i landet, Rhindalen. Bodensee i sør, det skal det visstnok være vakkert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...