Gjest Katten er et ørkendyr Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Se filmen her: http://atvs.vg.no/player/player.php?id=3884&bandwidth=951233&bandwidth_detected=1 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Mange mennesker skulle ikke hatt lov til å ha dyr. 0 Siter
Gjest Katten er et ørkendyr Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Mange mennesker skulle ikke hatt lov til å ha dyr. Nei, det er helt forferdelig!!! Det som forundrer meg er menneskene som gjør dette. Mangler de empati og medfølelse? Er de rett og slett uvitende om hvordan man behandler et levende dyr? Forstår de ikke hvilke lidelser de utsetter disse dyrene for? Er de rett og slett dumme? Lurer også på hvordan disse menneskene behandler barna sine og andre mennesker når de kan være istand til å gjøre noe så grusomt mot dyrene sine... Hva er det med disse menneskene? 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Nei, det er helt forferdelig!!! Det som forundrer meg er menneskene som gjør dette. Mangler de empati og medfølelse? Er de rett og slett uvitende om hvordan man behandler et levende dyr? Forstår de ikke hvilke lidelser de utsetter disse dyrene for? Er de rett og slett dumme? Lurer også på hvordan disse menneskene behandler barna sine og andre mennesker når de kan være istand til å gjøre noe så grusomt mot dyrene sine... Hva er det med disse menneskene? De mener nok ikke dyr har noen særlig verdi, desverre. 0 Siter
Gjest Katten er et ørkendyr Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Nei, det er helt forferdelig!!! Det som forundrer meg er menneskene som gjør dette. Mangler de empati og medfølelse? Er de rett og slett uvitende om hvordan man behandler et levende dyr? Forstår de ikke hvilke lidelser de utsetter disse dyrene for? Er de rett og slett dumme? Lurer også på hvordan disse menneskene behandler barna sine og andre mennesker når de kan være istand til å gjøre noe så grusomt mot dyrene sine... Hva er det med disse menneskene? Vi var i Spania i 10 dager. Våre 4 katter (har 3 katter vi har funnet på gata) bodde i kjelleren med mulighet til å gå ut og inn som de ville fordi vi har kattedør i kjellerdøren. Vi har matbeholdere fullt opp med mat og vann. Kattene har sine egne soveplasser hvor de kan slappe av og sove etter behov. Kattene har tilsyn av mine foreldre som passer på at alt ser greit ut og at vannet skiftes ut og maten fylles på etter behov. I tillegg er kattene veldig gode venner og har hverandre når vi er borte, så de ikke blir mutters alene. De er selvsagt veldig glade når vi kommer hjem. Og det er så herlig å se 4 glade og muntre katter som ser ut til å ha hatt det bra, men likevel savnet oss når vi kommer hjem. Hvorfor er ikke dette en selvfølge for alle katter? Tar man til seg et dyr, har man et omsorgs-ansvar for dem i 15-20 år fremover. 0 Siter
Gjest Katten er et ørkendyr Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Les artikkelen her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120628 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Vi var i Spania i 10 dager. Våre 4 katter (har 3 katter vi har funnet på gata) bodde i kjelleren med mulighet til å gå ut og inn som de ville fordi vi har kattedør i kjellerdøren. Vi har matbeholdere fullt opp med mat og vann. Kattene har sine egne soveplasser hvor de kan slappe av og sove etter behov. Kattene har tilsyn av mine foreldre som passer på at alt ser greit ut og at vannet skiftes ut og maten fylles på etter behov. I tillegg er kattene veldig gode venner og har hverandre når vi er borte, så de ikke blir mutters alene. De er selvsagt veldig glade når vi kommer hjem. Og det er så herlig å se 4 glade og muntre katter som ser ut til å ha hatt det bra, men likevel savnet oss når vi kommer hjem. Hvorfor er ikke dette en selvfølge for alle katter? Tar man til seg et dyr, har man et omsorgs-ansvar for dem i 15-20 år fremover. Noe lignende gjør alle jeg kjenner som har katter også. Det kan da ikke være så vanskelig. 0 Siter
