Gjest Shira12 Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg har ikke aloh vera, tuben min har forsvunnet sammen med Fucidinen ( Sånn er det ofte med ting man har bruk for, da finner man det ikke. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Sånn er det ofte med ting man har bruk for, da finner man det ikke. Begge tubene er dønn borte, jeg vet at jeg har de et eller annet sted og jeg har lett. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Begge tubene er dønn borte, jeg vet at jeg har de et eller annet sted og jeg har lett. Du må ha god bedring da! Jeg innbiller meg at lufttørking kanskje kan være bra. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Du må ha god bedring da! Jeg innbiller meg at lufttørking kanskje kan være bra. Det er det jeg driver på med nå da. Det er i hvert fall ikke vondt, altså jeg kjenner det i hvert fall ikke men jeg har litt dårlig hudfølelse. Kanskje derfor jeg er litt ekstra påpasselig. 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Grønnsåpebad skal være veldig bra for sår, men ikke HELT sikker på at det gjelder brannsår. Jeg fikk det tipset for en verkefinger, av legen altså. To-tre bad a 10-15 min daglig. Ble fort bra, jeg også hadde gått alt for lenge og det ble ikke bedre. Kjøp spesialgrønnsåpe på apoteket eller bruk den vanlige, men uten tilsetning av grannålduft e.l. Det eneste problemet er vel at det er verre å få et kne badet i et kvarter enn en finger. hmmm... Ser deg for meg sittende i knelende stilling med ene kneet i en bakebolle. hehe... 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg har brukt knebukser i tynt stoff hver dag slik at det ikke ødelegger men i går skulle vi jo egentlig ut så jeg slang på en kompress og ei bukse og så var det gjort. Kan mesoft være godt på? (Jeg tror det er det det heter...) 0 Siter
Tweetybilla Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Pass på å dekke til sårene med kompresser som ikke setter seg fast i såret. Rens såret med klorhexidin (ikke tørk-rens, men sprut klorhexidin rett i såret) eller dusjen. Tørk med tupfere etterpå. Kan eventuelt ha litt sink-pasta rundt sårkanten (så forhindrer du at sårene eventuelt utvider seg). Ha gjerne på litt sårsalve på selve såret, til det slutter å væske. Da fester ikke såret seg i bandagen så lett heller. Når sårene slutter å væske, så pass på å ikke skift bandage så ofte, da dette vil uroe sårtilhelingen og sårene aldri vil få ro til å gro. Dette ville iallefall jeg ha gjort! Lykke til og god bedring! :-) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Det er det jeg driver på med nå da. Det er i hvert fall ikke vondt, altså jeg kjenner det i hvert fall ikke men jeg har litt dårlig hudfølelse. Kanskje derfor jeg er litt ekstra påpasselig. Da må du passe ekstra godt på. Du får sitte og vifte med beina på verandaen ;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Grønnsåpebad skal være veldig bra for sår, men ikke HELT sikker på at det gjelder brannsår. Jeg fikk det tipset for en verkefinger, av legen altså. To-tre bad a 10-15 min daglig. Ble fort bra, jeg også hadde gått alt for lenge og det ble ikke bedre. Kjøp spesialgrønnsåpe på apoteket eller bruk den vanlige, men uten tilsetning av grannålduft e.l. Det eneste problemet er vel at det er verre å få et kne badet i et kvarter enn en finger. hmmm... Ser deg for meg sittende i knelende stilling med ene kneet i en bakebolle. hehe... Jeg tror ikke jeg får til det men takk for tipset ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Kan mesoft være godt på? (Jeg tror det er det det heter...) Hva er det? 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Pass på å dekke til sårene med kompresser som ikke setter seg fast i såret. Rens såret med klorhexidin (ikke tørk-rens, men sprut klorhexidin rett i såret) eller dusjen. Tørk med tupfere etterpå. Kan eventuelt ha litt sink-pasta rundt sårkanten (så forhindrer du at sårene eventuelt utvider seg). Ha gjerne på litt sårsalve på selve såret, til det slutter å væske. Da fester ikke såret seg i bandagen så lett heller. Når sårene slutter å væske, så pass på å ikke skift bandage så ofte, da dette vil uroe sårtilhelingen og sårene aldri vil få ro til å gro. Dette ville iallefall jeg ha gjort! Lykke til og god bedring! :-) Jeg har ikke kompresser hjemme. Leste at man kunne ta vaselin på vanlige kompresser for å hindre at det satte seg fast. Jeg lufter fremdeles og regner med at jeg ikke skal noe i kveld så jeg slipper å ha på meg bukse ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Da må du passe ekstra godt på. Du får sitte og vifte med beina på verandaen ;-) Jeg vifter i senga akkurat nå. Beina opp, sa dattera mi og det er greiest da å løfte opp sengeenden ) 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Hva er det? En type kompress. Men jeg tror den setter seg fast hvis du ikke har noe (salve e.l.) under. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 En type kompress. Men jeg tror den setter seg fast hvis du ikke har noe (salve e.l.) under. Jeg finner ikke sårsalva mi og kompressen satte seg fast i går og det hadde væsket tvers igjen også. Men jeg har skylt med klorhexidin og nesten vært helt stille en stund nå slik at akkurat nå væsker det ikke. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg finner ikke sårsalva mi og kompressen satte seg fast i går og det hadde væsket tvers igjen også. Men jeg har skylt med klorhexidin og nesten vært helt stille en stund nå slik at akkurat nå væsker det ikke. Ville prøvd melolin istedet for mesoft, melolin har en glatt side som ikke skal feste seg i såret. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Hva er det? Et slags plaster/bandasje som skal være bra (slik at huden får puste). 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Et slags plaster/bandasje som skal være bra (slik at huden får puste). OK, men det får jeg ikke tak i dag. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 OK, men det får jeg ikke tak i dag. Nei, de har det vel bare på apoteket tenker jeg. Om du kan lufte brannsåret når du sitter bør du gjøre det også. Med aloe vera på. God bedring! 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Nei, de har det vel bare på apoteket tenker jeg. Om du kan lufte brannsåret når du sitter bør du gjøre det også. Med aloe vera på. God bedring! Takk ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.