Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg har to brannsår på det ene kneet. De er som to kronestykker og jeg har fått dem pga varm olje som sprutet fra stekepanna. Jeg har hatt det en ukes tid og de vil ikke lukke seg. Sprekker opp hele tida og verker og væsker hele tida. Skal jeg smøre på noe? Skal jeg dekke dem til? Jeg må innimellom for har jeg dongribukser så forsvinner hele skorpa og så ser det bare knallrødt ut og verken renner. Sårene er også røde rundt og huden er varm. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Når brannsåret er så stort som et kronestykke, skal du gå til legen med deg, læret jeg på førstehjelpskurs. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Når brannsåret er så stort som et kronestykke, skal du gå til legen med deg, læret jeg på førstehjelpskurs. Jeg orker ikke å sitte fire timer på legevakta, jeg har vært der to ganger sist uke for andre ting og glemte rett og slett såret for da så det ikke så ille ut. Men jeg kan dra opp på legesenteret på mandag. Men hva skal jeg gjøre i mellom tida? Det ser ikke pent ut altså, jeg fikk ikke hatt vann på heller for jeg sto midt i matlaginga. Idiotisk.... 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg orker ikke å sitte fire timer på legevakta, jeg har vært der to ganger sist uke for andre ting og glemte rett og slett såret for da så det ikke så ille ut. Men jeg kan dra opp på legesenteret på mandag. Men hva skal jeg gjøre i mellom tida? Det ser ikke pent ut altså, jeg fikk ikke hatt vann på heller for jeg sto midt i matlaginga. Idiotisk.... Har du noe gammel Fucidin (usikker på stavemåten)? Mirakelsalve! Eller en annen form for sårsalve? Så ville jeg brukt det. Jeg har nettopp sjekket førstehjelpsboka mi, og det står ikke mer om brannsår. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Har du noe gammel Fucidin (usikker på stavemåten)? Mirakelsalve! Eller en annen form for sårsalve? Så ville jeg brukt det. Jeg har nettopp sjekket førstehjelpsboka mi, og det står ikke mer om brannsår. Jeg finner ikke tuben ;o(. Jeg har ikke alltid orden i alle tingene men kan spørre naboen når det blir liv der inne ) Takk. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg finner ikke tuben ;o(. Jeg har ikke alltid orden i alle tingene men kan spørre naboen når det blir liv der inne ) Takk. God sår-bedring! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Mamma sverger til aloe vera. Tror hun dekker det til også, når hun ikke kan lufte det. Hun har nemlig en tendens til og brenne seg både i tide og utide;-) 0 Siter
Piraye Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Om du greier (det gjør faen så vondt), så rens med jodd, og sleng på en lapp (type som ikke klistrer seg til såret). Fortsett å rens med jodd til såret har tørket.. 0 Siter
flisa Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Om du greier (det gjør faen så vondt), så rens med jodd, og sleng på en lapp (type som ikke klistrer seg til såret). Fortsett å rens med jodd til såret har tørket.. Nei - det er jo tortur! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg ville ikke hatt dongeribukse på om den strammer og gnager. Du får ta på deg en treningsdrakt eller et skjørt og ta på aloe vera. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Om du greier (det gjør faen så vondt), så rens med jodd, og sleng på en lapp (type som ikke klistrer seg til såret). Fortsett å rens med jodd til såret har tørket.. Jeg har rensa det med klorhexidin ) og akkurat nå lufter jeg det. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Jeg ville ikke hatt dongeribukse på om den strammer og gnager. Du får ta på deg en treningsdrakt eller et skjørt og ta på aloe vera. Jeg har brukt knebukser i tynt stoff hver dag slik at det ikke ødelegger men i går skulle vi jo egentlig ut så jeg slang på en kompress og ei bukse og så var det gjort. 0 Siter
flisa Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Skriv "stell av brannsår" på Google -så kommer det opp MASSE! 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Mamma sverger til aloe vera. Tror hun dekker det til også, når hun ikke kan lufte det. Hun har nemlig en tendens til og brenne seg både i tide og utide;-) Jeg har ikke aloh vera, tuben min har forsvunnet sammen med Fucidinen ( 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Skriv "stell av brannsår" på Google -så kommer det opp MASSE! Takk, det tenkte jeg faktisk ikke på. Uintelligent for øyeblikket, tydeligvis ) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Dette vet jeg ingenting om. Men god bedring! 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Dette vet jeg ingenting om. Men god bedring! Takk ) 0 Siter
fresja Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Om du greier (det gjør faen så vondt), så rens med jodd, og sleng på en lapp (type som ikke klistrer seg til såret). Fortsett å rens med jodd til såret har tørket.. Jeg husker de renset operasjonssår med jod på sykehuset. Jeg tålte ikke lukten, fikk migrene og spydde. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.