Gjest Katten er et ørkendyr Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 De mener nok ikke dyr har noen særlig verdi, desverre. Verdi? Dyrene er levende vesener som trenger omsorg og pleie, de er ikke en pyntegjenstand eller en leke. Fatter ikke folk det? Blir så utrolig sjokkert over uansvarligheten til folk.... 0 Siter
Gjest Krise for hjemløse dyr Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Noe lignende gjør alle jeg kjenner som har katter også. Det kan da ikke være så vanskelig. Så godt å høre om kattene som har det bra hos vennene dine. Blir så glad når jeg hører slikt!!! :-) Det er slett ikke vanskelig å stelle det greit til for kattene når man er på ferie. Åhhh, blir så sint og oppgitt over folkene som behandlder dyrene sine så elendeig!!! Arrrg! 0 Siter
Gjest Katten er et ørkendyr Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Noe lignende gjør alle jeg kjenner som har katter også. Det kan da ikke være så vanskelig. Så godt å høre om kattene som har det bra hos vennene dine. Blir så glad når jeg hører slikt!!! :-) Det er slett ikke vanskelig å stelle det greit til for kattene når man er på ferie. Åhhh, blir så sint og oppgitt over folkene som behandler dyrene sine så elendig!!!!! Arrrg! 0 Siter
Gjest Katten er et ørkendyr Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Dette skjer med dyrene som blir forlatt: http://www.altaposten.no/nyheter/article45865.ece Skrekk og gru, folk burde skamme seg.... 0 Siter
Gjest Katten er et ørkendyr Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Dette skjer med dyrene som blir forlatt: http://www.altaposten.no/nyheter/article45865.ece Skrekk og gru, folk burde skamme seg.... Kjæledyrene går en grufull sesong i møte. De settes ut for å dø eller «glemmes» når eierne drar på ferie. I løpet av sommeren må flere titalls om ikke hundretalls kjæledyr i Alta klare seg selv. For i sommerferien møter især kattene lukkede dører hos eierne, og ender opp døde eller som villkatter. Mer her: http://www.altaposten.no/nyheter/article45864.ece 0 Siter
Gjest Katten er et ørkendyr Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Kjæledyrene går en grufull sesong i møte. De settes ut for å dø eller «glemmes» når eierne drar på ferie. I løpet av sommeren må flere titalls om ikke hundretalls kjæledyr i Alta klare seg selv. For i sommerferien møter især kattene lukkede dører hos eierne, og ender opp døde eller som villkatter. Mer her: http://www.altaposten.no/nyheter/article45864.ece Se filmen her: http://www.adressa.no/streaming/nyheter/article677208.ece 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Ja, dessverre er slike saker en gjenganger hver eneste sommer, hver eneste ferie. Bruk- og kast-mentaliteten ser bare ut til å øke fra år til år. Har man et dyr i huset, så har man ansvaret for å gi det et så godt liv som mulig så lenge det lever, og ikke minst ansvaret for å gi det en så god avslutning på livet som mulig! Når man anskaffer seg dyr må man tenke igjennom flere ting, bla. at: * dyret en gang blir voksent og er da kanskje ikke fullt så "søtt" som ved anskaffelsen, og at unger dermed fort kan miste interessen for det, * det koster penger å ha dyr, både til mat og stell, og ikke minst veterinær. Dessuten kan pass i feriene også koste. * man skal ha ansvaret for dyret i opptil mange år, hvordan vil det passe inn i livet å ha dyret i 5, 10, kanskje 15 år? * man skal ordne med pass av dyret når man selv er bortreist, finnes det naboer, venner, slektninger som kan passe det i ferien? Hvor er nærmeste pensjonat? Kort sagt er det mye å tenke igjennom når man anskaffer seg dyr, og det er nok ikke alle foreldre som tenker seg så godt om som de burde ha gjort før de får dyr. Min egen katt hentet jeg hos Foreningen for omplassering av dyr. Tidligere eier var blitt allergisk. Jeg vet ikke om det var "ferieallergi" eller virkelig allergi. Heller til det siste, for katten viser virkelig god oppdragelse, noe jeg ikke har gitt ham (her har han blitt bortskjemt, ja!). Uansett har jeg selvfølgelig fått verdens flotteste katt, om jeg kan si det beskjedent... :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.